Provar spanska ligan ikväll:
| 2012-12-20 22:00 | Liga BBVA | Sociedad vs Sevilla |
DNB |
FT |
50 |
1.670 |
Hemmastarka Sociedad tar emot ett Sevilla som inte haft någon lyckad säsong hittills i år. Sociedad är relativt hemma starka och har två förluster på åtta matcher, vad som är än mer intressant är att man bara släppt in fyra mål på dessa åtta matcher. Formen är också god då man inte förlorat sedan 4 november, vilket gör att man har sex matcher i rad utan förlust.
Bortalaget har en helt annan trend och har inte vunnit på en månad, och under den tidsperioden har man endast skrapat ihop en poäng på fyra matcher. Man har dessutom bara vunnit en bortamatch (mot bottenlaget Deportivo) och inte ens skrapat ihop ett mål per bortamatch (7 mål på 8 bortamatcher). Skadeläget är fortsatt besvärligt och till denna matchen har man dessutom backen Fazio avstängd.
Var inne på att spela en rak hemmaseger, men Sociedad har något för många oavgjorda för att jag ska våga det. Däremot känner jag mig säker på att Sevilla inte ska kunna ta alla tre poängen, så det blir ett fegt spel på hemmaseger (DNB).
Så till kvällens bästa spel:
| 2012-12-20 22:00 | Liga BBVA | Espanyol vs Deportivo ÖVER |
Ö 2.5 |
FT |
81 |
1.910 |
Bottenmöte i La Liga mellan Espanyol och Deportivo. Lagen delar bottenplatsen och är i stort behov av tre poäng.
Hemmalaget är ligans sämsta hemmalag med 6 inspelade poäng på 8 matcher. Med 15 insläppta på dessa matcher har man släppt in flest hemmamål ligan. De senaste matcherna har man dock sett en liten ljusning. Efter ett tränarbyte har man tre raka oavgjorda matcher, senast skrällde man rejält då man klarade 2-2 borta mot Real Madrid! 2-2 blev det även i hemmamatchen dessförinnan mot Sevilla. Till kvällens match får man tyvärr (men bra för mitt spel?) klara sig utan sin ordinarie målvakt. Jag tror Espanyol kommer att satsa allt på att ta tre poäng ikväll!
Bortalaget är utan seger på bortaplan och har bara skrapat ihop fyra poäng på åtta hemmamatcher. Anmärkningsvärt nog har man i alla fall pytsat in 11 mål på dessa matcher, vilket placerar dem på delad fjärde plats i antalet gjorda bortamål. Som jämförelse kan sägas att Atletico Madrid gjort 9 bortamål och Malaga 5. Dessvärre har man haft, och har, stora skadeproblem i backlinjen och senast åkte man på stortorsk borta mot Atletico Madrid, 0-6.
Båda lagen är piskade att vinna, gör och släpper in relativt många mål samt har skadeproblem på försvarskänsliga positioner. Över 2,5 mål känns gjutet!