Pittsburgh at Carolina - Oviss match, även om Canes varit bra och många av er verkar tro att de blir vinst för dom hemma är det inget jag råder er att beta på. Jag är själv ett stort Penguins fan och dom har sett bra ut senaste matcherna och är ett klart bättre lag än Carolina. Men Carolina har varit bra senaste tiden men spelat många matcher och senast igår en lång och tuff match mot Capitals så denna match kan sluta hur som helst, personligen tror jag på Pitts vinst. Men avstår bet i denna match. Förmodligen över 5,5 i denna match men inga bra odds på det dock.
Edmonton at Montreal - Montreal har sett väldigt bra ut senaste matcherna och hemma i Bell Center med den fantastiska publikens hjälp borde Habs inte ha något problem mot Edmonton. Inget spelvärde i denna match då Habs inte har några fina odds.
St. Louis at NY Islanders - STL i fin form och dom plockar nog en pinne i new york ikväll, tror på x2 men inget jag betar på. Islanders har sett dåliga ut senaste tiden men Tavares gjorde äntligen mål förra matchen får se hur stor betydelse de har för han och om han kan börja producera igen. Avstår bet i denna match.
Boston at Philadelphia - Två lag som sett dåliga ut senaste tiden, dock har Boston sett snäppet sämre ut senaste tiden. Tror att Flyers tar hem den här matchen dock. Inga lockande odds på under som de förmodligen blir, men 1,90 Flyers eller 2,75 för -1,5 känns lockande.
Tampa Bay at Toronto - Toronto har överraskande tagit poäng i 3 av dom fyra senaste matcherna men har inget bra lag och har inte spelat speciellt bra utan mest haft flyt att möta formsvaga lag i de 4 senaste matcherna. Tampa måste börja vinna nu och inatt tror jag att dom slår Toronto. Stamkos i storslagen form leder laget till seger. Fina odds på tampa dessutom, överodds på Tampa seger enligt mig.
Atlanta at Columbus - Att Columbus utan Mason, Huselius och Nash lyckades förnedra Anaheim på bortaplan förvånade nog dom flesta. Nash kanske tillbaka ikväll men inget säkert. Atlanta har kallat upp veteranen Chris Chelios från deras AHL lag, får se om det hjälper. Columbus har inget att spela för men har spelat jämna matcher (förutom mot Kings) mot West bästa lag senaste tiden. Atlanta har helt tappat formen och måste vinna ikväll om dom vill fortsätta slåss om en slutspels plats. Tror på en målrik match och blir överspel i denna match för mig och hoppas på att Atlanta rycker upp sig och vinner ikväll!
Minnesota at Detroit - Hemmastarka Minnesota får nog problem borta mot Detroit som behöver varje poäng i slutspelsstriden. Ett friskt Wings med all den rutin man besitter vinner mot Minnesota ikväll som nog tyvärr kommer missa slutspelet.
Florida at Colorado - Florida vinner inte ofta två bortamatcher i rad, vann senast mot Minnesota, men Colorado ser ut att börja hitta formen och tror dom vinner relativt enkelt ikväll.
Ottawa at Calgary - Ottawa som inte lyckades bibehålla sin fina form efter OS vann senast mot Edmonton och förmodligen en vändning i deras dåliga svit. Ännu en Canada fight för Senators inatt, tror på Ottawa ikväll med risk för kryss. Calgarys senaste vinster har gjort att dom står som favoriter hos spelbolagen ikväll, vilket gör att Alfredsson o grabbarna har ett fint överodds på sig enligt mig ikväll.
Nashville at San Jose - En förmodligen målsnål och tråkig match som Sharks nog tar hem. Under känns lockande i denna match då oddset på SJS som vinnare är för lågt för att spelas.