Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-05, 11:28   #47
Overplayer

Overplayers avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3435

OVERPLAYERPICKS
Stats: 459 - 537 - 50
ROI: 101.38%
Vinstprocent: 46.08%

Standard

RobinD har varit inne på det tidigare och han har helt rätt. Numera verkar det som att man utgår ifrån att alla bara tänker på sig själva och vill göra så mycket pengar för egen vinning utan att bry sig om andra människor. Det känns som det handlar om en ny generation som fostrats på ett helt annat sätt än oss som är födda i början av 80-talet och tidigare. En sådan diskussion som till vissa delar förts här ger men bild av hur man tänker i samhället, en ganska obehaglig utveckling om ni frågar mig.

Man utgår från att alla startar upp för att tjäna pengar och visst är det säkert så i många fall men det är långt ifrån hela sanningen. För er som inte vet så finns det faktiskt människor som gillar att dela med sig och inte behöver få hybris och pengatokiga på vägen. Även om jag börjar inse att det blir allt färre.

Att man sedan utgår ifrån det värsta och ger skit till folk så fort de ger dåliga spel el dylikt gör ju att folk som i vanliga fall ställer upp och ger sin tid utan ersättning för att hjälpa till tröttnar. Men det verkar inte som att den nya generationen tänker så långt...

Samhället förändras och mycket av det jag anser vara till det sämre är pga ett beteende där man inte verkar kunna uppskatta och se värdet i andra människor som faktiskt har goda avsikter.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
JimmyJazz (+3), limeburn (+5), joppe59 (+10), Shell Peppe (+5), linusiuz (+10), RobinD (+10)

Senast redigerad av Overplayer den 2013-01-05 klockan 11:34.
Overplayer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat