Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-05, 08:19   #46
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Pilkast vad yrar du om? Ena stunden skriver du att folk är korkade ifall dom inte tror att sharps startades för att ha ekonomiskt vinstintresse för att sedan börja yra om massa andra sätt att få ut något ur saker och ting. Jag har inte en aning om varför sharps startades men de kan ju faktiskt vara så att dom var nöjda med att kunna ta sitt eget spelande till högre höjder och samtidigt hjälpa andra? Vad jag kommer ihåg så hade både icash, kp mfl offentliga sheets och har alltid hjälpt folk ifall det funnits frågor. Ett bra exempel är ju 2-6 modellen som icash skrev om här och nu en del medlemmar föredrar att använda.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
limeburn (+5), RobinD (+50)
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 10:28   #47
 
Overplayers avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 327
Sharp$: 3435

OVERPLAYERPICKS
Stats: 459 - 537 - 50
ROI: 101.38%
Vinstprocent: 46.08%

Standard

RobinD har varit inne på det tidigare och han har helt rätt. Numera verkar det som att man utgår ifrån att alla bara tänker på sig själva och vill göra så mycket pengar för egen vinning utan att bry sig om andra människor. Det känns som det handlar om en ny generation som fostrats på ett helt annat sätt än oss som är födda i början av 80-talet och tidigare. En sådan diskussion som till vissa delar förts här ger men bild av hur man tänker i samhället, en ganska obehaglig utveckling om ni frågar mig.

Man utgår från att alla startar upp för att tjäna pengar och visst är det säkert så i många fall men det är långt ifrån hela sanningen. För er som inte vet så finns det faktiskt människor som gillar att dela med sig och inte behöver få hybris och pengatokiga på vägen. Även om jag börjar inse att det blir allt färre.

Att man sedan utgår ifrån det värsta och ger skit till folk så fort de ger dåliga spel el dylikt gör ju att folk som i vanliga fall ställer upp och ger sin tid utan ersättning för att hjälpa till tröttnar. Men det verkar inte som att den nya generationen tänker så långt...

Samhället förändras och mycket av det jag anser vara till det sämre är pga ett beteende där man inte verkar kunna uppskatta och se värdet i andra människor som faktiskt har goda avsikter.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
JimmyJazz (+3), limeburn (+5), joppe59 (+10), Shell Peppe (+5), linusiuz (+10), RobinD (+10)

Senast redigerad av Overplayer den 2013-01-05 klockan 10:34.
Overplayer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 10:44   #48
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Min poäng är att jag förespråkat intäksmaximering. Oavsett vinstintresse så finns det ju en utalad plan att utveckla sajten. Pengarna som kommer in behöver ju inte gå i ägarnas fickor utan kan givetvis användas till att utveckla verksamheten på ett snabbare sätt än annars.
Detta mynnar ju endast ut i en bättre sajt.

Om nu syftet är att dela ut ett ev överskott till medlemmarna i form av betalda rekar och dylikt, så påminner ju verksamheten mer om ett koperativ(se konsum redovisningsprinciper) än ett företag.
Om detta är fallet bör ju siffrorna redovisas publikt.

I vilken bolagsform drivs Sharps?
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 10:54   #49
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 403
Sharp$: 5165
Standard

att ni orkar bry er

självklart ska ägarna och skaparna av sidan ha pröjs för sitt jobb! ni verkar ju vara jävligt missnöjda många av er, varför använder ni sajten om ni inte gillar den?

tycker KP & co har gjort ett kanon jobb totalt sett, det är ju många användare, och sidan täcker de flestas behov, det jag kan hålla med en tidigare talare om är om t.ex sportspelet, när det kommer in en idiot och förstör tråden, så stäng av en sån idiot bara, man ska ju inte ifrågasätta seriöst folk som bidrar med sina köpta spel!

slutligen ska vi väl vara glada att vi har en sån här samlingplats för oss gamblers där vi får tillgång till betalspel och varandras tankar och ideer utan att ens behöva betala för det (även om många av oss bidrar med köpta spel i serviceplays)

sluta gnäll, börja uppskatta!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
limeburn (+5)
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 11:36   #50
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Min poäng är att jag förespråkat intäksmaximering. Oavsett vinstintresse så finns det ju en utalad plan att utveckla sajten. Pengarna som kommer in behöver ju inte gå i ägarnas fickor utan kan givetvis användas till att utveckla verksamheten på ett snabbare sätt än annars.
Detta mynnar ju endast ut i en bättre sajt.

Om nu syftet är att dela ut ett ev överskott till medlemmarna i form av betalda rekar och dylikt, så påminner ju verksamheten mer om ett koperativ(se konsum redovisningsprinciper) än ett företag.
Om detta är fallet bör ju siffrorna redovisas publikt.

I vilken bolagsform drivs Sharps?
Den frågan är redan besvarad, den drivs inte i bolgsform. Den drivs privat.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 11:51   #51
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Nu gör du mig konfunderad. Du menar alltså att verksamheten inte är bolagiserad? Drivs verksamheten i form av en stiftelse eller en ideell förening?
Du nämde ju att verksamheten har intäkter som börjat överstiga utgifterna.
Dessa måste ju redovisas. Hur sker detta? Ni har väl en del intäkter och utgifter i sverige som är momspliktiga?

Är denna verksamhet seriös?

Senast redigerad av kriga den 2013-01-05 klockan 11:55.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:05   #52
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Lazlo vart ju erbjuden att annonsera i sin dagbok för en kostnad av 600 dollar för en månad. Om verksamheten inte på något sätt drivs bolagiserad, vem är det då som fakturerar Lazlo? Eller är upplägget att Lazlo i detta fall skulle betalin in pengarna på ett skrillkonto?

Om jag vill annonsera i min dagbok, vem är det då som är mottagare av betalningen?
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:08   #53
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Lazlo vart ju erbjuden att annonsera i sin dagbok för en kostnad av 600 dollar för en månad. Om verksamheten inte på något sätt drivs bolagiserad, vem är det då som fakturerar Lazlo? Eller är upplägget att Lazlo i detta fall skulle betalin in pengarna på ett skrillkonto?

Om jag vill annonsera i min dagbok, vem är det då som är mottagare av betalningen?

Står i inlägg 1089.
https://www.sharps.se/forums/speldagb...azlo-lirar-73/
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:12   #54
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Så vitt jag vet så bekostas den ur egna fickor, dvs med beskattade medel.

Jag har aldrig hört att verksamheten varit bolagiserad, och inga företagsuppgifter finns att finna på sidan och heller inte om man söker lite lätt på nätet. Tolkar det som att sidan fortfarande drivs som privatpersoner.

Har ingen inblick i finanserna, men de pengar som genererats via affiliate är ju peanuts, det kan vi slå fast.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:14   #55
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av the_mirage Visa inlägg
Det står att Lazlo skulle förskottera 600 dollar för detta. Det står ingenting om vem som är mottagare. Även om beloppet förskotteras så måste fakrura för detta utfärdas. Så frågan om vem som är mottagare av betalningar till Sharps är fortfarande obesvarad!
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:16   #56
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Så vitt jag vet så bekostas den ur egna fickor, dvs med beskattade medel.

Jag har aldrig hört att verksamheten varit bolagiserad, och inga företagsuppgifter finns att finna på sidan och heller inte om man söker lite lätt på nätet. Tolkar det som att sidan fortfarande drivs som privatpersoner.

Har ingen inblick i finanserna, men de pengar som genererats via affiliate är ju peanuts, det kan vi slå fast.
Peanuts eller inte, det ni gör är olagligt. Sharps intäkter går alltså till ett skrillkonto där någon av grundarna är betalningsmottagare?
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:17   #57
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Peanuts eller inte, det ni gör är olagligt. Sharps intäkter går alltså till ett skrillkonto där någon av grundarna är betalningsmottagare?
Varför säger du ni?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:23   #58
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Varför säger du ni?
Ber om ursäkt. Ni ändras till personerna bakom Sharps.

Kan du svara på mina frågor nu?
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:28   #59
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Ber om ursäkt. Ni ändras till personerna bakom Sharps.

Kan du svara på mina frågor nu?
Nej, hur ska jag kunna göra det? Jag är inte mer delaktig i den biten än du.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:31   #60
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Är Boone och Kp personerna bakom Sharps?

Är deras riktiga namn offentliga eller drivs sajten (verksamheten) av 2 st anonyma nicks?

Senast redigerad av kriga den 2013-01-05 klockan 12:32.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td