Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-05, 22:28   #88
kriga
Banned

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 8
Standard

Ny vinkel. Eftersom jag själv är en entreprenör så reagerar jag alltid när jag ser en verksamhet med stor potetial men som inte lyckas ta steget.

Tycker man med denna sajt lagt grunden för något som skulle kunna funka i större skala både lokalt i sverige samt internationellt.

För att kunna engagera kompetenta personer inom alla plan för att göra detta till väldens största och bästa bettingcommunity behövs incitament.

En ide vore ju att bolagisera Sharps. Lägga all verksamhet i ett AB.
Personerna som byggt upp Sharps skulle ju kunna tex dela upp 50% av bolaget mellan sig.Detta är ju oxå ett sätt för Kp , Mars och de andra att få lite betalt för allt jobb de lagt ner.Resterande del skulle ju tex kunna säljas ut till ett fördelaktigt pris i form 5 procentiga aktieposter.

För att få köpa en 5 procentig post till fördelaktiga villkor krävs det att man leverar värdefull info till sajten. Leveranserna poängbedöms och mest poäng tex efter 6 mån ger rätten att köpa en aktiepost.
Detta skulle ju öka motivationen avsevärt för rekare, skibenter osv.

En prestationsrelaterad aktieoption. När aktierna säljs så får man in pengar i bolaget att expandera och utveckla.

Aktieposter skulle kunna vara ett intressant ersättningsmedel till att utveckla kompetensen på sidan.

Som sagt bara lite spontana tankar och upplägget är ju bara lite skissat min begränsade hjärna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5)

Senast redigerad av kriga den 2013-01-05 klockan 22:40.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat