Bradford City vs Aston Villa@Pinnacle 2.00
Capital One Cup final där Aston Villa gästar överraskningslaget Bradford City på Valley Parade. Här finns det bra värde i den raka tvåan till 2 gånger pengarna på Aston Villa.
Om vi börjar med Bradford City så har de gjort en otrolig run i cupen och ingen trodde väl att du skulle mäkta med att ta sig ända till semin och slå ut Wigan och Arsenal på vägen. Nu är frågan om de även tar Villa? Det tror jag knappast och det finns väldigt mycket som talar för att det tar stop här.
Vi börjar med att kolla hur de tog sig hit - de tog två straffvinster, två övertidsvinster och en uddamåls vinst. De har med andra gjort haft en hel del flyt även om de självklart förtjänar sin plats i semin. Laget hade lika gärna kunnat åka första omgången mot Notts men vann med 1-0 i övertid. Och ni som såg matchen mot Arsenal håller säkert med om att Cazorla var den ända som dök upp till fight kändes det som och Bradfords 1-0 mål var i princip deras ända möjlighet även om de självklart hade anfallit mer om de inte ledde. Jag tror Bradford Citys "tur" tar slut här då jag tror att risken för underskattning är ytterst liten från Villas sida.
Villa har haft det lite svängigt på senaste, då de bland annat blandat 3-1 vinst borta mot Liverpool och kryss mot hemmastarka Swansea med stora förluster mot Chelsea och Tottenham. Men Bradford City är inget Tottenham direkt, de är ett League two lag som haft det lite halvstruligt där och ligger nu på en 8e plats.
Detta är Aston Villas chans att ge nått till sina fans och jag är rätt säker på att de kommer klara av det utan några större problem. Vändningen i FA Cup senast ger självklart självförtroende och ett bra go i laget inför denna match.
Darren Bent kom tillbaka och gjorde mål vilket betyder mycket. Han kommer troligen få chansen igen tillsammans med starke Benteke (som vilades senast).
Eftersom det skiljer tre ligor mellan lagen så är statistik inte like relevant som vanligt men även där tycker jag att mycket talar för tvåan.
Senast lagen möttes så vann Villa borta med 3-0 men det var 2001. I denna cup slog Villa Man City, Swindon och senast Norwich borta (med hela 4-1) så visst bör de kunna ta Bradford. Bradford är mycket starka hemma och har 8- 2-3 men förlorade senast mot 12:an Rochdale hemma med 4-2, och senaste matchen i ligan så förlora de borta mot Barnet, som ligger på 20e plats, med 2-0.
Oddset har gått upp idag från runt 1.75 till 2.0 så jag hoppas inte jag missat något viktigt. Ni får gärna kommentera. Kan inte hitta något förutom att Marc Albrighton har problem med foten. Det finns dock uppgifter om att Bradfords forward James Hanson och back James Meredith är osäkra till spel.
Slutligen så har Aston Villa en historia i cupen som de är väldigt stolta över. Det är 14e gången de är i semin och de har vunnit Capital One Cup 5 gånger. Jag tror det blir final igen.
Villa kommer med stor sannolikhet att starta med starkaste manskap och vinna denna med en eller två bollar. Lycka till om ni ryggar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: slindoffer (+3), Rejs (+1)
Senast redigerad av woland den 2013-01-08 klockan 17:10.
|