2013-01-11, 11:17
|
|
Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 268
|
Uhrbergs V75 i sista stund
Spoiler:
V75 I SISTA STUND - ÅBY
Peter Ingves blir V75-mästare genom seger med Edward Ale.
Ett fränt tips? Nej, det tycker jag inte då ekipaget blivit en snackis efter flera övertygande insatser. Jag tror också att Peter är tillräckligt fräck för att lyckas då det kan bli ett riktigt rackarspel i detta race.
Jag streckar visserligen sju hästar i V75-mästaren, men det gör jag mest för att det blir en hel del taktik med snabba beslut som följd. Allt kan på ett ögonblick bli rätt eller fel...
Egentligen ska Quarcio du Chene och Noras Bean vara utan chans då de står med 40 meters tillägg. Om Björn Goop respektive Ulf Ohlsson styr på kommer de som står 20 meter före att attackera, så både Quarcio du Chene och Noras Bean kan hamna ute i spåren.
Ja, det kan bli som i fjol då Johnny Takter fick trolla bort första varvet och sedan vinna med Admiral Sea. Just med tanke på det tar jag med Prada Secret som står start, men jag håller tummarna för Peter Ingves och Edward Ale!
Två riktigt fina ston
Jag har två ston med i V75 och båda har kapacitet att vinna – och Playing Tua (avd 2) tippar jag som etta medan Breathe Out (avd 4) får ses som en intressant outsider nu när dottern till Krossed Out möter hingstar och valacker.
Playing Tua är stark och rejäl, dessutom väldigt lyckosam med barfotabalans och jag hoppas och tror att det ska gå att tävla utan skor. Kanske kan det bli fyra raka fullträffar med just den balansen – och i så fall skulle hon fortsätta att vara obesegrad som skolös Breathe Out (avd 4) är ett 5-årigt nyförvärv som gör sin fjärde start för mig. Hon startgalopperade i debuten men var ändå tvåa, sedan har det blivit två vinster på bra sätt över sprinterdistans.
Hon har tävlat barfota runt om, men nu blir det skor bak.
Eftersom det är jackpot kan det bli bra betalt för sju rätt. Jag ”spikar” Jonathan Palema (avd 1) och Grumetti (avd 5), två hästar som övertygat på slutet och som har riktigt vettiga uppgifter denna lördag.
I övrigt? Ja, det är känns bra med storhelgerna bakom sig.
V75-1: Jonathan Palema sprang utvändigt om mig och ledande Mr Big senast och det var starkt av hästen att bli fyra på 1.15,5/2140 den dagen, en 1.13-tid under juni månad på Halmstad. En given ”spik”.
V75-2: Playing Tua hade en del otur som V75-sexa senast. Hon tränar starkt och med optimal balans räknar jag med att segerstrida. Twigs Tiffany lär bli favorit när Björn Goop sitter upp. Precious Spring och Fruitcake känns dock som tuffare motståndare, mycket för att de står start.
V75-3: Burning Line Gral är snabb ut, tävlar starkt för Anders Svanstedt och ekipaget har hamnat väl långt ner i rankingen på en del håll. Jag streckar en kvintett och varnar extra för bakspårshästarna Quality Control och Broadway Legs, båda klart gynnad av att hårt betrodde Macho Gossip är struken.
V75-4: Scoot to Score är ute efter revansch på Poobong och visst kan det gå vägen. Per Lennartssons travare har ju varit riktigt bra på slutet. Min Breathe Out är en outsider i detta öppna och fina lopp. Ja, jag streckar halva fältet där Bono Boko är den store rysaren!
V75-5: Grumetti har övertygat stort och jag har svårt att se hur han ska förlora detta lopp med den rutinerade lärlingen Timo Nyman i sulkyn. Han kommer inte att förivra sig utan kör till ledningen när startrusningen är över och sedan blir ekipaget svårslaget.
V75-6: Mr Fitch har haft hovproblem men efter åtta månaders tävlingsvila är han helt okey, vilket visades med ackuratess i comebacken. Jag streckar en trio där Onice Axe och Ybanos är de två andra.
V75-7: Edward Ale har imponerat och med både tur och skicklighet från Peter Ingves sida kan det bli seger i detta prestigefyllda lopp. Tuffast emot är Åke Svanstedts duo Beckman och Mr Picolit. Rysaren är Prada Secret.
Thomas system
V75-1: 1 Jonathan Palema. Res: 11-9.
V75-2: 1, 2, 8, 12. Res: 13-5.
V75-3: 1, 2, 5, 10, 11. Res: 6-7.
V75-4: 1, 2, 3, 6, 9, 11. Res: 4-5.
V75-5: 7 Grumetti. Res: 13-10.
V75-6: 2, 4, 5. Res: 12-3.
V75-7: 4, 8, 10, 11, 12, 14, 15. Res: 2-9.
Systemet är på 2520 rader och det kostar 1260 kronor. Om man också singelstreckar nummer 8 Playing Tua i avdelning 2 blir det systemet på 630 rader och det kostar 315 kronor.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av lepadd den 2013-01-11 klockan 11:49.
|
|
|