Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-11, 10:07   #46
dny
 
dnys avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 334
Sharp$: 1177


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Åke Svanstedts tankar från Aftonbladet
Vi har många hästar med i V75 och lika bra att vi börjar genomgången direkt. Hoppas verkligen att det går att köra barfota på Åby men då får det inte frysa på mer och det gäller att de saltar banan ordentligt.


++++
Jonathan Palema (V75-1) hamnade illa till ifrån ett dåligt läge senast och fick dödens. Han höll väl hyggligt till fjärdeplatsen men det är tufft att få dödens i en final. Hästen kändes fin i måndagsjobbet så formen är fortsatt bra. Visserligen har han gått upp en klass nu men det är väl inte så stor skillnad ändå. Läget är perfekt och han visade näst senast när han hade fjärdespår att han var kvick ut.

Normalt är det väl en mycket bra chans men jag tycker också att han har varit lite väl trög på slutet. När han vann näst senast i V75 vann han mest för att det var ett dåligt lopp. Det har inte varit samma tryck i hästen som när han vann på 1.14,4 på Åmål i somras. Så jag är inte hundraprocentigt säker på honom att jag ger högsta betyg utan han får nöja sig med en fyra. Motståndet ser i alla fall överkomligt ut. Barfota fram igen.

Beckman (V75-7) var otroligt bra senast och vann med krafter kvar men det var heller inte den värsta silverfinalen som körts. Fast sju raka segrar är inte lätt att ta i dagens travsport och han har bara varit trött vid en av dem, annars har han haft krafter kvar varje gång. Men den här gången får han nog bekänna färg då han möter det klart tuffaste motståndet hittills.

Man ska också tänka på att hästen har tjänat mycket pengar på kort tid och kommit upp fort i guld. Hästen känns i alla fall fortsatt fin och har varit stark och bra i veckans jobb. Han är nästan likvärdig med Mr Picolit och så bra att jag tror att han är med där framme igen. Fast han har ett lite lurigt innerspår på tillägg och då Harry Haythrow utvändigt är snabb ut och riskerar att ta sig förbi i början. Sedan gäller det att han inte får en massa dåliga hästar på start framför sig. Barfota runt om.

Mr Picolit (V75-7) har gjort två starter efter uppehållet med skor och broddar och vunnit ändå på bra tider. Blir det barfota-bana så är han klart mycket bättre. Jag tror att det kommer att bli stor effekt om det går att köra så när han nu har gått med tunga skor två starter i rad. Han kändes jättestark och fin i måndagsjobbet så det var ett klart plus. Kanske den som kändes bäst av alla V75-hästarna även om Beckman och Jonathan Palema var starka och fina ocskså.

Det känns som att det är Noras Bean och Quarcio du Chene som är värst emot. Edward Ale däremot tror jag att vi slår. Han var lite het senast men slappnar av bättre när han springer i ryggar. Min bästa chans.

+++
Harpos Hitsville (V75-1) har bra form och han gick bra efter en sen lucka senast. Han är stark och distansgynnad men har ett dåligt spår. Fast det är inte så tokigt ändå att ha bakspår på Åby och nu när det är lång distans så har det mindre betydelse.

Hästen känns fin i träningen och skulle han ha lite tur med löpningen är han inte helt borta. Barfota runt om.

Golden Boy (V75-6) var det bästa jag har känt honom någon gång senast. Han vann på en kanontid för årstiden och det var inte slutsålt i mål heller. Hästen har varit lite hetsig tidigare men har skött sig klart mycket bättre på slutet. Hade han haft framspår hade jag gett honom en fyra i betyg. Men från tolftespår över kort distans går det normalt inte att vinna i V75. Det skulle möjligen vara om det blir överpace men det är för bra kuskar med så det blir sällan det i V75. Barfota runt om.

++
Hey Honey (V75-2) har gått rätt så hyggligt på slutet men femtespår är dåligt och det är stor galopprisk. När hon har vunnit har det varit ifrån ledningen och dit kommer hon inte nu. Hästen känns som hon ska göra i träningen och springer sina 1.15-1.16-tider i loppen. Men hon har lite svårt att växla tempo till slut och håller mest bara farten.

Hon har svårt att accelerera för då blir hon osäker och kan galoppera.

Det blir möjligen barfota bak nu men det blir inte så stor skillnad eftersom hon går med mycket vikt fram. Jag ligger lågt.

Quality Control (V75-3) verkar ha tappat lite gnista i loppen och det är precis som att han har slutat att kämpa. Han fick några tuffa lopp tidigare med stenhårda öppningar och hästen har inte varit sig lik efteråt.

Det känns annars som att han har bra form av träningen att döma för i jobben känns han fin. Men från det här läget får han smyga med och sikta på pengar. Barfota runt om.

Scarlet Gold (V75-5) har ryckt upp sig på slutet men det var ett billigt lopp han vann näst senast och han fick också en fin löpning.

Senast fick han dödens och det här är en häst som ska lifta med i ryggar. Det här är ett tufft lopp för honom och jag har ingen feeling att han räcker till vinst i V75. Möjligen lite platschans. Barfota fram som vanligt.

All American Candy (V75-6) fick gå ett tufft lopp senast och då är han lite känslig. Det är ingen hårding som kan ta dem ute i tredjespår.

Det här läget är helt fel för honom då han är bäst med tätkänning. Han får smyga med på innerspår och försöka tjäna pengar. Barfota runt om.
dny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 10:17   #47
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 386
Sharp$: 268
Standard

Uhrbergs V75 i sista stund

Spoiler:
V75 I SISTA STUND - ÅBY
Peter Ingves blir V75-mästare genom seger med Edward Ale.
Ett fränt tips? Nej, det tycker jag inte då ekipaget blivit en snackis efter flera övertygande insatser. Jag tror också att Peter är tillräckligt fräck för att lyckas då det kan bli ett riktigt rackarspel i detta race.
Jag streckar visserligen sju hästar i V75-mästaren, men det gör jag mest för att det blir en hel del taktik med snabba beslut som följd. Allt kan på ett ögonblick bli rätt eller fel...
Egentligen ska Quarcio du Chene och Noras Bean vara utan chans då de står med 40 meters tillägg. Om Björn Goop respektive Ulf Ohlsson styr på kommer de som står 20 meter före att attackera, så både Quarcio du Chene och Noras Bean kan hamna ute i spåren.
Ja, det kan bli som i fjol då Johnny Takter fick trolla bort första varvet och sedan vinna med Admiral Sea. Just med tanke på det tar jag med Prada Secret som står start, men jag håller tummarna för Peter Ingves och Edward Ale!

Två riktigt fina ston
Jag har två ston med i V75 och båda har kapacitet att vinna – och Playing Tua (avd 2) tippar jag som etta medan Breathe Out (avd 4) får ses som en intressant outsider nu när dottern till Krossed Out möter hingstar och valacker.
Playing Tua är stark och rejäl, dessutom väldigt lyckosam med barfotabalans och jag hoppas och tror att det ska gå att tävla utan skor. Kanske kan det bli fyra raka fullträffar med just den balansen – och i så fall skulle hon fortsätta att vara obesegrad som skolös Breathe Out (avd 4) är ett 5-årigt nyförvärv som gör sin fjärde start för mig. Hon startgalopperade i debuten men var ändå tvåa, sedan har det blivit två vinster på bra sätt över sprinterdistans.
Hon har tävlat barfota runt om, men nu blir det skor bak.
Eftersom det är jackpot kan det bli bra betalt för sju rätt. Jag ”spikar” Jonathan Palema (avd 1) och Grumetti (avd 5), två hästar som övertygat på slutet och som har riktigt vettiga uppgifter denna lördag.
I övrigt? Ja, det är känns bra med storhelgerna bakom sig.

V75-1: Jonathan Palema sprang utvändigt om mig och ledande Mr Big senast och det var starkt av hästen att bli fyra på 1.15,5/2140 den dagen, en 1.13-tid under juni månad på Halmstad. En given ”spik”.
V75-2: Playing Tua hade en del otur som V75-sexa senast. Hon tränar starkt och med optimal balans räknar jag med att segerstrida. Twigs Tiffany lär bli favorit när Björn Goop sitter upp. Precious Spring och Fruitcake känns dock som tuffare motståndare, mycket för att de står start.
V75-3: Burning Line Gral är snabb ut, tävlar starkt för Anders Svanstedt och ekipaget har hamnat väl långt ner i rankingen på en del håll. Jag streckar en kvintett och varnar extra för bakspårshästarna Quality Control och Broadway Legs, båda klart gynnad av att hårt betrodde Macho Gossip är struken.
V75-4: Scoot to Score är ute efter revansch på Poobong och visst kan det gå vägen. Per Lennartssons travare har ju varit riktigt bra på slutet. Min Breathe Out är en outsider i detta öppna och fina lopp. Ja, jag streckar halva fältet där Bono Boko är den store rysaren!
V75-5: Grumetti har övertygat stort och jag har svårt att se hur han ska förlora detta lopp med den rutinerade lärlingen Timo Nyman i sulkyn. Han kommer inte att förivra sig utan kör till ledningen när startrusningen är över och sedan blir ekipaget svårslaget.
V75-6: Mr Fitch har haft hovproblem men efter åtta månaders tävlingsvila är han helt okey, vilket visades med ackuratess i comebacken. Jag streckar en trio där Onice Axe och Ybanos är de två andra.
V75-7: Edward Ale har imponerat och med både tur och skicklighet från Peter Ingves sida kan det bli seger i detta prestigefyllda lopp. Tuffast emot är Åke Svanstedts duo Beckman och Mr Picolit. Rysaren är Prada Secret.

Thomas system
V75-1: 1 Jonathan Palema. Res: 11-9.
V75-2: 1, 2, 8, 12. Res: 13-5.
V75-3: 1, 2, 5, 10, 11. Res: 6-7.
V75-4: 1, 2, 3, 6, 9, 11. Res: 4-5.
V75-5: 7 Grumetti. Res: 13-10.
V75-6: 2, 4, 5. Res: 12-3.
V75-7: 4, 8, 10, 11, 12, 14, 15. Res: 2-9.
Systemet är på 2520 rader och det kostar 1260 kronor. Om man också singelstreckar nummer 8 Playing Tua i avdelning 2 blir det systemet på 630 rader och det kostar 315 kronor.

Senast redigerad av lepadd den 2013-01-11 klockan 10:49.
lepadd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 10:24   #48
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 376
Sharp$: 1864
Standard

1) Inte allt för imponerad av Jonathan som är en kör häst.

Alternativ...a)Jonathan är en bögig och vek körhäst - dvs en häst som sjunger i kör med andra pojkhästar b)Jonathan är en skör häst som är fysisk/psykisk instabil som lätt faller igenom.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
donkyklonk (+1), AbbeAce (+1), Staketkusken (+5)
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 11:51   #49
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8312

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Försöker ta potten med en liten helgalen rad

Registrerat spel

Datum: 2013-01-12
Bana: Åby
Spelform: V75, omg. 2

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 1, 7, 8, 9, 11, 12 (6)
2 1, 2, 3, 8, 9, 12 (6)
3 5 Burning Line Gral (1)
4 6 Scoot to Score (9)
5 5, 6, 7 (1)
6 1 Umbriel* (3)
7 8 Beckman (14)

Vadet gäller startnummer

108 rader x 1 x 0,50 kr =
54,00 kr

Kvittonummer: 8D04 7221 0AB2 xxxx
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 12:00   #50
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 863
Sharp$: 1097
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dny Visa inlägg
[B]

++++
Jonathan Palema (V75-1) hamnade illa till ifrån ett dåligt läge senast och fick dödens. Han höll väl hyggligt till fjärdeplatsen men det är tufft att få dödens i en final. Hästen kändes fin i måndagsjobbet så formen är fortsatt bra. Visserligen har han gått upp en klass nu men det är väl inte så stor skillnad ändå. Läget är perfekt och han visade näst senast när han hade fjärdespår att han var kvick ut.

Normalt är det väl en mycket bra chans men jag tycker också att han har varit lite väl trög på slutet. När han vann näst senast i V75 vann han mest för att det var ett dåligt lopp. Det har inte varit samma tryck i hästen som när han vann på 1.14,4 på Åmål i somras. Så jag är inte hundraprocentigt säker på honom att jag ger högsta betyg utan han får nöja sig med en fyra. Motståndet ser i alla fall överkomligt ut. Barfota fram igen.
Hmm precis vad jag hade förväntat mig....

1. Åke ger ingen femma!
2. Osäker på hästens form, tyckte också han var loj vid åbysegern där den förövrigt rekord sänkte...
3. Men ändå bra chans ...

Det luktar gardering långväg för mig.... Men egentligen tror jag att hästen vinner loppet 8/10 ggr ändå!


Ute efter !!
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 12:22   #51
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Jag lanserar de två bästa spikarna på lördag! Jonathan P och Ybanos. Tror de har lekstuga båda två.
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 12:25   #52
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mijo14 Visa inlägg
1) Inte allt för imponerad av Jonathan som är en kör häst.

Alternativ...a)Jonathan är en bögig och vek körhäst - dvs en häst som sjunger i kör med andra pojkhästar b)Jonathan är en skör häst som är fysisk/psykisk instabil som lätt faller igenom.

Lycka till. Han möter inget och det är spets och slut! Det vet alla! Hela Sverige!
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 14:00   #53
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Åke uttalade sig i vinnarcirkeln på Åby igår, han skulle komma tillbaka dit två gånger på lördag, med jonathan Palema Och Mr Piccolit.

Ta det för vad det är, men Åke brukar ha koll...
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 14:31   #54
 
oinkks avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 575
Sharp$: 1045
Standard

Vem tar spets i 6e Avdelningen?
Ybanos eller Onice Axe? Om körning så vinner väl Mr Fitch antar jag.?
oinkk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 14:39   #55
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Troligen tar tokiga adrian spets men ybanos i rygg men då vinner johan med hundra ändå!!! Tackar!
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 14:45   #56
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8312

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

1,2,5,6,7 är alla startsnabba.
Tror Björn är först ut men direkt släpper till oniceaxe, men jag är inte helt säker på att Adrian håller ut alla utifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av oinkk Visa inlägg
Vem tar spets i 6e Avdelningen?
Ybanos eller Onice Axe? Om körning så vinner väl Mr Fitch antar jag.?
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 16:07   #57
 
astockels avatar
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 258
Sharp$: 347
Standard

Tror personligen knappast att Mr Picolit tar hem V75 mästaren från spår 10 på Åby OS, helt klart överstreckad. Intressant relevant spårstatistik på Åby OS volt.

35 lopp

Spår 1: 6 (17,1)
Spår 2: 2 (5,7)
Spår 3: 9 (25,7)
Spår 4: 1 (2,9)
Spår 5: 2 (5,7)
Spår 6: 4 (11,4)
Spår 7: 3 (8,6)
Spår 8: 1 (2,9)
Spår 9: 2 (5,7)
Spår 10: 0 (0,0)
Spår 11: 3 (8,6)
Spår 12: 2 (5,7)

Förvisso är inte statistik allt!

Senast redigerad av astockel den 2013-01-11 klockan 16:09.
astockel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 16:12   #58
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3841
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av astockel Visa inlägg
Tror personligen knappast att Mr Picolit tar hem V75 mästaren från spår 10 på Åby OS, helt klart överstreckad. Intressant relevant spårstatistik på Åby OS volt.

35 lopp

Spår 1: 6 (17,1)
Spår 2: 2 (5,7)
Spår 3: 9 (25,7)
Spår 4: 1 (2,9)
Spår 5: 2 (5,7)
Spår 6: 4 (11,4)
Spår 7: 3 (8,6)
Spår 8: 1 (2,9)
Spår 9: 2 (5,7)
Spår 10: 0 (0,0)
Spår 11: 3 (8,6)
Spår 12: 2 (5,7)

Förvisso är inte statistik allt!
Detta är inte samma typ av lopp så totalt orelevant statistik, tilläggs lopp detta. Picolit har bra chans om han höjer sig till det han kan. Kan eventuellt köra sig till ledningen om det vill sig väl
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 17:18   #59
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 326
Sharp$: 2522
Standard

Min ide denna omgång är 9 Starbecs Macklo i avd 4. I övrigt tror jag någon/några av favoriterna i avd 1, avd.3 och avd.5 vinner.
Lycka till med era spel!

Senast redigerad av Nedomansky den 2013-01-11 klockan 17:22.
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 18:33   #60
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
1,2,5,6,7 är alla startsnabba.
Tror Björn är först ut men direkt släpper till oniceaxe, men jag är inte helt säker på att Adrian håller ut alla utifrån.
Adrian har lovat att släppa till 4 eller 5. Då blir det spets på Ybanos då 4 är usel ut! Spik 5 på allt!
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td