Citat:
Ursprungligen postat av dny
[B]
++++
Jonathan Palema (V75-1) hamnade illa till ifrån ett dåligt läge senast och fick dödens. Han höll väl hyggligt till fjärdeplatsen men det är tufft att få dödens i en final. Hästen kändes fin i måndagsjobbet så formen är fortsatt bra. Visserligen har han gått upp en klass nu men det är väl inte så stor skillnad ändå. Läget är perfekt och han visade näst senast när han hade fjärdespår att han var kvick ut.
Normalt är det väl en mycket bra chans men jag tycker också att han har varit lite väl trög på slutet. När han vann näst senast i V75 vann han mest för att det var ett dåligt lopp. Det har inte varit samma tryck i hästen som när han vann på 1.14,4 på Åmål i somras. Så jag är inte hundraprocentigt säker på honom att jag ger högsta betyg utan han får nöja sig med en fyra. Motståndet ser i alla fall överkomligt ut. Barfota fram igen.
|
Hmm precis vad jag hade förväntat mig....
1. Åke ger ingen femma!
2. Osäker på hästens form, tyckte också han var loj vid åbysegern där den förövrigt rekord sänkte...
3. Men ändå bra chans ...
Det luktar gardering långväg för mig.... Men egentligen tror jag att hästen vinner loppet 8/10 ggr ändå!
Ute efter

!!