Gamla hemmabanan bjuder på kvällens V65, en liten tidig tanke med mina ideér kommer här.
Avd 1: Tycker
12 Kenderson bör vara klar här. Har inga problem med vinterbana och är i fin form för dagen. Möter ungefär samma motstånd som senast och van då enkelt. Vid gardering är det ändå övriga tilläggshästar som ska förste med.
Avd 2: Känns som 4 hästar höjer sig över mängden. Dock har jag svårt att köpa att Roger Nilsson ska vara favorit. Hästen
3 Cross Section har dock visat att vinterbana inte är några problem. Streckar dock fyra hästar, där jag rankar
12 Walter Bishop 1:a(bra senast och formstall!) &
11 Drabant Cape(Ny regi och häst söderifrån) 2:a. Streck även för
2 Commission.
Avd 3: Här finns det två alternativ som jag ser det, antingen spikar man
2 Keep Well som jag tycker är given förstahäst. Form & kuskplus nu. Annars känns det som man ska gardera på. DE enda jag ser soom chanslösa är 1,5,6,11
Avd 4: Buchts fina nyförvärv är given favorit,
1 Ariel´s Girl har gjort allt rätt hittils, enda orosmolnet är möjligtvis innerspår i Volt. Togs lugnt från start senast när det var debut, från spår ett kan han nog inte ta det lugnt för då sitter han dåligt till utan kanske måste chansa lite. Vid gardering så skall de 4 övriga på startvolten streckas, av hästarna på 20 så varnar jag för
8 Digital Creation debut i ny regi.
Avd 5: 2 hästar låser jag på här,
2 Simb Robitaille som verkligen står på tur samt vinterhästen
10 Västerbo World som borde närma sig formen efter ett par lopp.
11 El Sueco känns kraftigt överstreckad och plockas bort.
Avd 6: Normalt så är
5 Brisco Boko en given spik, vill dock gärna dubbla med
2 Zusandy Hornline som har formen på topp. Spets på Brisco och Zusandy i rygg. Känns som ett odyrkbart lås som betalsidorna skulle säga
Nu ska man bara få ihop ett system av allt detta...