Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-18, 10:07   #109
V75fahlle

V75fahlles avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4960
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av one Visa inlägg
Jag tror oxå att SAIK kommer vinna över Bollnäs, laget har en formtopp utan dess like och jag tror man tar ytterligare 2 poäng innan VM-uppehållet. Idag möter man dock ett ganska stabilt Bollnäs med ett starkt försvar som borde kunna hålla ner siffrorna lite. Känns som man skulle kunna lägga Bollnäs nånstans mellan 2-5 gjorda mål. Får SAIK hål på Bollnäs ska man som sagt vinna även den här matchen, skulle vilja lägga deras målskörd nånstans 4-8 mål. Jag spelar även SAIK -1,5 till 1,98 på Marathon.

Edsbyn-Hammarby känns som en match som Hammarby ska vinna, frågan är bara hur motiverade man är just nu. Att döma av senaste insatsen mot Ljusdal så är man inte så intresserade... mot Ljusdal vilades dock målvakt Bergwall och spelföraren X:et Ericsson, båda är nu tillbaka i spel och det borde betyda en hel del för lagets spel. Edsbyns form är väldigt tveksam för tillfället och segrarna man tagit på slutet har inte varit mot starkaste motstånd. Spontant känns det som jag skulle vilja lägga Edsbyn nånstans mellan 3-6 och Hammarby 4-8.

Vänersborg-Västerås blir riktigt klurig. Västerås har målskillnaden 7-26 på senaste två matcherna och en formkurva som pekar rakt ner i källaren. Vänersborg har däremot en bättre formkurva, plumpen mot ett riktigt starkt Sandviken i förra omgången tror jag inte påverkar speciellt. Jag tror Vänersborg vinner matchen och spelar raka 1:an till 1,90 på Marathon. Frågan är bara hur målproduktionen kommer att se ut?!?

Håller med dig one.
Nu tar vi rullpotten!