Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-18, 11:07   #20
donkyklonk

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3903
Standard

Här kommer mina tankar!

1) Västerbo Highflyer omgångens bästa spik, spets och slut, bläddrar vidare.

2) Divine Razz är bäst men blir för stor. Stor varning för derby lady som spurta sylvasst senast. Lollo Tilly vägrar jag betala för då han går bäst i främre träffen och har noll känsla att han ska räcka härifrån. Just nu platsar dessa på ramen: 1,3,4,6,12,13,14

3) Tänkbar och spelintressant spik på Rutger Raket. "Garanti" spets här i min bok och tror takter har mycket bra chans att få bestämma. Känns inte som det finns någon häst i loppet som går fram och trycker upp tempot i dödens eller har en speed längre än 300-500 meter. Rutger är ingen stjärna själv men med det loppscenariot känns det klart intressant att spika rätt ut, guld, spets, kortdistans, bra chans att få bestämma, 4 starka anledningar att gå på Rutger denna veckan!

4) Tycker spetsstriden är lite lurig här. 1 är snabb ut men ingen blixt. 2 har visat mycket bra starsnabbhet i volt men aldrig haft framspår bakom bilen, bör få svårt att ta en längd sida vid sida men inte otänkbart. Både 3,5 är starsnabba och spetsar någon av dessa bör de släppa till 2. Bakom känns 9,10,11 mest intressanta bakom. Inte bestämt mig hur jag ska lösa loppet ännu, men den som får spets känns ju klart intressantast

5) Eldvin har sett bra ut i två raka men är osäker och inget att lita på. Mana Grabben är bra och har fått perfekt kusk i Örjan då hästen har en kort väldigt vass speed och sådana hästar passar Örjan perfekt på, förstahäst men inte någon given vinnare. Kommer nog bli bred gardering här, tänkbart att göra någon typ av utgång med favoriterna som ser strået vassar ut än övriga. På ramen i nuläget: 3,4,6,7,8,9,10,12,14,15

6) Tided blir naturligtvis favorit och hade det varit autostart hade jag spikat utan att blinka. Nu är det voltstart och hästen har galopperat i de två senast voltstartsloppen, spåret känns även lurigt och hästen kommer tappa från start vid felfri avgång. Det kan då bli svårt att tugga ner spetshästen som bör bli 1,4 eller 7. Dessa hästarna tycker jag även höjer sig bakom och kommer låsa på dessa tre plus tided.

7) Sista loppet tycker jag är riktigt lurigt och kommer gardera ordentligt. Tycker samtliga på bakspår(utom 9( känns intressanta här till låg streckprocent. Följande platsar på ramen: 1,2,3,5,6,7,10,11,12

Tänkbart system just nu:
1) 5 Västerbo Highflyer
2) A: 12,7 B: 1,3,4,6,13,14
3) 4 Rutger Raket
4) 1,2,3,9,10
5) A: 3,10 B: 4,6,7,8,9,12,14,15
6) 1,3,4,7
7) 1,2,3,5,6,7,10,11,12

Med minst 1 A blir det 2880 kronor och tänkt för ATG-tillsammans system!

Senast redigerad av donkyklonk den 2013-01-18 klockan 11:13.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat