du kanske skulle ta lite mattelektioner:
*hur skulle variansen bli högre med flerbong (som du skrev i pm) på vissa rader o alltid få samma utdelning istället för att variera mellan 1000 och 50000?
*du skriver i pm att snittutdelningen ligger på 15000, ett tips, helgardera alla matcher varje omgång å har du ett roi på nästan 200%
tror du överskattar både aha-upplevelsen i denna strategi och spridningseffekten via ett sånt här forum. dessutom tror jag att denna strategi är BETYDLIGT mer vanlig på tex stryktipset där man kan lämna in raderna via fil.
sen om den verkliga avkastningen blir sämre än den teoretiska pga av att fler kör liknande strategi kan jag inte avgöra utan ett stort sample. att utdelningen för enstaka omgångar diffar mot teoretiska utdelningen (vilket de självklart gör) är inte intressant, det intressanta är hur de ev diffar på lång sikt.
Jag har kört många projekt genom åren inom spel, aktier o mkt annat, vissa har gjort succe och körs fortfarande medan andra inte funkat av olika anledningar och lagts ner, vilken katagori detta hamnar i får vi se. Jag gillar att börja saker i mindre skala och låta det växa, därav att jag inte vill gå in med 30000 i veckan på detta, klokt eller idiotiskt vet jag inte men sån e jag.
/Snubben
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|