Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-13, 00:00   #1
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 9
Sharp$: 81
Standard

Bolagsspel på Topptipset med garanterat värde


Jag kör stora enkelradssystem (har variant för massinlämning av enkelrader) på Topptipset genererade enligt strategi där värde hittas matematiskt.

Satsar ca 10k per omgång (viktar upp mer sannolika rader för 'flat' utdelning). Spelar 2-3 ggr per vecka.

Varje andel minst 1k.

Ger ungefär 4-5 ggr pengarna vid träff med en hit rate på ca 30%.

Skicka PM för mer info.

obs att svenska spel erbjuder bolagsspel mellan olika konton, dvs alla har sitt konto och sina insatser/vinster där

Senast redigerad av loffe_ den 2013-01-13 klockan 00:11.
loffe_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-13, 01:12   #2
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av loffe_ Visa inlägg
Jag kör stora enkelradssystem (har variant för massinlämning av enkelrader) på Topptipset genererade enligt strategi där värde hittas matematiskt.

Satsar ca 10k per omgång (viktar upp mer sannolika rader för 'flat' utdelning). Spelar 2-3 ggr per vecka.

Varje andel minst 1k.

Ger ungefär 4-5 ggr pengarna vid träff med en hit rate på ca 30%.

Skicka PM för mer info.

obs att svenska spel erbjuder bolagsspel mellan olika konton, dvs alla har sitt konto och sina insatser/vinster där
Då behōver du inget bolag
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Haltmathe (+5), abatho (+10)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-13, 07:03   #3
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Hur gör du för att lämna in 10000 rader när SVS inte stödjer inlämning för egna rader på topptipset? Även om du försöker trimma ned dessa till M system så kommer det bli ett helvetes många system. Knappar du in de manuellt då?

När du säger "Ger ungefär 4-5 ggr pengarna vid träff med en hit rate på ca 30%" Hur många omgångar tillbaka baserar du din hitrate på?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-13, 10:30   #4
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 9
Sharp$: 81
Standard

putte: blir stora swings med 30.000 i insats per vecka, därför vill jag ha in kapital

KP: skickar ett PM till dig med svar på dina frågor
loffe_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-13, 10:38   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 247
Sharp$: 1540

greedys betting
Stats: 141 - 122 - 17
ROI: 107.69%
Vinstprocent: 53.61%

Standard

Svara gärna här i tråden istället. Vi är fler som är intresserade av svaren. Annars tar jag gärna också emot ett PM.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
surrelito (+1)
greedy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-13, 10:50   #6
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 9
Sharp$: 81
Standard

greedy:

ok, inlämningen sker automatiskt via eget dataprogram som smattrar in raderna online, tar dryg timme för datorn att lämna in denna typ av system.

använder betfair som sannolikhetsmått och teckenprocenten för att räkna ut uppskattad utdelning för varje komb (blir ca 20% felmarginal uppåt och nedåt)

viktar raderna för att få samma ungefär samma utdelning när det går in. matematiskt ROI på 120-150% per omgång med 25-35% sannolikhet att gå in. dessa siffror är baserade på ren matte enligt stycket ovan, upp till var och en om man litar på sannolikheterna fr betfair, jag gör det.
loffe_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-13, 11:10   #7
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 109
Sharp$: 903

Rekarns mix
Stats: 22 - 21 - 1
ROI: 150.95%
Vinstprocent: 51.16%

Standard

Finner det hela väldigt märkligt.
Om det här systemet funkar skulle du ju snitta minst 10k profit varje vecka?

Och eftersom du hävdar att det ger 4-5ggr degen och träffar 30% antar jag att du har testat det här under en längre tid.

Skulle det då stämma borde du absolut inte behöva få in kapital? Utan sitta själv och tälja guld?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BjoLin405 (+1)
Rekarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-13, 11:22   #8
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Hur många rader kör du? Är inte maxantalet 6 561 st? Sen måste det ju finnas en hel del övervärderade favoritrader à la Barca, Man United etc. som man vill filtrera bort?
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-13, 11:28   #9
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3619
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Hur många rader kör du? Är inte maxantalet 6 561 st? Sen måste det ju finnas en hel del övervärderade favoritrader à la Barca, Man United etc. som man vill filtrera bort?
loffe_ har aldrig skrivit något om 10000 rader utan istället om att lämna in för 10K.

Kör högst troligt med ett högre radpris än 1:- raden
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-13, 11:35   #10
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
loffe_ har aldrig skrivit något om 10000 rader utan istället om att lämna in för 10K.

Kör högst troligt med ett högre radpris än 1:- raden
Jo men jag tänkte att om du då delar med dig till flera spelare så får du ju själv sämre utdelning. Mer värde till dig själv om du spelar själv och då antagligen för endast 1 kr per rad. Eller tänker jag fel? Alltså, vad finns det för mervärde att släppa in fler spelare och spela för x>1 kr per rad?
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"

Senast redigerad av Juret den 2013-01-13 klockan 11:37.
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-13, 11:39   #11
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 9
Sharp$: 81
Standard

rekarn:
som jag skrev ovan så är det inte empiriskt testat utan värdet är matematiskt beräknat, sen får varje person bedöma själv om man tycker att den matten är rätt. ja skulle ge 10k per vecka om det blir enligt beräkningar, dock är det en del varians och jag är inte beredd att gå in med 30k per vecka själv i nuläget, finns dessutom fler spel att ta tag i vid bra utfall eller öka insats till 20k

juret:
beror på omgången men i snitt kommer 3000 olika rader med med total insats ca 10k. vissa rader betalar man 1 kr för, vissa mer.
stämmer att värdet oftast finns på favoritförlust, dock kommer favoriterna med också eftersom det ofta räcker med 1-2 skrällar för värde. raderna med enbart favoriter kommer dock aldrig med.

Senast redigerad av loffe_ den 2013-01-13 klockan 11:40.
loffe_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-13, 11:41   #12
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 9
Sharp$: 81
Standard

juret:

problemet med att spela 1 kr på alla rader är att det ofta ger 1000 kr och enstaka gånger 50000. detta ger en väldigt stor varians vilket jag vill bort ifrån. är ingen gambler utan vill ha så jämn kurva som möjligt
loffe_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 02:37   #13
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 8
Sharp$: 154
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Jo men jag tänkte att om du då delar med dig till flera spelare så får du ju själv sämre utdelning. Mer värde till dig själv om du spelar själv och då antagligen för endast 1 kr per rad. Eller tänker jag fel? Alltså, vad finns det för mervärde att släppa in fler spelare och spela för x>1 kr per rad?
Korrekt. Snubben tror sig alltså ha hittat en helig gral där han med minimal risk kan tjäna 500k+ NETTO per år, det är mer än vad Reinfeldt tjänar, men istället för att bevara den saken själv och börja med enkelrader i ett par månader ELLER ta ett lån och sen kunna spela ihop MILJON-belopp på ett par år, så går han ut med det på forum, dels så att fler kanske ryggar hans strategi via forumet och sabbar hans framtida ROI, och dels drar ner sitt ROI markant genom att flerbonga i sitt bolag.

Desuutom så om detta funkar och bolaget tjänar 500k+ på ett år, så kommer bolagsmedlemmarna sprida ordet och börja spela på egen hand och då kommer värdet vara bortblåst.

Liraren hade alltså två vägar (förutsatt att han har rätt)

1) Håll hemligheten för sig själv, ha det lite tufft i början med variansen, men spela så lågrisk och flerbonga så lite som möjligt, och inom 2 år bör han tjänat 500k-1,5milj

2) Sprid idéen på sharps, starta ett bolag med 10 personer, tjäna 50k första året sen kommer värdet vara borta.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5), Rekarn (+5)
tess1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 11:05   #14
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 9
Sharp$: 81
Standard

du kanske skulle ta lite mattelektioner:

*hur skulle variansen bli högre med flerbong (som du skrev i pm) på vissa rader o alltid få samma utdelning istället för att variera mellan 1000 och 50000?

*du skriver i pm att snittutdelningen ligger på 15000, ett tips, helgardera alla matcher varje omgång å har du ett roi på nästan 200%



tror du överskattar både aha-upplevelsen i denna strategi och spridningseffekten via ett sånt här forum. dessutom tror jag att denna strategi är BETYDLIGT mer vanlig på tex stryktipset där man kan lämna in raderna via fil.

sen om den verkliga avkastningen blir sämre än den teoretiska pga av att fler kör liknande strategi kan jag inte avgöra utan ett stort sample. att utdelningen för enstaka omgångar diffar mot teoretiska utdelningen (vilket de självklart gör) är inte intressant, det intressanta är hur de ev diffar på lång sikt.


Jag har kört många projekt genom åren inom spel, aktier o mkt annat, vissa har gjort succe och körs fortfarande medan andra inte funkat av olika anledningar och lagts ner, vilken katagori detta hamnar i får vi se. Jag gillar att börja saker i mindre skala och låta det växa, därav att jag inte vill gå in med 30000 i veckan på detta, klokt eller idiotiskt vet jag inte men sån e jag.


/Snubben
loffe_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 18:28   #15
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 8
Sharp$: 154
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av loffe_ Visa inlägg
du kanske skulle ta lite mattelektioner:

*hur skulle variansen bli högre med flerbong (som du skrev i pm) på vissa rader o alltid få samma utdelning istället för att variera mellan 1000 och 50000?

*du skriver i pm att snittutdelningen ligger på 15000, ett tips, helgardera alla matcher varje omgång å har du ett roi på nästan 200%



tror du överskattar både aha-upplevelsen i denna strategi och spridningseffekten via ett sånt här forum. dessutom tror jag att denna strategi är BETYDLIGT mer vanlig på tex stryktipset där man kan lämna in raderna via fil.

sen om den verkliga avkastningen blir sämre än den teoretiska pga av att fler kör liknande strategi kan jag inte avgöra utan ett stort sample. att utdelningen för enstaka omgångar diffar mot teoretiska utdelningen (vilket de självklart gör) är inte intressant, det intressanta är hur de ev diffar på lång sikt.


Jag har kört många projekt genom åren inom spel, aktier o mkt annat, vissa har gjort succe och körs fortfarande medan andra inte funkat av olika anledningar och lagts ner, vilken katagori detta hamnar i får vi se. Jag gillar att börja saker i mindre skala och låta det växa, därav att jag inte vill gå in med 30000 i veckan på detta, klokt eller idiotiskt vet jag inte men sån e jag.


/Snubben
Variansen ökar naturligtvis om du flerbongar, lägre ROI och högre risk = högre varians.

Jag skrev att snittutdelningen NÄR MAN DINGAR ligger på ca 15.000.

Kommer iaf att överspela dina rader närmsta tiden så att du får -EV på dina rader.
tess1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td