Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-24, 13:02   #13
DAZ

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 31

MMA
Stats: 32 - 48 - 5
ROI: 111.18%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

I kväll försvarar för övrigt obesegrade Ben Askren sin welterviktstitel i Bellator mot Karl Amoussou. Askren är en fantastisk brottare, som vunnit titlar på college och t o m deltagit i OS 2008, där han torkade i åttondelsfinalen. Han har klarat övergången till MMA bra, som hans 10-0 record visar. Han har fått ett rykte som en tråkig fighter som vinner matcher med kvävande topkontroll utan att vara speciellt aktiv i jakt på ett avslut. Han vann visserligen sina fyra första matcher via TKO eller submission men har därefter en och en halv timme mma i kroppen utan ett avslut.

Även om jag inte personligen är ett fan får det sägas att Karl Amoussou är on par med de bästa motståndarna Askren har mött och kan hota både stående och med submissions från botten. Det är rätt att Askren är favorit i den här matchen, men oddsen är för skeva, enligt mig. Jag spelade Amoussou på Betsson till 4.80 men Pinnacle erbjuder honom till 6.160 i skrivande stund. Amoussou kommer in i matchen med självförtroende efter att ha vunnit senaste säsongens welterviktsturnering, där han i finalen avslutade tuffa Bryan Baker med en fantastiskt vacker heel-hook submission, mindre än en minut in i första ronden (se klippet nedan.) Matchen är 5 ronder, det är mycket tid för en fighter som Amoussou att arbeta med. Risken är att Askrens brottning tar kål på hans kondition och vilja.

http://www.youtube.com/watch?v=Wy_Oa6Ne8o0
DAZ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat