Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-10, 16:03   #1
DAZ
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 22
Sharp$: 31

MMA
Stats: 32 - 48 - 5
ROI: 111.18%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

2013-01-26 Erik Koch - Ricardo Lamas (UFC)



Datum: 2013-01-26
Tid: 23:00
Sport: MMA
Land: USA
Liga: UFC
Match: Erik Koch - Ricardo Lamas
Period: ft

Spel: Ricardo Lamas
Insats: 2.00
Odds: 2.250
Bolag: Bet365

Motivering:
Det som svänger favoritskapet i Erik Kochs fördel grundar sig i att han endast har en enda förlust, och att denna kom via domslut mot en toppmotståndare i Chad Mendes. Hans bästa vinster är knocken mot Raphael Assuncao och domslutet mot Jonathan Brookins. Han såg ut att vara på väg mot en titelfight mot Jose Aldo innan han ådrog sig skador.

Ricardo Lamas är dock en potentiell party pooper. Han har nyligen vinster mot Hatsu Hioki och Cub Swanson som båda ligger i toppen av fjäderviktsrankingen och har även en färsk vinst mot Dave Jansen som har fem raka vinster borta i Bellator och som nu nått finalen i deras lättviktsturnering.

Den avgörande faktorn i fighten tror jag blir

Deras bastekniker/bakgrunder
Jag är av tron att den mest användbara basen för mma är brottning. En brottare vinner lättare ronder då kontrollen från den som är överst poängsätts och tenderar att övervärderas av domare. I topposition ökas även möjligheterna för så kallad grund-n-pound och/eller för att hota med submissions. Att det i UFC bedöms rond för rond enligt det sk 10 point must-systemet, gynnar också brottarnas stil.

Lamas är en så kallad All-American i NCAA Division III från tiden han brottades på college. Det är inte en bakgrund i nivå med t ex Daniel Cormier eller Brock Lesnar, dock inte heller något att vifta borta i jämförelsen med Erik Koch. Koch har ingen stamtavla när det kommer till brottning utan började sin karriär genom stående kampsport och har sedermera tränat mma som ett helt paket.

Även om Koch skulle använda sig av en offensiv guard och hota med egna submissions från botten är sannolikheten stor att Lamas eventuella toppkontroll ändå ger honom rondvinsterna.

Jag tror att den här fighten går till backen och att Lamas har fördel om det hamnar där. Jag tror framförallt att han har verktygen för att hålla i taktpinnen och bestämma var matchen utspelar sig. Med oddsen 2.25 på Bet365 känner jag att en blygsam insats är väl värt.

Ålder/erfarenhet
En annan faktor att dock ta hänsyn till är åldern och erfarenhet. Den faktorn är svårare att bedöma för mig. De har lika många proffsmatcher, men Koch är 24 år gammal (6 år yngre än Lamas), vilket både kan visa sig vara en fördel och en nackdel. Personligen tror jag att 30-åriga Lamas ännu inte är over the hill, utan kan hänga med den nya generationen fighters, men det kan vara värt för er att begrunda själva innan ni spelar.
DAZ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-14, 21:51   #2
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 3
Sharp$: 68
Standard

Har du några mer intressanta matcher inför helgens UFC? Rothwell?
midgetboys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 15:03   #3
DAZ
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 22
Sharp$: 31

MMA
Stats: 32 - 48 - 5
ROI: 111.18%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av midgetboys Visa inlägg
Har du några mer intressanta matcher inför helgens UFC? Rothwell?
Till helgens UFC spelar jag Dollaway och Gonzaga. Gonzaga mot Rothwell känns oviss, båda har sett trötta ut. Rothwell vann visserligen mot Schaub sist men det såg inte vackert ut och insatsen innan dess mot Hunt var inte heller något att hänga i granen. Förloraren bör pensionera sig, tycker jag.

Dollaway tror jag mer på. Jag tror att Dollaway kommer att sikta på att kontrollera Sarafian med sin brottning. Jag tror att hemmaplanen för Sarafian dock är en faktor som kan spela in. Men Dollaway har visat förr att hans toppkontroll verkligen kan stänga ner hans motståndare och att publikens burop inte rört honom i ryggen.

Annars kommer jag att spela Pat Curran i kväll mot Patricio Freire, 1.80 på Betsson. Organisation är Bellator.
DAZ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 15:45   #4
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Vad tror du om Bisping vs Belfort?

Har själv en liten summa pa Belfort till 2,0. Tror han knockar Bisping tidigt.

Ocksa lite sugen pa CB by decision om det finns propsbets nagonstans. Tror mkt väl han kan grisa sig till ett decision mot Sarafian. Hojta till om du hittar propsbets för den fighten nagonstans.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 23:07   #5
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 3
Sharp$: 68
Standard

Det är ju ett år sedan Gonzaga slogs sist vilket kan påverka ganska mycket. Har han varit skadad? Rothwell är ju bara för tråkig och seg i mina ögon och han har som du skrev haft svaga insatser i sina senaste matcher. Jag tror han kommer får svårt att brotta ner Gonzaga och jag tror Gonzaga avslutar honom i tredje via sub (RNC).

Vinner Dollaway så är det ju på decision och jag hittade en sida i alla fall.
Dollaway wins by 3 round decision 3.490 (på 5dimes)

Bisping vs Belfort tror jag också han knockar Bisping tidigt om inte Bisping hoppar omkring för mycket. 2:a ronden.

Jag ryggar dig på Curran.
midgetboys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-18, 09:37   #6
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Lite sugen pa Rothwell by decision till 5,5, tror inte han kan avsluta Gonzaga, och tror Gonzaga vill halla det staende.

Tror det här kan bli en jävligt trist fight som gar till decision.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-18, 12:31   #7
DAZ
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 22
Sharp$: 31

MMA
Stats: 32 - 48 - 5
ROI: 111.18%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Vad tror du om Bisping vs Belfort?

Har själv en liten summa pa Belfort till 2,0. Tror han knockar Bisping tidigt.

Ocksa lite sugen pa CB by decision om det finns propsbets nagonstans. Tror mkt väl han kan grisa sig till ett decision mot Sarafian. Hojta till om du hittar propsbets för den fighten nagonstans.
Belfort - Bisping är för oviss för mig. Jag tror att Bisping har mer "pep in his step" och kommer försöka hålla distansen och använda fotarbetet till sin fördel. Lyckas han med det kan han ta hem det. Men Belfort har fördel av hemmaplan och har alltid chans att hitta knocken. Jag är spänd på att se hur det slutar. Efter hur presskonferensen gick i går ser jag fram emot invigningarna i kväll. Då kanske man kan få en inblick i vem som har det psykologiska övertaget.

Presskonferensen i går
https://www.youtube.com/watch?v=2SPe-8n2wFE

Citat:
Ursprungligen postat av midgetboys Visa inlägg
Det är ju ett år sedan Gonzaga slogs sist vilket kan påverka ganska mycket. Har han varit skadad? Rothwell är ju bara för tråkig och seg i mina ögon och han har som du skrev haft svaga insatser i sina senaste matcher. Jag tror han kommer får svårt att brotta ner Gonzaga och jag tror Gonzaga avslutar honom i tredje via sub (RNC).

Vinner Dollaway så är det ju på decision och jag hittade en sida i alla fall.
Dollaway wins by 3 round decision 3.490 (på 5dimes)

Bisping vs Belfort tror jag också han knockar Bisping tidigt om inte Bisping hoppar omkring för mycket. 2:a ronden.

Jag ryggar dig på Curran.
Jag tycker att det hade varit ett fint uppsving för Gonzagas dalande karriär som såg ut att vara på väg mot sitt slut redan för två år sedan, enligt mig. I och med att han vid tidpunkten för hans förra match var han egentligen sparkad av UFC och fick hoppa in som sen ersättare och vann sig tillbaka in i MMAs finrum. Och han såg bra ut i den matchen, tycker jag.

Curran vann ett delat domslut och behöll sitt bälte!
DAZ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-18, 16:20   #8
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av midgetboys Visa inlägg
Det är ju ett år sedan Gonzaga slogs sist vilket kan påverka ganska mycket. Har han varit skadad? Rothwell är ju bara för tråkig och seg i mina ögon och han har som du skrev haft svaga insatser i sina senaste matcher. Jag tror han kommer får svårt att brotta ner Gonzaga och jag tror Gonzaga avslutar honom i tredje via sub (RNC).

Vinner Dollaway så är det ju på decision och jag hittade en sida i alla fall.
Dollaway wins by 3 round decision 3.490 (på 5dimes)


Bisping vs Belfort tror jag också han knockar Bisping tidigt om inte Bisping hoppar omkring för mycket. 2:a ronden.

Jag ryggar dig på Curran.

Ligger på 3,79 på 5dimes nu, körde en liten insats på det.

En annan grej som talar för Belfort är att fighten går i Brasilien, och domarna lär vara lika biased som senast (när de ställde belfort upp direkt efter att rumble fått en nedtagning).

Rothwell by decision finns för övrigt till 9ggr pengarna på 5dimes. Jag kör en liten insats på det med.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-20, 11:30   #9
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Vad tror du om Bisping vs Belfort?

Har själv en liten summa pa Belfort till 2,0. Tror han knockar Bisping tidigt.

Ocksa lite sugen pa CB by decision om det finns propsbets nagonstans. Tror mkt väl han kan grisa sig till ett decision mot Sarafian. Hojta till om du hittar propsbets för den fighten nagonstans.


Torskade Rothwell by decision, men vann de andra 2, blev ett litet plus iaf.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-23, 13:27   #10
DAZ
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 22
Sharp$: 31

MMA
Stats: 32 - 48 - 5
ROI: 111.18%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

Ja det gick ju bra förra helgen, vi får hoppas det håller i den här veckan.

Förutom Lamas ser jag även värde i Quinton "Rampage" Jackson till 3,46 och John Dodson till 2,90.

Jackson har inte sett konsekvent fantastisk ut de senaste 3 åren men har visat, om än få, glimtar av sin forna storhet. Jag ser trots detta ett bra värde i honom, då Teixeira ännu är oprövad mot likvärdigt motstånd. Teixeira har visserligen 17 raka vinster, men kvaliteten på de fighters han mött är ibland tvivelaktig. Han har blivit skakad av slag stående förr och jag tror inte att hans brottning kommer att få ner "Rampage" till mattan. Jag tror att auran av Teixeiras storhet delvis har grund i kontrovers utanför buren, såsom spekulationerna om att Mauricio Rua skulle ha gjort allt för att undvika att möta honom. Han är övervärderad här, tycker jag.

Dodson tror jag har en bra stil för att matcha Johnson; han är snabb, energisk, snabba och tunga händer, starka höfter, låg tyngdpunkt. Johnson är känd för sin snabbhet, ssom visade sig bli nyckeln till att slå Benavidez i matchen om det första flugviktsbältet. Men jag tror att Dodson matchar Johnsons snabbhet och ger honom en bra match.
DAZ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-23, 16:30   #11
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Synd att man inte tog de bada oddsen när de stod som högst. Rampage var uppe i 4 och dodson en bra bit över 3. Hittar Rampage som högst till 3,6 pa 5dimes.

Är rätt övertygad om att en motiverad Rampage bör vinna över Texeira, som var farligt nära att bli knockad av Maldonado i sin senaste fight. Tycker Texeira är överdrivet hypad. Dock ingen fight jag nagonsin skulle sätta en större summa pa eftersom Rampages motivation gar att ifragasätta. Han sag inte överdrivet taggad ut i promovideon, utan körde mest sitt vanliga bortförklaringsrace och chill i England.




Ser du f.ö att Dodson har chans att vinna ett decision mot Mighty Mouse eller ser du det som jag att han i princip maste avsluta för att vinna fighten? Johnson har en riktigt äcklig poängtjuvsstil, vilket gör det svart för mig att se Dodson ta ett decision.
Han har f.ö sjuk ko power för att vara flugviktare.

Inte bestämt mig för om jag ska lira den här öht.



Kör en lag insats pa Rampage till 3,6.
Kör även en liten insats pa Pettis by decision till 3,02.


Nu är det bara att vänta in underkortet + props
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-24, 09:42   #12
DAZ
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 22
Sharp$: 31

MMA
Stats: 32 - 48 - 5
ROI: 111.18%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

Du har rätt i att MM är en mycket skicklig rondvinnare, både stående (som mot Benavidez sist) och på marken (som mot ex Torres.) Han hittar motståndarnas nackdelar och utnyttjar dom. Jag tror att MM inte kommer att kunna poängspela mot Dodson på samma sätt som mot Benavidez. Då behöver han hålla sig på utsidan och vara in-and-out med slag. Jag tror att Dodson matchar hans snabbhet där. Frågan är dock, vad händer om MM vill ta matchen till marken? Har han brottningen för att klara av det mot Dodson, som är så stark och explosiv? Jag tror inte det. Och om han får ner honom, kan han hålla kvar honom? Men MM är ju en mycket erfaren fighter som säkert kommer redo, det ska bli en spännande match.
DAZ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-24, 12:02   #13
DAZ
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 22
Sharp$: 31

MMA
Stats: 32 - 48 - 5
ROI: 111.18%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

I kväll försvarar för övrigt obesegrade Ben Askren sin welterviktstitel i Bellator mot Karl Amoussou. Askren är en fantastisk brottare, som vunnit titlar på college och t o m deltagit i OS 2008, där han torkade i åttondelsfinalen. Han har klarat övergången till MMA bra, som hans 10-0 record visar. Han har fått ett rykte som en tråkig fighter som vinner matcher med kvävande topkontroll utan att vara speciellt aktiv i jakt på ett avslut. Han vann visserligen sina fyra första matcher via TKO eller submission men har därefter en och en halv timme mma i kroppen utan ett avslut.

Även om jag inte personligen är ett fan får det sägas att Karl Amoussou är on par med de bästa motståndarna Askren har mött och kan hota både stående och med submissions från botten. Det är rätt att Askren är favorit i den här matchen, men oddsen är för skeva, enligt mig. Jag spelade Amoussou på Betsson till 4.80 men Pinnacle erbjuder honom till 6.160 i skrivande stund. Amoussou kommer in i matchen med självförtroende efter att ha vunnit senaste säsongens welterviktsturnering, där han i finalen avslutade tuffa Bryan Baker med en fantastiskt vacker heel-hook submission, mindre än en minut in i första ronden (se klippet nedan.) Matchen är 5 ronder, det är mycket tid för en fighter som Amoussou att arbeta med. Risken är att Askrens brottning tar kål på hans kondition och vilja.

http://www.youtube.com/watch?v=Wy_Oa6Ne8o0
DAZ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-24, 12:31   #14
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Ben Askren är the fitch of Bellator, sa jävla ointressant att kolla pa.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-25, 04:57   #15
DAZ
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 22
Sharp$: 31

MMA
Stats: 32 - 48 - 5
ROI: 111.18%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

Matchen stoppades mellan rond 3 och 4. Amoussou hade sin chans i andra ronden då han hamnade på topp och rullade för en heel-hook. Det var ett bra försök men Askren kom ut och resten var dominans från topposition från Askren. Han jobbade hårt för ett avslut hela matchen och som ett resultat stängdes Amoussous öga, vilket fick doktorn att stoppa matchen.
DAZ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td