Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra
Såg precis en bannlysning så undrar för min egen del hur ni kan veta om man har flera konton eller inte?
Jag kör anonine väldigt ofta när jag surfar då jag laddar ner film/musik och anonymitetstjänsterna har ju inte hur många IP-adresser som helst så jag kan ju lätt ha samma IP-nummer ibland som några andra användare som också använder anonine.
Eller ser ni när man är online här genom en extern IP-leverantör?
|
Vi kan inte se personens riktiga ipnummer när den är online genom en VPN nej. Det kan ingen göra.
IPnummer som tillhör anonymitettjänster är rätt kända, så det finns låg risk att dessa kommer drabbas. Detsamma gäller om man surfar via mobilen, då kan man dela IP med många andra. Hellre fria än fälla så att säga, därmed drabbas ingen oskyldig heller.
Finns många sätt att hitta kopplingar till andra användare, vi har ett system som varnar oss. Många av dessa sätt har att göra med den avstängde personens intelligens (vilket är säkert därför denne råkat ut för rött kort

) och slarv. Bara ett rent exempel så kan personen råka logga in som sin gamla bannade användare av misstag och sedan logga ut och in på nästa användare eller tex regga nytt konto kort därefter. Då känner vårt system av detta och triggar en varning.
Dock har vi en regel som säger att;
Citat:
|
Det kan finnas godtagbara orsaker till att ha multipla konton, men det är inte tillåtet att ha flera användare som diskuterar i samma tråd.
|