Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-25, 21:29   #1
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

IP på varningar och bannlysningar?


Såg precis en bannlysning så undrar för min egen del hur ni kan veta om man har flera konton eller inte?

Jag kör anonine väldigt ofta när jag surfar då jag laddar ner film/musik och anonymitetstjänsterna har ju inte hur många IP-adresser som helst så jag kan ju lätt ha samma IP-nummer ibland som några andra användare som också använder anonine.

Eller ser ni när man är online här genom en extern IP-leverantör?
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-25, 22:04   #2
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Såg precis en bannlysning så undrar för min egen del hur ni kan veta om man har flera konton eller inte?

Jag kör anonine väldigt ofta när jag surfar då jag laddar ner film/musik och anonymitetstjänsterna har ju inte hur många IP-adresser som helst så jag kan ju lätt ha samma IP-nummer ibland som några andra användare som också använder anonine.

Eller ser ni när man är online här genom en extern IP-leverantör?
Vi kan inte se personens riktiga ipnummer när den är online genom en VPN nej. Det kan ingen göra.

IPnummer som tillhör anonymitettjänster är rätt kända, så det finns låg risk att dessa kommer drabbas. Detsamma gäller om man surfar via mobilen, då kan man dela IP med många andra. Hellre fria än fälla så att säga, därmed drabbas ingen oskyldig heller.

Finns många sätt att hitta kopplingar till andra användare, vi har ett system som varnar oss. Många av dessa sätt har att göra med den avstängde personens intelligens (vilket är säkert därför denne råkat ut för rött kort ) och slarv. Bara ett rent exempel så kan personen råka logga in som sin gamla bannade användare av misstag och sedan logga ut och in på nästa användare eller tex regga nytt konto kort därefter. Då känner vårt system av detta och triggar en varning.


Dock har vi en regel som säger att;
Citat:
Det kan finnas godtagbara orsaker till att ha multipla konton, men det är inte tillåtet att ha flera användare som diskuterar i samma tråd.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-29, 17:23   #3
 
fusbars avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 900
Sharp$: 302
Standard

Bannlysningen som RobinD gjorde idag, åkte även jag med på. Körde ni hela serien på den eller? Det gäller mitt wifi.
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-29, 17:25   #4
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fusbar Visa inlägg
Bannlysningen som RobinD gjorde idag, åkte även jag med på. Körde ni hela serien på den eller? Det gäller mitt wifi.
Stämmer bra, hela serien rök för att undvika att en användare (SharkS/Maverick/Rovfisken/mm) skapar massa användare och spammar tills vi hittar en bättre lösning.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fusbar (+5)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-29, 17:36   #5
 
fusbars avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 900
Sharp$: 302
Standard

Att man inte har något bättre för sig. Men det är lugnt, sitter på mobilen sålänge.
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-29, 18:05   #6
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fusbar Visa inlägg
Bannlysningen som RobinD gjorde idag, åkte även jag med på. Körde ni hela serien på den eller? Det gäller mitt wifi.
Vet inte om det är viktigt, men för att slippa få höra detta i efterhand, kan jag klargöra att jag enbart kan moderera/banna enskilda medlemmars konton och ej IP-adresser/serier.

Däremot skapade ju killen 4-5 konton bara idag så något var ju tvunget att ske.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-29, 19:11   #7
 
fusbars avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 900
Sharp$: 302
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Vet inte om det är viktigt, men för att slippa få höra detta i efterhand, kan jag klargöra att jag enbart kan moderera/banna enskilda medlemmars konton och ej IP-adresser/serier.

Däremot skapade ju killen 4-5 konton bara idag så något var ju tvunget att ske.
Okey, då missuppfattde jag ditt inlägg i förra tråden.
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-29, 20:40   #8
 
hardballss avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 477
Sharp$: 1340
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Vet inte om det är viktigt, men för att slippa få höra detta i efterhand, kan jag klargöra att jag enbart kan moderera/banna enskilda medlemmars konton och ej IP-adresser/serier.

Däremot skapade ju killen 4-5 konton bara idag så något var ju tvunget att ske.
Snubben vill verkligen ha ett konto här. Får en att uppskatta sitt konto ännu mer
__________________
sharp dig!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fxstc98 (+5)
hardballs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td