Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-29, 00:49   #26
MultiSharp
Banned

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 759
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sportstrader_swe Visa inlägg
Att den vinnande raden oftast kommer vara överspelad beror på att favoriterna oftast är överstreckad, och dessa rader kommer vara oftare representerade som vinstrader. Det är ju dem överspelade raderna som ger substans till att det skulle kunna finnas rader som är underspelade i förhållande till sannolikheten och eventuellt ett EV+.

Att skriva kod som lämnar in enkelrader eller flera små delsystem automatiskt är ingen större vetenskap. Håller inte med om att detta är mest intressant, utan svårigheten är att spela raderna med EV+.
Mitt inlägg var kanske lite otydligt. Jag menade de gånger man vinner med ett +EV-system kommer faktiska utdelningen oftast vara lägre än den teoretiska utdelningen baserad på insatsfördeningen. De gånger många överspelade favoritlag vinner kommer det vara tvärt om.
Ett exempel:
En omgång har en omsättning på 2000000. Alla 8 matcher har en insatsfördelning på 30% för bortaseger. De flesta bortalag har en större sannolikhet att vinna än 30%. Vid en omgång med bara 2:or borde antalet vinnande enkelrader då bli 2000000*0,3^8=131st men kommer oftast vara fler pga skicklighetsfaktorn.

För en erfaren windowsprogrammerare är det nog inga större problem att fixa ett program som simulerar de muspositioneringar och musklick som krävs men att ta fram koden som filtrerar fram +EV-raderna går nog snabbare om man känner till grundprincipen. Jag har redan utvecklat ett program för Stryktipset som snabbt skulle kunna anpassas för Topptipset
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sportstrader_swe (+5)
MultiSharp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat