Måndag idag då... som vanligt rätt krassligt utbud, jag har bara två spel idag och då båda på samma match..
Frankrike - Ligue 2
Metz - Nantes
@ 1.80 2/10 Betfair
Metz - Nantes /
Nantes under 0.5 mål @ 2.40 2/10 NordicBet
Metz
Metz är seriens starkaste hemmalag och de är i dagsläget parkerade på en tredjeplats.
Ligger idag relativt bra till då de i nuläget har kvalplats, fyra poäng ner till närmsta lag samt en mindre spelad, idag har de en möjlighet att dryga ut försprånget ännu mer och Metz kommer nog vara motiverade att gå för tre pinnar!
Hemmafacit so far: 9-1-3 (W-L-D)
Facit senaste fem: 3-0-2
Facit senaste fem hemma: 3-1-1
Nantes
Ligger på trettonde plats, dvs på den undre halvan.
Ligger relativt säkert till från att åka ut, med en mindre spelad ligger de sex poäng från kvalstrecket.
Nantes är ett bedrövligt bortalag.
Facit borta sett över hela säsongen: 2-8-3 (W-L-D)
Senaste sju matcherna borta: 0-7-0
Senaste sju bortamatcherna har man lyckats göra två mål, tungt värre.
Sammanfattning
Metz ligger i topp 3 av den enkla anledningen att de är bra, de har ett väldigt stabilt hemmaspel och vid vinst idag har de ett riktigt fint försprång till fyran i serien. Mets släpper inte in mycket mål hemma, i snitt 0.62 mål/match. Även om Nantes lär jobba som hästar för att i alla fall få med sig en poäng idag så bör de få det alldeles för svårt på bortaplan mot ett av topplagen, det faktum att de har stora problem med målproduktionen gör inte det hela bättre, Nantes snittar 0.69 mål/match på bortaplan och 1.62 mål/match insläppta. I och med att de endast gjort två mål senaste sju matcherna gör att jag tycker
2.40 är PÅ TOK för högt för spel på under 0.5 mål och jag provar även det med liten insats.
Värt att tänka på att detta är Ligue
2, det är inte Primera Division och ibland vinner underdogs helt otippat med 5-0, håll därför ner insatserna!
BOL!