Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-11, 21:11   #38
Boone
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 11433 Visa inlägg
En fara jag ser med att ha en sån liten summa som pris för att skriva rekar är att vi kan komma att se 20 pers skriva korta rekar för att få ihop minst 10 rekar på en månad vilket resulterat i MINST 200 på en månad. Fler om fler vill vara med och är det någon som vill dra upp sitt snitt i slutet av månaden kan det komma att pumpas ut rekar till höger och vänster.
Ohanterbart och de bra försvinner bland de sämre/kortare och finns en risk att rekare kommer bedöma sina motståndares rekar med dåiga poäng.

Upplägget känns som ett sätt att dra mer trafik till sidan
Detta är fallgropar vi också tänkt på och som vi kommer anpassa efter tiden. Fokus ska helt klart ligga på kvalitet och inte kvantitet om man vill ta del av priserna.

Exempelvis skulle vi kunna lägga in så att antalet rekar blir mindre värt i förhållande till betygen om man passerar en viss gräns. 10 till antalet rekar kanske är i det saftigaste laget också. Det är mycket möjligt vi kommer att sänka detta krav innan det drar igång.

Röstmanipuleringen har vi redan ett avancerat system för som kan kolla korrelationen användare mellan vilket vi hoppas ska ta hand om alla som försöker sig på att fuska. Förhoppningarna är att rekare får många följare och känner sig uppskattade både genom bra betyg, kommentarer och prispengar.

Vi behöver inte enbart belöna dem som sköter sig bäst heller utan man skulle kunna belöna användare som delar med sig av 1 rek i månaden under X antal månader som fått minst X i betyg för att uppmuntra dem som inte har kunskapen eller viljan att posta så ofta som månadstävlingen innebär. Möjligheterna är egentligen oändliga.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
slindoffer (+10), Greven13 (+7)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat