Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-02-11, 20:51   #31
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8345
Standard

Kommer ihåg när KP skrattade ordentligt och gjorde sig lustig på en annans sida "ynkliga" 1500 kr i månadspott och så lägger man hela 3000 kr själv

Tills jag sett med egna ögon en rejäl ökning av den summan måste jag göra mig lustig på KPs bekostnad
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Overcome (+2)

Senast redigerad av Sprite den 2013-02-11 klockan 20:52.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 20:58   #32
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Tycker rekarna på ROK håller ungefär samma klass som här. Helt klart har ju Holm tagit tag i detta och bland annat nu värvat Marcus Källberg från Aftonbladet som premanent rekare. Han måste ju anses hålla mkt hög klass i sammanhanget.

Skillnaden är ju att dom har minst 3ggr fler rekar än här. Precis som medlemmarna här på sharps så har även medlemmarna på ROK höjts sig och den översittarstil många här kör mot ROK är inte längre befogad.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 20:59   #33
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Nu har väl du iofs inte den blekaste aning om hur den genomsnittlige ROK spelaren spelar.
Har du rätt i men skulle nog kunna gissa mig till det efter att ha läst på deras speltavla i 5 minuter. Sen finns det säkert bra och duktiga personer där med men de är i en liten minoritet som inte märks något vidare.

Du borde läsa igenom RoK tråden den ger ett klart exempel på hur många av RoKs användare är funtade och hur deras ledning beter sig.

En sida som har R. Baggio som största profil av de vanliga användarna ger inget vidare intryck på mig.

Detta gjorde Holms med en rek som hade fel bolag:
https://www.sharps.se/forums/217054-post2245.html
https://www.sharps.se/forums/217091-post2246.html
https://www.sharps.se/forums/217108-post2247.html

Tror nog inte KP eller Boone skulle göra något sådant?

Läs som sagt igenom RoK tråden om du inte redan har gjort det, 150 sidor med mkt skratt: https://www.sharps.se/forums/boones-c...atochklart-se/

Var ser du att Källberg hänger på RoK? Hittar inte hans blogg!

Senast redigerad av kusagwa den 2013-02-11 klockan 21:01.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 21:03   #34
 
oggeborrehs avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 237
Sharp$: 1027

2013 oggeborreh
Stats: 251 - 271 - 41
ROI: 100.13%
Vinstprocent: 48.08%

Standard

Tycker de blir lite väl mycket gnäll nu, man måste ju börja någonstans eller hur?
Vad får man idag om man lägger ner jobb och rekar på sajten? detta måste väl vara ett steg i rätt riktning!

Tror även det är klokt att starta med nya reksystemet nu så man hinner testa innan de är skarpt läge.

Väl mött
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+10)
oggeborreh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 21:06   #35
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 674
Sharp$: 43
Standard

En fara jag ser med att ha en sån liten summa som pris för att skriva rekar är att vi kan komma att se 20 pers skriva korta rekar för att få ihop minst 10 rekar på en månad vilket resulterat i MINST 200 på en månad. Fler om fler vill vara med och är det någon som vill dra upp sitt snitt i slutet av månaden kan det komma att pumpas ut rekar till höger och vänster.
Ohanterbart och de bra försvinner bland de sämre/kortare och finns en risk att rekare kommer bedöma sina motståndares rekar med dåiga poäng.

Upplägget känns som ett sätt att dra mer trafik till sidan
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
slindoffer (+50)

Senast redigerad av 11433 den 2013-02-11 klockan 21:07.
11433 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 21:06   #36
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Mycket bra initiativ, kanske man t o m kan få tummen ur och skriva lite
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 21:09   #37
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 11433 Visa inlägg
En fara jag ser med att ha en sån liten summa som pris för att skriva rekar är att vi kan komma att se 20 pers skriva korta rekar för att få ihop minst 10 rekar på en månad vilket resulterat i MINST 200 på en månad. Fler om fler vill vara med och är det någon som vill dra upp sitt snitt i slutet av månaden kan det komma att pumpas ut rekar till höger och vänster.
Ohanterbart och de bra försvinner bland de sämre/kortare och finns en risk att rekare kommer bedöma sina motståndares rekar med dåiga poäng.

Upplägget känns som ett sätt att dra mer trafik till sidan
Hur ska du dra upp ditt snitt genom att pumpa ut rekar? Formeln för slutranking fungerar givetvis inte på det sättet.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 21:11   #38
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 11433 Visa inlägg
En fara jag ser med att ha en sån liten summa som pris för att skriva rekar är att vi kan komma att se 20 pers skriva korta rekar för att få ihop minst 10 rekar på en månad vilket resulterat i MINST 200 på en månad. Fler om fler vill vara med och är det någon som vill dra upp sitt snitt i slutet av månaden kan det komma att pumpas ut rekar till höger och vänster.
Ohanterbart och de bra försvinner bland de sämre/kortare och finns en risk att rekare kommer bedöma sina motståndares rekar med dåiga poäng.

Upplägget känns som ett sätt att dra mer trafik till sidan
Detta är fallgropar vi också tänkt på och som vi kommer anpassa efter tiden. Fokus ska helt klart ligga på kvalitet och inte kvantitet om man vill ta del av priserna.

Exempelvis skulle vi kunna lägga in så att antalet rekar blir mindre värt i förhållande till betygen om man passerar en viss gräns. 10 till antalet rekar kanske är i det saftigaste laget också. Det är mycket möjligt vi kommer att sänka detta krav innan det drar igång.

Röstmanipuleringen har vi redan ett avancerat system för som kan kolla korrelationen användare mellan vilket vi hoppas ska ta hand om alla som försöker sig på att fuska. Förhoppningarna är att rekare får många följare och känner sig uppskattade både genom bra betyg, kommentarer och prispengar.

Vi behöver inte enbart belöna dem som sköter sig bäst heller utan man skulle kunna belöna användare som delar med sig av 1 rek i månaden under X antal månader som fått minst X i betyg för att uppmuntra dem som inte har kunskapen eller viljan att posta så ofta som månadstävlingen innebär. Möjligheterna är egentligen oändliga.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
slindoffer (+10), Greven13 (+7)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 21:12   #39
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Har du rätt i men skulle nog kunna gissa mig till det efter att ha läst på deras speltavla i 5 minuter. Sen finns det säkert bra och duktiga personer där med men de är i en liten minoritet som inte märks något vidare.

Du borde läsa igenom RoK tråden den ger ett klart exempel på hur många av RoKs användare är funtade och hur deras ledning beter sig.

En sida som har R. Baggio som största profil av de vanliga användarna ger inget vidare intryck på mig.

Detta gjorde Holms med en rek som hade fel bolag:
https://www.sharps.se/forums/217054-post2245.html
https://www.sharps.se/forums/217091-post2246.html
https://www.sharps.se/forums/217108-post2247.html

Tror nog inte KP eller Boone skulle göra något sådant?

Läs som sagt igenom RoK tråden om du inte redan har gjort det, 150 sidor med mkt skratt: https://www.sharps.se/forums/boones-c...atochklart-se/

Var ser du att Källberg hänger på RoK? Hittar inte hans blogg!
Källberg rekar i princip varje dag under namnet Kallberg.

För övrigt är det ju gammal skåmat du kommer dragandes med. Deras chat håller ju låg nivå men det kanske är max 5% av deras medlemmar som händer där.
Holms har ju iallafall handlingskraft att stärka upp OK reksida och den håller numera minst lika hög klass som här på sharps.
Dessutom är utbudet 3´ggr större än här.

Och ska vi vara ärliga så håller chatten här oxå en väldigt låg nivå. Samma folk ca 10-20 st och det tävlas väl mest i inbördes beundran.

Du Kusagwa, varför skriver du tex aldrig några rekar? Du gödslar beröm över allt och alla. Men har du ställd dig frågan vad du egentligen bidrar med till sajten?
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 21:12   #40
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 11433 Visa inlägg
Ohanterbart och de bra försvinner bland de sämre/kortare och finns en risk att rekare kommer bedöma sina motståndares rekar med dåiga poäng.
Ja, det sista har jag tänkt på. Främst att göra.
Skämt åsido, finns säkert någon som kommer göra det, men då har man förhoppningsvis så pass bra rek att många röstar bra så det till slut bara blir en fis i havet. Tror och hoppas inte det finns allt för många som försöker sabba för andra.
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 21:14   #41
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 674
Sharp$: 43
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Hur ska du dra upp ditt snitt genom att pumpa ut rekar? Formeln för slutranking fungerar givetvis inte på det sättet.
Hur räknas snittet?
11433 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 21:28   #42
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Källberg rekar i princip varje dag under namnet Kallberg.

För övrigt är det ju gammal skåmat du kommer dragandes med. Deras chat håller ju låg nivå men det kanske är max 5% av deras medlemmar som händer där.
Holms har ju iallafall handlingskraft att stärka upp OK reksida och den håller numera minst lika hög klass som här på sharps.
Dessutom är utbudet 3´ggr större än här.

Och ska vi vara ärliga så håller chatten här oxå en väldigt låg nivå. Samma folk ca 10-20 st och det tävlas väl mest i inbördes beundran.

Du Kusagwa, varför skriver du tex aldrig några rekar? Du gödslar beröm över allt och alla. Men har du ställd dig frågan vad du egentligen bidrar med till sajten?
Sens när ödslar jag beröm över allt och alla? Skriver inte rekar jag har varit för lat helt enkelt. Sen kan rekarna säkert blivit bättre på Rok sedan jag varit inne där men av deras rekare så är det inte många som håller överdrivet bra kvalité. Och var är det för fel att använda gamla saker som fortfarande är relevanta? Du kriga varför är du och vissa andra då jävla anti till allt som har med sharps att göra? Det är mkt gnäll (inte enbart från dig nu kriga) över massa onödiga saker. Och varför stänger du ner din speldagbok för att folk inte vill prata om saker som inte är spelrelaterade? Det är inte FB utan ett nisschat forum med inriktning spel och dobbel, då är det inte så förvånande att vi kanske inte pratar om så mkt mer än just spel och dobbel. kriga vad bidrar du med då? Beklagar styckeindelningen, sitter på IPad så kan inte skriva ordentligt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+1)

Senast redigerad av kusagwa den 2013-02-11 klockan 21:29.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 21:28   #43
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Kommer ihåg när KP skrattade ordentligt och gjorde sig lustig på en annans sida "ynkliga" 1500 kr i månadspott och så lägger man hela 3000 kr själv

Tills jag sett med egna ögon en rejäl ökning av den summan måste jag göra mig lustig på KPs bekostnad
3000kr är en fördubbling på 1500, så ser inte det lustiga faktiskt?
Tänk om någon kom och gav dig 100% högre lön för samma jobb.
Nä du, lustigkurrar som du kan skratta åt sig själva i ett hörn istället.

Du hittar ingen svensk sida som erbjuder dig den avkastningen faktiskt. Plats nr 2 kommer en som erbjuder 2000kr.

Det tar ca 10minuter att skriva en rek på ett spel man redan studerat. Vill man ta sig tiden att skriva så blir man nu belönad för det istället för som tidigare. 0 belöning.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Overcome (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 21:30   #44
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8345
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
3000kr är en fördubbling på 1500, så ser inte det lustiga faktiskt?
Tänk om någon kom och gav dig 100% högre lön för samma jobb.
Nä du, lustigkurrar som du kan skratta åt sig själva i ett hörn istället.

Du hittar ingen svensk sida som erbjuder dig den avkastningen faktiskt. Plats nr 2 kommer en som erbjuder 2000kr.

Det tar ca 10minuter att skriva en rek på ett spel man redan studerat. Vill man ta sig tiden att skriva så blir man nu belönad för det istället för som tidigare. 0 belöning.
Allt är relativt. Hur mycket trafik är det på respektive sida kan ju vara en intressant faktor när man jämför, eller?
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 21:37   #45
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2212
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Belöningarna lär med allra största sannolik att öka, men först måste vi se till att ha ordentliga åtgärder mot fusk samt få spelbolagen intresserade av att sponsra tävlingen.

Edit: Självklart ska man inte få rösta på sin egen rek! Precis därför vi smyglanserade för att snappa upp buggar vi översett.
Det förutsätter väl att tävlingen bidrar till att spelbolagens intäkter ökar?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Overcome (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td