Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-12, 10:05   #100
loneranger

lonerangers avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2567

2014
Stats: 846 - 1375 - 25
ROI: 105.85%
Vinstprocent: 38.09%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Detta är fallgropar vi också tänkt på och som vi kommer anpassa efter tiden. Fokus ska helt klart ligga på kvalitet och inte kvantitet om man vill ta del av priserna.

Exempelvis skulle vi kunna lägga in så att antalet rekar blir mindre värt i förhållande till betygen om man passerar en viss gräns. 10 till antalet rekar kanske är i det saftigaste laget också. Det är mycket möjligt vi kommer att sänka detta krav innan det drar igång.

Röstmanipuleringen har vi redan ett avancerat system för som kan kolla korrelationen användare mellan vilket vi hoppas ska ta hand om alla som försöker sig på att fuska. Förhoppningarna är att rekare får många följare och känner sig uppskattade både genom bra betyg, kommentarer och prispengar.

Vi behöver inte enbart belöna dem som sköter sig bäst heller utan man skulle kunna belöna användare som delar med sig av 1 rek i månaden under X antal månader som fått minst X i betyg för att uppmuntra dem som inte har kunskapen eller viljan att posta så ofta som månadstävlingen innebär. Möjligheterna är egentligen oändliga.
Då jag inte hunnit igenom hela tråden än så kanske detta behandlas senare, men ville inte släppa det med risk för att glömma det.

Det ultimata betyget för en rek måste väl ändå vara ifall spelet går in eller inte??
Om man på något sätt viktar in om spelet satt eller inte så borde det få folk att tänka sig för innan man massproducerar rekar för antalets skull.
Dock så innebär det ju en hel del extrajobb att följa upp alla rekar.

Annars tycker jag detta verkar som en bra och framför allt spännande och intressant förbättring som ska bli rolig att följa. Känner att jag blir lite sugen själv på att skriva en rek.. måste bara få upp självförtroende några punkter till först
loneranger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat