Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-02-12, 01:08   #91
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shell Peppe Visa inlägg
Men jävlar Kriga har du djup dykt i kolapåsen i afton?
Behöver inte sånt. Är så kreativ ändå
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 01:11   #92
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av martinsson Visa inlägg
Vem tycker du sätts i fokus på denna sidan?

Ge gärna några exempel på hur du skulle belönat dina medlemmar om du skötte denna sidan
Jag har bjudit på tillräckligt med tips nu. Det får bli ett annat upplägg
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 01:17   #93
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

22.5% (ca var ~5:e post) av trådens totalt 93 är skriven av kriga. Någon som känner sig väldigt kreativ och bidragande i denna tråd kan man ju tycka. Om man sedan går igenom och läser dennes poster i denna tråd så kan man se att merparten av dessa är rena rama självhyllningsposter, vad han gjort för Sharps och bla bla bla. Det tillför ju så OTROLIGT mycket till diskussionen. Så istället kanske vederbörande skulle kunna komma upp med lite konkreta förslag till vad som kan göras istället för denna (i krigas ögon) försämring?

Och nu istället för att skryta med att jag har bidragit med 40-talet rekar med högklassig, guldkaratig info som ingen annan i landet sitter på. Så kom med något vettigt angående det som ska diskuteras i denna tråd. Och förklara varför du inte gillar det Crew gjort nu iochmed detta med reksystemet.

Ska bli intressant detta.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+40), Pacman (+5), eddieh (+10)
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 01:22   #94
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Du har rätt Perfa. Jag har gjort tillräckligt med inlägg i denna tråd.
Jag lämnar nu tråden för gott så får ni andra klappa varann på ryggen litegrann istället.

Glöm inte hylla "ledningen" en sista gång innan ni kojjar in.

God Natt Önskar Kriga.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 01:30   #95
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Kanske redan skulle känt det på mig i bakhuvudet att jag inte skulle förvänta mig något svar på den frågan. Svårt att förvänta sig sådant av självupptagna människor.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 02:05   #96
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Idiot kommer jag aldrig kalla dig. Inte någon annan för den delen heller.
Jag heter Kriga och befinner mig inte på den nivån.

Ryggdunkare däremot. Det vet både du och jag att du är. Men inga fel i det.
Vi är alla olika
Så för att vi om vi blir limmade startar nya konton i annan valuta/annat namn istället för att klaga på det aktuella bolaget och slösar tid på ett ärende som vi i princip inte kan vinna, är det det som gör oss till ryggdunkare eller vad är det? Vore trevligt med ett svar på den frågan.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 02:08   #97
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Kanske redan skulle känt det på mig i bakhuvudet att jag inte skulle förvänta mig något svar på den frågan. Svårt att förvänta sig sådant av självupptagna människor.
Bara att inse Perfa, vi ligger under den store krigas begåvning och är för dumma helt enkelt för att bli besvarade av den så begåvade kriga...
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 07:28   #98
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Man blir ju mörkrädd när man läser och ser vissa klagar på belöningssystemet...
Och nej, jag smörar inte, men en ryggdunk är ju det minsta vi kan ge dom som jobbar ideelt med sidan, och försöker få den framåt.
Nu testas en ny grej och lägger upp en summa som belöning och då KLAGAR vissa...vad vet ni, summan kanske blir den dubbla om en månad om det fungerar bra?
Sluta vara så jävla giriga, var glada att dom försöker göra sidan bättre!
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pacman (+3), boored (+6), Overcome (+2)
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 08:48   #99
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

I princip bara en person som varit negativ till systemet hittils även om den personen gör mycket väsen av sig. Den enda kritiken utifrån de 20+ inläggen verkar vara att det var för liten vinstpott att dela på och att alla som har någon sorts av positivitet bara är ryggdunkare oavsett om dem förklarar varför dem tycker något är bra eller inte.

Vill tacka för all positiv respons hittils och ser fram emot en bra testmånad till att börja med!
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Boden (+5)
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 09:05   #100
 
lonerangers avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 217
Sharp$: 2567

2014
Stats: 846 - 1375 - 25
ROI: 105.85%
Vinstprocent: 38.09%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Detta är fallgropar vi också tänkt på och som vi kommer anpassa efter tiden. Fokus ska helt klart ligga på kvalitet och inte kvantitet om man vill ta del av priserna.

Exempelvis skulle vi kunna lägga in så att antalet rekar blir mindre värt i förhållande till betygen om man passerar en viss gräns. 10 till antalet rekar kanske är i det saftigaste laget också. Det är mycket möjligt vi kommer att sänka detta krav innan det drar igång.

Röstmanipuleringen har vi redan ett avancerat system för som kan kolla korrelationen användare mellan vilket vi hoppas ska ta hand om alla som försöker sig på att fuska. Förhoppningarna är att rekare får många följare och känner sig uppskattade både genom bra betyg, kommentarer och prispengar.

Vi behöver inte enbart belöna dem som sköter sig bäst heller utan man skulle kunna belöna användare som delar med sig av 1 rek i månaden under X antal månader som fått minst X i betyg för att uppmuntra dem som inte har kunskapen eller viljan att posta så ofta som månadstävlingen innebär. Möjligheterna är egentligen oändliga.
Då jag inte hunnit igenom hela tråden än så kanske detta behandlas senare, men ville inte släppa det med risk för att glömma det.

Det ultimata betyget för en rek måste väl ändå vara ifall spelet går in eller inte??
Om man på något sätt viktar in om spelet satt eller inte så borde det få folk att tänka sig för innan man massproducerar rekar för antalets skull.
Dock så innebär det ju en hel del extrajobb att följa upp alla rekar.

Annars tycker jag detta verkar som en bra och framför allt spännande och intressant förbättring som ska bli rolig att följa. Känner att jag blir lite sugen själv på att skriva en rek.. måste bara få upp självförtroende några punkter till först
loneranger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 10:09   #101
 
djungelhjuls avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 2 781
Sharp$: 3948

Sponsorpodden på Sharps
Stats: 3 - 8 - 1
ROI: 162.92%
Vinstprocent: 27.27%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av loneranger Visa inlägg
Då jag inte hunnit igenom hela tråden än så kanske detta behandlas senare, men ville inte släppa det med risk för att glömma det.

Det ultimata betyget för en rek måste väl ändå vara ifall spelet går in eller inte??
Om man på något sätt viktar in om spelet satt eller inte så borde det få folk att tänka sig för innan man massproducerar rekar för antalets skull.
Dock så innebär det ju en hel del extrajobb att följa upp alla rekar.

Annars tycker jag detta verkar som en bra och framför allt spännande och intressant förbättring som ska bli rolig att följa. Känner att jag blir lite sugen själv på att skriva en rek.. måste bara få upp självförtroende några punkter till först
Håller inte med faktiskt. Det kan vara stor kvalitet i en rek och ett spel kan vara bra även om det inte sitter. Om vi skulle gå efter principen att en rek bedöms efter om den satt eller inte skulle alla reka Barcelona varje vecka till 1.15.

Men du kanske menar att man t.ex. lägger på 0.5 poäng på reken ifall spelet satt. Det är intressant faktiskt, men säkert svårt att genomföra.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
djungelhjul är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 10:23   #102
 
lonerangers avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 217
Sharp$: 2567

2014
Stats: 846 - 1375 - 25
ROI: 105.85%
Vinstprocent: 38.09%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av djungelhjul Visa inlägg
Håller inte med faktiskt. Det kan vara stor kvalitet i en rek och ett spel kan vara bra även om det inte sitter. Om vi skulle gå efter principen att en rek bedöms efter om den satt eller inte skulle alla reka Barcelona varje vecka till 1.15.

Men du kanske menar att man t.ex. lägger på 0.5 poäng på reken ifall spelet satt. Det är intressant faktiskt, men säkert svårt att genomföra.
Ja precis.. låt säga en skala 1-3 där
3 = att reken satt som en smäck.
2 = inte långt ifrån att det hade gått in.
1= inte ens nära, gör om gör bättre

Säger inte att det är så det ska göras utan detta var mer ett exempel, kanske finns nån med skarpare hjärna än mig som kan hitta på nåt fungerande som inte kräver en enorm genomgång av alla rekar. Ville mest bara belysa att detta är ju egentligen det enda konkreta sättet att bedömma om en rek var bra eller inte. Men som du säger, då rekar alla Barcelona till 1,15 så ytterliggare en parameter borde då vara odds på reken......

aaa jag vet inte...sen blir allt bara svart
loneranger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 11:52   #103
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av loneranger Visa inlägg
Ja precis.. låt säga en skala 1-3 där
3 = att reken satt som en smäck.
2 = inte långt ifrån att det hade gått in.
1= inte ens nära, gör om gör bättre


De är normalfördelning att tex en 75%-25% match ibland slutar i storseger åt underdogen och alltså inte ens var nära om matchen spelades om och om igen 1000 gånger. Om man då tex rekat ettan till 1,50: gjorde de reken sämre just den gången när det är normalt att så sker?
Har man ingen kristallkula av kvalitet kan man omöjlitvis svara ja.

Nej, de enda som har betydelse är uppföljning där man jämför egna procentuella bedömingar(tex 75% ovan) med resultatetet i tillräcklgt mängd.

Därav är också textmotiveringar onödiga i rekar och istället borde procentuell bedömning/gränsvärde krävas av rekaren.
Endast text gör man inget med om man inte kan ändra det till procent och kan rekaren det så ska han ju orka skriva ut några siffror till också.

Helst då detta med odds från bolag/marknader där inte 90% av alla är limiterade och skrivna god tid innan spelstop. Annars är de ju bara bortkastad tid av rekaren själva om ingen hinner/kan spela dom.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pacman (+5), zorba (+5), Sportstrader_swe (+5), Raimond (+5)
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 13:06   #104
 
djungelhjuls avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 2 781
Sharp$: 3948

Sponsorpodden på Sharps
Stats: 3 - 8 - 1
ROI: 162.92%
Vinstprocent: 27.27%

Standard

Kom på ett förslag:

Kan man fixa så att det står under varje rek hur många kommentarer den har fått. Så om man har skrivit någon kommentar så ser man om det finns ytterligare kommentarer man kan gå in och läsa.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+5)
djungelhjul är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 13:16   #105
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av djungelhjul Visa inlägg
Kom på ett förslag:

Kan man fixa så att det står under varje rek hur många kommentarer den har fått. Så om man har skrivit någon kommentar så ser man om det finns ytterligare kommentarer man kan gå in och läsa.
Kanske även skulle gå att ordna något notify-system (ala Facebook's jordglob) som meddelar när det kommit in en ny kommentar?
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td