Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-12, 15:33   #109
kusagwa
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
De är normalfördelning att tex en 75%-25% match ibland slutar i storseger åt underdogen och alltså inte ens var nära om matchen spelades om och om igen 1000 gånger. Om man då tex rekat ettan till 1,50: gjorde de reken sämre just den gången när det är normalt att så sker?
Har man ingen kristallkula av kvalitet kan man omöjlitvis svara ja.

Nej, de enda som har betydelse är uppföljning där man jämför egna procentuella bedömingar(tex 75% ovan) med resultatetet i tillräcklgt mängd.

Därav är också textmotiveringar onödiga i rekar och istället borde procentuell bedömning/gränsvärde krävas av rekaren.
Endast text gör man inget med om man inte kan ändra det till procent och kan rekaren det så ska han ju orka skriva ut några siffror till också.

Helst då detta med odds från bolag/marknader där inte 90% av alla är limiterade och skrivna god tid innan spelstop. Annars är de ju bara bortkastad tid av rekaren själva om ingen hinner/kan spela dom.
Ska vi se om jag har fattat dig rätt nu boored.
Jag spelar lag A -0.5 till oddset 2.1 och skriver att jag som lägst hade spelat samma spel till 1.9? Att vi anger lägsta odds som vi hade spelat ner till? Är det det som du menar eller ska jag ställa mig i skamvrån?

Sen hur vida det ska vara text eller inte är intressant fråga. Här tycker nog folk olika. Ska jag rygga ett spel så vill jag ha mer fakta om spelet än vad för procentuell bedömning/gränsvärde som rekaren ger spelet. Jag vill känna till hur truppen ser ut, om ett lag inte har ett piss att spela för med mera. Men att skriva till lägsta oddset som rekaren hade spelat till är nog en bra sak.

Men hur gör de som rekar och inte har nåt asiatiskt/karibiskt bolag att spela på för tillfället? Om jag spelar -0.5 till 2.2 @ Marathon (förvisso karibiskt men limmar snabbt) medan övriga asiater ligger på 2.1 och skriver att jag hade spelat till 2.00 så gör jag väl inget "fel"? Jag måste ju få reka spel hos ett bolag som har högsta möjliga odds som jag kan spela på? För ni har ju fortfarande chansen att spela till 2.1 som ligger över lägsta gränsen för var jag ser värde.

Hoppas du förstår vad jag menar

Senast redigerad av kusagwa den 2013-02-12 klockan 15:36.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat