Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-12, 16:38   #110
RobinD
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Ska vi se om jag har fattat dig rätt nu boored.
Jag spelar lag A -0.5 till oddset 2.1 och skriver att jag som lägst hade spelat samma spel till 1.9? Att vi anger lägsta odds som vi hade spelat ner till? Är det det som du menar eller ska jag ställa mig i skamvrån?

Sen hur vida det ska vara text eller inte är intressant fråga. Här tycker nog folk olika. Ska jag rygga ett spel så vill jag ha mer fakta om spelet än vad för procentuell bedömning/gränsvärde som rekaren ger spelet. Jag vill känna till hur truppen ser ut, om ett lag inte har ett piss att spela för med mera.

Men hur gör de som rekar och inte har nåt asiatiskt/karibiskt bolag att spela på för tillfället? Om jag spelar -0.5 till 2.2 @ Marathon (förvisso karibiskt men limmar snabbt) medan övriga asiater ligger på 2.1 och skriver att jag hade spelat till 2.00 så gör jag väl inget "fel"? Jag måste ju få reka spel hos ett bolag som har högsta möjliga odds som jag kan spela på? För ni har ju fortfarande chansen att spela till 2.1 som ligger över lägsta gränsen för var jag ser värde.

Hoppas du förstår vad jag menar
Sannolikhetsbedömning: 50% för utfall 1
Spelbart odds: Allt över 2.00

Detta är egentligen allt du behöver veta för att rygga någon, förutsatt att du litar på källan.

Texten som man sedan skriver för att beskriva hur du har kommit fram till värderingen är ju bara ett sätt att sälja in slutprodukten, dvs värderingen.

Sen kan jag ju tycka att en rek ska innehålla information, annars kan man ju inte bilda sig en egen uppfattning om den tillgängliga informationen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pacman (+3)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat