Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-13, 19:30   #141
kusagwa

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 3466
Standard

Intressanta tankar där Boored, ska försöka återkomma med ett svar senare. En sak som man skulle kunna titta på hur kraven är upplagda på andra sidor som har liknande tävlingar. Kräver de Pinnacle/BF/asiater, måste det vara en stor sport osv för de ju inte enbart svenska sidor som har detta upplägg.

Edit: Tar svaret nu lika gärna.
Sen är frågan, är majoriteten av användarna på sharp så pass framgångsrika att de inte kan spela på Bet365 och därmed rygga säg speedway eller bandy? För visst om det är 90 procent som är sharp på något så är de limmade på EU böcker så har du helt rätt ingen större vits med bandy, speedway men skulle jag gissa så är den majoriteten på sharps personer som kan spela på sin Bet365/Expekt konton.

Det är majoriteten som får bestämma och om majoriteten inte är limmade så kan de om de vill rygga bandy, speedway med flera.

Sen att tidiga spel på vad som helst egentligen går bort säger väl sig självt, speciellt om ett eller två bets kan ändra oddset.

Tar bort en del av själva tävlingen om personer som har sin grej i en liga/sport som inte är NFL, MLB, PL, Bundesliga inte kan vara med och delta.

Det handlar om var limitsen ligger på med. Nu vet jag inte bandy men speedway har på Bet365 om jag inte har helt fel en hyfsat hög limit för att vara en så pass liten idrott (har för mig att när jag klickade på max knappen så stod det mellan 5-10 k SEK).

För om vi begränsar oss för mkt så försvinner följande sporter (tar ett axplock av de som jag känner till) på grund av för låga limits och att de enbart finns hos EU böcker.

Speedway - Finns enbart hos EU böcker och knappt hos BF
Bandy - EU böcker + Marathon
Innebandy - EU böcker + Marathon
Lägre hockeyserier som HA och EBEL (tror bara det är 2 k limit hos Pinnacle där)
Trav - Eu Böcker som om du är framgångsrik limmar dig snababare än Lucky Luke hinner skjuta

Finns fler exempel men dessa är några av de idrotter som då försvinner. Sen är frågan hur mkt ryggar folk med? Jag hade ryggat med runt 100 kronor säger vi men du hade kanske ryggat med 500 kronor. Och hur många ryggar? Hittils så har ingen rek blivit betygsatt över 50 gånger så vi kan anta att max 50 pers har läst den mest populära reken och därmed har kunna ryggat spelet.

Men du har på gott och ont en stark poäng i att det blir enklare med större ligor och bättre bolag och på ett sätt blir det mera rättvist i och med att alla kan rygga men orättvist genom att alla inte kan delta och det är där i problemet ligger.

Hoppas det inte blev för grötigt, sitter med en dator som laggar mer än Gazza dricker sprit.

Senast redigerad av kusagwa den 2013-02-13 klockan 19:32.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat