Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-02-13, 14:56   #136
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slindoffer Visa inlägg
Boone belyser att det bör ske en uppföljning av rekar och detta håller jag med om. Det kan inte vara så svårt att per automatik skapa och koppla ett spreadsheet till rekförfattaren där alla rekar läggs in, förutsatt att man måste ange odds samt ev spelbolag. Jag tycker definitivt det ska finnas ett separat spreadsheet innehållandes bara publicerade rekar och inte alla spel, då det bara är dessa som är intressant om man ska göra en uppföljning på publicerade rekar.
Precis, sheet där spelen blir låsta automatiskt, måste läggas tex 60min innan kickoff så folk hinner läsa samt att oddsen skall endast vara från godkänd lista där majoriteten kan spela.

Tids gräns och krav på godkända bolag kan ju diskuteras men iaf få bort dom största bovarna. Använda enbart pinnens odds skulle ju vara enkel lösning som i tävlingarna förut.

Känns som allt redan finns, bara adda länken till sheetet i rekarna

Edit:
Självklart kan man ju nämna att där och där finns det bättre odds men tror ju nog alla kan hitta högre odds bland sina egna bolag själv. Det som registrerars i uppföljingen måste dock självklart vara nåt andra kan använda sig av.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."

Senast redigerad av boored den 2013-02-13 klockan 15:04.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-13, 15:15   #137
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slindoffer Visa inlägg
Jag insåg nu att risken med att bara gå på betyg när man korar vinnare är ju att man som aktiv i tävlingen kan rösta ner de andra genom att ge dem 1:or för att på så sätt förstärka sin egen position? Eller har jag missat något?

Angående det där kunde de kolla upp. De får kolla efter mönster
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-13, 15:27   #138
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
Precis, sheet där spelen blir låsta automatiskt, måste läggas tex 60min innan kickoff så folk hinner läsa samt att oddsen skall endast vara från godkänd lista där majoriteten kan spela.

Tids gräns och krav på godkända bolag kan ju diskuteras men iaf få bort dom största bovarna. Använda enbart pinnens odds skulle ju vara enkel lösning som i tävlingarna förut.

Känns som allt redan finns, bara adda länken till sheetet i rekarna

Edit:
Självklart kan man ju nämna att där och där finns det bättre odds men tror ju nog alla kan hitta högre odds bland sina egna bolag själv. Det som registrerars i uppföljingen måste dock självklart vara nåt andra kan använda sig av.
Intressant text. Ser två problem eller rättare sagt ett problem och en fråga som behövs diskuteras.

Frågan som behöver diskuteras är bolagsfrågan. Att folk rekar från Betfair, 188, SBO, Pinnacle, Dafa, 12BET, 5Dimes och eventuellt andra seriösa asiater och karibiska böcker har nog ingen några synpunkter på. Men hur gör de som rekar specialspel som till exempel båda lagen gör mål, hörnor, antal kort, målskyttar med mera? De spelen finns i princip bara på EU böcker (osäker om BF har sådana spel).

En annan sak angående EU böcker är vilka ska tillåtas? Misstänker att den skaran som är limmade på sina ursprungs konton i vissa fall har skaffat ett eller flera nya på den aktuella siten. Tänker nu främst på Bet365 men kan säkert finnas andra sidor detta gäller på med. För det finns en skillnad på seriositeten på EU böckerna med. Av någon anledning så känns Bet365 så oerhört mycket mera seriösa än till exempel Betsafe.

Problemet är de små sporterna. Hur gör de som vill lägga en rek i till exempel bandy, speedway eller någon vintersport? De spelen finns bara på EU böcker (ok bandy finns på Marathon men ni fattar) och de har inte de stora insatsgränserna som till exempel fotboll, baseboll, ishockey med flera har. Ska inte perfa som kan speedway få lägga några rekar då han bara spelar på EU bolag? Eller ska han bara få lägga rekar från Bet365 och inte från Nordicbet eller Expekt även fast det är på de sistnämnda som han hittar spelat som han vill reka.

(Och till perfa hoppas att det är ok att jag använder dig som ett exempel)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+5)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-13, 15:33   #139
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slindoffer Visa inlägg
Tycker det ligger väldigt mycket i detta. Det gäller att vikta systemet noggrant och inte bara se till betyg.

Nu har jag inte varit aktiv här länge, men ser man till hur jag spelar så skulle jag personligen förmodligen inte få speciellt höga/många betyg eftersom jag ofta rekar dogs. Min egen känsla är att folk i allmänhet drar sig för att rygga dessa drag då man tycker de känns för osäkra, samtidigt som jag tror att jag står mig ganska bra sett till roi i långa loppet (jag är medveten om att urvalet i mitt sheet är för litet för att egentligen säga något).

Jag kan ha fel
Tror inte det stämmer så bra. Brukar kolla och följa ditt sheet ofta. Kul med nån som spelar underdogs och som i en del matcher verkar tänka som jag gör (speciellt i de lägre engelska divisonerna där jag tycker att vi brukar tänka lika ganska ofta). Skillnaden är väl ta du spelar en del specialspel som win to nil och spelar det raka på doggen spelet med jag spelar AH varianten. Så av mig hade du inte fått dåliga betyg bara för att du spelar på doggen när Man U tar emot Reading eller när Barca åker och möter Granada borta.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
slindoffer (+5)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-13, 17:19   #140
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Intressant text. Ser två problem eller rättare sagt ett problem och en fråga som behövs diskuteras.

Frågan som behöver diskuteras är bolagsfrågan. Att folk rekar från Betfair, 188, SBO, Pinnacle, Dafa, 12BET, 5Dimes och eventuellt andra seriösa asiater och karibiska böcker har nog ingen några synpunkter på. Men hur gör de som rekar specialspel som till exempel båda lagen gör mål, hörnor, antal kort, målskyttar med mera? De spelen finns i princip bara på EU böcker (osäker om BF har sådana spel).

En annan sak angående EU böcker är vilka ska tillåtas? Misstänker att den skaran som är limmade på sina ursprungs konton i vissa fall har skaffat ett eller flera nya på den aktuella siten. Tänker nu främst på Bet365 men kan säkert finnas andra sidor detta gäller på med. För det finns en skillnad på seriositeten på EU böckerna med. Av någon anledning så känns Bet365 så oerhört mycket mera seriösa än till exempel Betsafe.

Problemet är de små sporterna. Hur gör de som vill lägga en rek i till exempel bandy, speedway eller någon vintersport? De spelen finns bara på EU böcker (ok bandy finns på Marathon men ni fattar) och de har inte de stora insatsgränserna som till exempel fotboll, baseboll, ishockey med flera har. Ska inte perfa som kan speedway få lägga några rekar då han bara spelar på EU bolag? Eller ska han bara få lägga rekar från Bet365 och inte från Nordicbet eller Expekt även fast det är på de sistnämnda som han hittar spelat som han vill reka.

(Och till perfa hoppas att det är ok att jag använder dig som ett exempel)
Ja precis, som sagt kan det diskutteras var gränser skall dras.

Enligt mig om rekarna verkligen ska vara seriösa och riktade till majoriteten så måste små marknader/småligor/sporter/tidiga marknader bort.
Det är inte är en rek riktad till alla om inte majoriteten av läsarna kan spela den, det är den bistra sanningen hur än man älskar sin lilla sport. Det är ett personligt spel och hör hemma på annat ställe i forumet då.

Tex idag är morgondagens elitserie begränsat till 50€ på pinnacle. Jag kan inte precis skriva en rek riktad till läsare trots att det är på självaste pinnen om redan ett bet kan sänka oddsen?
Och framförallt: jag kan inte ta det oddset som uppföljning som om det på nåt vis skulle spegla mina rekars ROI.

Majoriteten kan inte skaffa flera konton i all oändlighet, dom är tidsbegränade. Man kan inte kräva det om reken ska vara seriös.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+10), Wagner (+25)

Senast redigerad av boored den 2013-02-13 klockan 17:33.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-13, 18:30   #141
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Intressanta tankar där Boored, ska försöka återkomma med ett svar senare. En sak som man skulle kunna titta på hur kraven är upplagda på andra sidor som har liknande tävlingar. Kräver de Pinnacle/BF/asiater, måste det vara en stor sport osv för de ju inte enbart svenska sidor som har detta upplägg.

Edit: Tar svaret nu lika gärna.
Sen är frågan, är majoriteten av användarna på sharp så pass framgångsrika att de inte kan spela på Bet365 och därmed rygga säg speedway eller bandy? För visst om det är 90 procent som är sharp på något så är de limmade på EU böcker så har du helt rätt ingen större vits med bandy, speedway men skulle jag gissa så är den majoriteten på sharps personer som kan spela på sin Bet365/Expekt konton.

Det är majoriteten som får bestämma och om majoriteten inte är limmade så kan de om de vill rygga bandy, speedway med flera.

Sen att tidiga spel på vad som helst egentligen går bort säger väl sig självt, speciellt om ett eller två bets kan ändra oddset.

Tar bort en del av själva tävlingen om personer som har sin grej i en liga/sport som inte är NFL, MLB, PL, Bundesliga inte kan vara med och delta.

Det handlar om var limitsen ligger på med. Nu vet jag inte bandy men speedway har på Bet365 om jag inte har helt fel en hyfsat hög limit för att vara en så pass liten idrott (har för mig att när jag klickade på max knappen så stod det mellan 5-10 k SEK).

För om vi begränsar oss för mkt så försvinner följande sporter (tar ett axplock av de som jag känner till) på grund av för låga limits och att de enbart finns hos EU böcker.

Speedway - Finns enbart hos EU böcker och knappt hos BF
Bandy - EU böcker + Marathon
Innebandy - EU böcker + Marathon
Lägre hockeyserier som HA och EBEL (tror bara det är 2 k limit hos Pinnacle där)
Trav - Eu Böcker som om du är framgångsrik limmar dig snababare än Lucky Luke hinner skjuta

Finns fler exempel men dessa är några av de idrotter som då försvinner. Sen är frågan hur mkt ryggar folk med? Jag hade ryggat med runt 100 kronor säger vi men du hade kanske ryggat med 500 kronor. Och hur många ryggar? Hittils så har ingen rek blivit betygsatt över 50 gånger så vi kan anta att max 50 pers har läst den mest populära reken och därmed har kunna ryggat spelet.

Men du har på gott och ont en stark poäng i att det blir enklare med större ligor och bättre bolag och på ett sätt blir det mera rättvist i och med att alla kan rygga men orättvist genom att alla inte kan delta och det är där i problemet ligger.

Hoppas det inte blev för grötigt, sitter med en dator som laggar mer än Gazza dricker sprit.

Senast redigerad av kusagwa den 2013-02-13 klockan 18:32.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-14, 08:13   #142
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 403
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

Jag undrar om det går att införa begränsningar i rekarna. Samma match borde inte kunna rekas två gånger av olika personer, som t ex är fallet med Galatasaray - Schalke 04, där samma spel (väl?) har rekats av fireas och kusagwa. Även om rekarna är mycket olika i omfattning och utformning så blir det inte så snyggt att reka exakt samma spel som redan ligger... Nån slags spärr borde väl gå att införa? Eller åtminstone nåt slags hederskodex där Sharps officiellt går ut och säger vad som gäller kring det hela.
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-14, 08:31   #143
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Håller med dig slindoffer så länge det är olika spel på samma match då borde det ju vara ok tycker man. Gäller ju bara att få nåt bra sätt att se detta på när man lägger sin egen rek om det redan finns en, kanske alla kunde se typen utan att betala? Typ över/under, asian osv...
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 18:20   #144
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

OK, det var en hel del sidor redan som jag inte orkar ta mig igenom för att se om frågan redan är ställd.

Jag har länge haft en ide om en annan slags typ av rek. Nämligen tradingrekar. Det är kanske lite svårare att pinna ner vad det gäller oddset. Men jag skulle kunna tänka mig att ge förslag på vad för slags tradingdrag man skulle kunna göra och förslag om utgångspositioner.

Inom trading kommer ju de flesta bästa positionerna under en match men man kanske skulle kunna ge förslag på tänkbara scenarios m.m.?

Hade det fyllt kriterierna för en rek här eller måste man ange odds av vissa bolag m.m. Inom trading väntar man ju inte in det försatta oddset precis.

Skulle detta kunna vara en godkänd rek?

Bara en tanke
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-17, 15:16   #145
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Varför ligger Top tio flest rekar kvar för? Har ju inte förändrats på år och dar och när ni nu börjat med nytt reksystem så borde väl denna lista bytas ut mot något nytt, nollställas och/eller aktualiseras...

Kan kanske ha något med vem som stått som ledare i 2-3 år nu, möjligtvis - vad vet jag...?

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-17, 15:41   #146
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Tror inte att han kan påverka det så mkt, han bara moddar sidan men att den inte uppdateras tror jag inte stämmer. Tittar man på mest ryggad så ser man att RAS har försvunnit och att motsi har tillkommit samt så kommer jag ihåg att han (dvs RobinD som jag tror att du syftar på) la en rek i höstas och att den räknades med i listan.

Pilkast du har ju lagt upp ett par rekar, hur många exakt? Du borde väl rimligtvis om ett par rekar vara uppe på topplistan?

Sen så har du en poäng i att listan borde förnyas/ändras om och att den nuvarande arkiveras eller liknande.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-17, 15:49   #147
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Okey, tack för infon, kusagawa. Förts tänkte jag skriva att jag är långt från denna lista men så såg att tioplatsen enbart var 25 rekar, så i närheten är jag väl, men det var inte därför jag tog upp mitt tidigare spörsmål, hehe...

Ha det bra!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-17, 18:17   #148
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Hehe RobinD har ingen makt över det där utan det ligger bara kvar å räknar gamla systemet, de listorna kommer att ersättas nu med introduktionen av det nya.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-17, 18:42   #149
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Hehe RobinD har ingen makt över det där utan det ligger bara kvar å räknar gamla systemet, de listorna kommer att ersättas nu med introduktionen av det nya.
Det var på tiden, finns nog en hel del gammal skåpmat bland de där rekarna som jag helst vill glömma.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-17, 19:45   #150
 
Lindvallens avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 836
Sharp$: 4170
Standard

Felaktigt inlägg

Senast redigerad av Lindvallen den 2013-02-17 klockan 19:46.
Lindvallen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td