Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-14, 13:44   #6
nattugglan

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 20

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Första spelet, och vi vänder oss till europa-league och slutspelsfotboll.

2013-02-14 21:04Europa LeagueBorussia Monchengladbach vs Lazio 1 FT 3 2.380

Mönchengladbach - Lazio

Ja en väldigt intressant uppgörelse på förhand, där Mönchengladbach förra säsongen gjorde en monstersäsongen och tog en STARK 4. plats.
Man fick dock nöja sig med gruppspel i Europa-League stundande år, men kunde efter en stark prestation där kamma hem 2.a platsen, och vidarespel.

I år har laget inte riktigt varit lika framgågngsrikt även om raden 7 9 5 i bundesliga inte är fyskam!

Man fick tyvärr inte behålla Reus efter fjolårets prestation, och givetvis är det ett hårt slag i ansiktet. Istället får man förlita sig på de lite yngre förmågorna som truppen besitter. Spelare som Nordtveit, Arango och De Jong måste visa framfötterna här. I eget tycke anser jag att Xhaka borde få starta, men av de jag läst är det oklart. En nyttig spelare en match som denna!

Generellt sätt och dehär är inget undantag så har tyska lag en 12:e spelare som krigar lycka mycket, om inte mer för att bärga poäng och den spelaren blir viktig till kvällen. Fansen är givetvis lika spända som spelare,ledning och allt annat runt ikring då man äntligen får mäta sig mot europeiskt motstånd, och då även i ett slutspel.

Motståndaren Lazio, kan man inte heller blunda för. Har såhär långt gjort en fantastisk säsong och ligger på en stabil 3.e plats. Man kommer från 1-1 mot Napoli och har på senare tid mäktat med att slå förra årets obessegrade Juventis. Hurvida man tar sig an EL är glasklart, man ska vinna.
Jag har dock en känsla av att lagets största vikt läggs på ligaspelet då man just nu innehar 3.e platsen(kval CL), och det väger många många kilon mer än EL.
Lagets chanser att ta hem Sere A alternativt 2.a platsen anser jag vara minimala, även om matcher och poäng finns i överflöd.

Med det sagt, antyder jag att Lazio som så många andra lag, skulle nöja sig med en oavgjord historia här ikväll. Att göra ett mål, skulle kunna va den andra aspekten.
Lazio kommer med ett starkt lag, och jag ser framför mig ett tyskt hemmalag med mycket boll, och kontringsfotboll från italienarna.

Återigen tycker jag hemmalagets chanser att vinna när man räknar in hemmaplan,supportrar och den hunger laget har inför uppgiften väger över och spelar hemmaseger till 2.38

Tyskarna kommer dessutom spela fysiskt och det spelet har väl aldrig ett italienskt lag tyckt om.

God fortsättning

Senast redigerad av nattugglan den 2013-02-14 klockan 15:00.
nattugglan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat