Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-02-14, 10:37   #1
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 9
Sharp$: 20


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

ugglan - pengabygge - nhl,europeisk fotboll


hej hej

Varit insatt i sport sen barnsben och betting i närmare 6år, och tycker därför att man kan göra ett tankegångar offentliga för att försöka hjälpa någon annan själ där ute. Kommer köra på en startkassa med 200units och ha en limit på 1-5 units per spel.

Vi får hoppas på framgång, och en bättre historia under skrivande tråd.


Ha de gott

Senast redigerad av nattugglan den 2013-02-14 klockan 13:11.
nattugglan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-14, 12:09   #2
 
Grogg12s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 502
Sharp$: 408


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Menar du att 1u=200:-?
Grogg12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-14, 12:15   #3
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 9
Sharp$: 20


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grogg12 Visa inlägg
Menar du att 1u=200:-?
Nej, jag har 200 units att jobba med, menade jag
värdet på enskild unit är ointressant
nattugglan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-14, 12:18   #4
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grogg12 Visa inlägg
Menar du att 1u=200:-?
Nej hans kassa i kronor omvandlar han till units så 1 unit = 0,5% av spelkassan.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-14, 12:40   #5
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 9
Sharp$: 20


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

blev visst dubbelt upp :P

Senast redigerad av nattugglan den 2013-02-14 klockan 13:58.
nattugglan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-14, 12:44   #6
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 9
Sharp$: 20


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Första spelet, och vi vänder oss till europa-league och slutspelsfotboll.

2013-02-14 21:04Europa LeagueBorussia Monchengladbach vs Lazio 1 FT 3 2.380





Mönchengladbach - Lazio

Ja en väldigt intressant uppgörelse på förhand, där Mönchengladbach förra säsongen gjorde en monstersäsongen och tog en STARK 4. plats.
Man fick dock nöja sig med gruppspel i Europa-League stundande år, men kunde efter en stark prestation där kamma hem 2.a platsen, och vidarespel.

I år har laget inte riktigt varit lika framgågngsrikt även om raden 7 9 5 i bundesliga inte är fyskam!

Man fick tyvärr inte behålla Reus efter fjolårets prestation, och givetvis är det ett hårt slag i ansiktet. Istället får man förlita sig på de lite yngre förmågorna som truppen besitter. Spelare som Nordtveit, Arango och De Jong måste visa framfötterna här. I eget tycke anser jag att Xhaka borde få starta, men av de jag läst är det oklart. En nyttig spelare en match som denna!

Generellt sätt och dehär är inget undantag så har tyska lag en 12:e spelare som krigar lycka mycket, om inte mer för att bärga poäng och den spelaren blir viktig till kvällen. Fansen är givetvis lika spända som spelare,ledning och allt annat runt ikring då man äntligen får mäta sig mot europeiskt motstånd, och då även i ett slutspel.

Motståndaren Lazio, kan man inte heller blunda för. Har såhär långt gjort en fantastisk säsong och ligger på en stabil 3.e plats. Man kommer från 1-1 mot Napoli och har på senare tid mäktat med att slå förra årets obessegrade Juventis. Hurvida man tar sig an EL är glasklart, man ska vinna.
Jag har dock en känsla av att lagets största vikt läggs på ligaspelet då man just nu innehar 3.e platsen(kval CL), och det väger många många kilon mer än EL.
Lagets chanser att ta hem Sere A alternativt 2.a platsen anser jag vara minimala, även om matcher och poäng finns i överflöd.


Med det sagt, antyder jag att Lazio som så många andra lag, skulle nöja sig med en oavgjord historia här ikväll. Att göra ett mål, skulle kunna va den andra aspekten.
Lazio kommer med ett starkt lag, och jag ser framför mig ett tyskt hemmalag med mycket boll, och kontringsfotboll från italienarna.

Återigen tycker jag hemmalagets chanser att vinna när man räknar in hemmaplan,supportrar och den hunger laget har inför uppgiften väger över och spelar hemmaseger till 2.38

Tyskarna kommer dessutom spela fysiskt och det spelet har väl aldrig ett italienskt lag tyckt om.


God fortsättning

Senast redigerad av nattugglan den 2013-02-14 klockan 14:00.
nattugglan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-14, 13:09   #7
 
Grogg12s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 502
Sharp$: 408


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Nej hans kassa i kronor omvandlar han till units så 1 unit = 0,5% av spelkassan.
Hur vet du att 1u kommer va 0.5% ? kanske jag som är dum här, men förstår ingenting
Grogg12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-14, 13:11   #8
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 9
Sharp$: 20


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

grogg12 det är 200 units och jag kommer använda 1-5 units per spel, värdet på enskild units framgår inte

Skrev kronor för att jag gjort det i spreadsheetet.
nattugglan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-14, 13:34   #9
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 96
Sharp$: 1233

2013/2014
Stats: 348 - 309 - 22
ROI: 144.63%
Vinstprocent: 52.97%

Standard

200 units.
1 unit / 200 units = 0.005 = 0.5%

Ett exempel

Hela kassan 200 units (Tex 10 000 kr)
1 Unit = 50 kr

50kr / 10 000kr = 0.005 dvs 0.5%
--------------------------------------

Klose är en tung skada för Lazio. Sedan så brukar inte Italienska lag satsa hårt på EL till skillnad från spanska och tyska lag. Stor del varför Tyskland gått om Italien i Europa-rankningen.

Intressant. Hoppas de går vägen
__________________
"We want to follow a dream... yes, it's true, but one thing is to follow the dream, another thing is to follow an obsession... and this is not an obsession, it's just a dream." Jose Mourinho

Senast redigerad av Omid_ad den 2013-02-14 klockan 13:59.
Omid_ad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-14, 13:53   #10
 
Grogg12s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 502
Sharp$: 408


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nattugglan Visa inlägg
grogg12 det är 200 units och jag kommer använda 1-5 units per spel, värdet på enskild units framgår inte

Skrev kronor för att jag gjort det i spreadsheetet.
Aha nu såg jag att du hade ändrat
Grogg12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-14, 19:58   #11
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 9
Sharp$: 20


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Xhaka på bänken
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
nattugglan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-14, 20:25   #12
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 9
Sharp$: 20


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

men herregud, varför måste någon verifiera mitt inlägg innan jag kan skriva??
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
nattugglan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-14, 21:25   #13
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nattugglan Visa inlägg
men herregud, varför måste någon verifiera mitt inlägg innan jag kan skriva??
Svaret på det finner du här: https://www.sharps.se/forums/feedback...-mina-inlaegg/

Citat:
Då vi haft problem med nyreggade konton som spammat så har vi infört en spärr att du måste vara medlem i 24 timmar innan du får posta på forumet. Alla inlägg som görs utav medlemmar som varit reggade mindre än 24timmar hamnar i karantän och måste manuellt godkännas av en moderator. Efter dessa 24timmar har gått har du konverterats om till en vanlig medlem och kan utnyttja ditt konto fullt ut.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-18, 14:47   #14
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 9
Sharp$: 20


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2013-02-19 01:35NHLFlorida Panthers vs Toronto Maple Leafs -1.5 FT 2 3.650


Toronto har gjort en fantastiskt vändning på den sega upptakten och vunnits 4/5 senaste. Möter idag ett Florida som gjort fina insatser men ändå förlorat de 4 senaste (varav 3 OT). Florida är hela 5-0 mot Toronto sett till de senaste, en perfekt nöt för formstarka Toronto att knäcka. Hemmalaget släpper också in en hel del 14m/53ins. 3.65 tycker jag är en bra betald hcp 2:a .

2013-02-18 20:45Setanta CupColeraine vs Shamrock Rovers 2 FT 4 1.720


- Förvisso en cupmatch, och det kan man aldrig vara helt säker på.
Skiljer 1 division mellan lagen, och shamrock är ett av Irlands bästa lag(säger inte mycket). Men att man slår ett Coleraine som slåss för uppflyttning det tror jag på. Man förlorade dessutom snöpligt match 1 hemma med 0-1, vilket betyder att endast seger räknas.

2013-02-18 20:45Blue Square SouthChelmsford vs Havant and W BåDA LAGEN GöR MåL: JA FT 2 1.750


- Chelmsford snittar över 2 mål hemma, havant ganska precist 1mål borta. Senaste 5 matcherna lagen emellan har något av lagen aldrig lyckats hålla nollan.

2013-02-18 20:45Serie ASiena vs Lazio LAZIO GöR 2 ELLER 3 MåL FT 3 2.480


Statistiken talar absolut inte för spelet, då Lazio i regel har väldigt svårt för just Siena. Samtidigt släpper hemmalaget inte in speciellt mycket mål, men poängen blir viktigare och viktigare, Lazio krigar vidare mot CL-kval. Lazio grejar 2 mål ikväll.

2013-02-18 20:29French 2Dijon vs AS Monaco BåDA LAGEN GöR MåL: JA FT 2 1.830


Seriens bästa hemmalag är Dijon, och man möter idag seriens bästa lag Monaco. Monaco har pumpat in pengar och därav skaffat sig ett rejält försprång på konkurenterna. Dijon kan mycket väl sno med sig alla poängen ikväll med sitt fina hemmaspel, men dom gör de inte med ett clean sheet. Över 2.5 är även det ett tänkbart spel.

2013-02-18 18.00elitserienSolberg vs Ready - 0.5 FT 4 1.800


För mig känns det logiskt att spela 2.an, då jag anser att Ready är betydligt bättre på de flesta positionerna. Solberg får förlita sig på kontringar, tror inte att de räcker till här. 1.83 är i överkant.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
nattugglan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-18, 16:47   #15
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 24
Sharp$: 1424


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nattugglan Visa inlägg


- Förvisso en cupmatch, och det kan man aldrig vara helt säker på.
Skiljer 1 division mellan lagen, och shamrock är ett av Irlands bästa lag(säger inte mycket). Men att man slår ett Coleraine som slåss för uppflyttning det tror jag på. Man förlorade dessutom snöpligt match 1 hemma med 0-1, vilket betyder att endast seger räknas.

Va menar du? Cuppen är ju sådan där Nord-Irländska lag spelar mot Irländska lag..
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
PetterPee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td