Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-16, 02:08   #114
Espo

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 2011
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Åldern har inget med tilläggen att göra, möjligtvis då att de under en längre tid kunnat tjäna mer pengar än de yngre, men finns ju lika gamla på 20-fållan.

Klassen kan jag hålla med om, men det gäller hela fältet - det är ett otroligt jämt lopp, egentligen och någon där framme borde rinna undan! MEN, glöm absolut INTE finnen Global Kid! Står, tillsynes, stenhårt inne men pengarna är tjänade i Finland där prissummorna långt ifrån kan sammanliknas med de svenska. Denne hade lätt haft den dubbla, om inte den trippla, summan om denne startat enbart i Sverige. Sådan skillnad är det!

Har sett de senaste fem loppen denne gjort i Finland och dessa påvisar en häst som bara tuggar på. Kan dock bli nerspeedad då denne verkar vara mer råstark än speedig och snabb. Men med tempo och/eler lite slaskig bana så kommer denne lätt in i matchen, sanna mina druckna ord!

Glöm inte heller att Finland de senare åren haft stora framgångar med väldigt starka hästar i ex. Harper Hannovers Lopp - detta går över samma distans som i morgon och finnarna har alltid vältränat när de kommer hit. Detta kan verkligen vara en "dark horse" i morgon.

Är du finne, med tanke på ditt nickname, menar jag...

Lycka till!
Haha ne inte finne, så tyvärr inte koll på de finska loppen ;-)

Det jag mena är att de fått pengar på sig för att de är äldre och tävlat längre är ju bara 8-9 åringar, medan många på första och andra är 5-6år. De är alltså inte bättre för att de har mer pengar på sig i min mening...
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat