Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-24, 00:25   #3
DAZ

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 31

MMA
Stats: 32 - 48 - 5
ROI: 111.18%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

Mitt huvudsakliga spel blir över 1.5 ronder i huvudmatchen. Oddsen har sjunkit till 3.75 på Bet365. Det är sällan man ser sådana höga odds för över 1.5 ronder i en treronders match, och vi ska inte ens snacka om femrondare. Detta grundar sig självfallet i Rouseys 6 vinster, som alla kommit i första ronden. Carmouche har förlorat två gånger, en gång via domslut och en gång via sub i rond 4.

Att ha i beaktning är att det i denna matchen finns mycket prestige i att klara sig ur första ronden för hennes motståndare, då ingen lyckats med detta förr. Lägg till all press som kommer med att vara den första kvinnan i UFC och dessutom vara huvudmatchen. Med sådana höga odds är det värt ett spel. När två jävligt duktiga avslutare möts i en 3 ronders match brukar oddsen ligga på c:a hälften. Rousey är ingen kvinnlig Jon Jones och hennes händer är inte speciellt övertygande, hur mycket Dana White än försöker hävda motsatsen. Jag tror att Carmouche kommer att kunna hålla jämna steg med henne.

Jag spelar även blygsammare insatser på Carmouche, Neer och Robertson.

Det här är med största sannolikhet Neers sista chans att behålla jobbet i UFC, då han kommer från två raka förluster. Han är en tuff fighter som ofta går hårt för att få ett avslut. Han har riktigt farliga submissions men gillar att stå upp och växla slag. McGee kommer även han från två förluster (även om den senaste var kontroversiell.) Hans största styrkor är hans uthållighet och vilja. Han har levt farligt nära förlust i flera av hans tidigare vinster men lyckats med osannolika comebacker. Han har klippt mer vikt för den här matchen och hoppar ner till Weltervikt från Mellanvikt. Jag tror inte att McGee lyckas vinna slagväxlingarna mot Neer utan kommer att försöka grinda sig till ett domslut genom att blanda in clinch mot buren och nedtagningar. På backen får han dock se till att försvara sig mot Neers farliga guard.

Invändningen mot spelet är främst, i mina ögon, att Neer saknar fight IQ och kondition. Han har en tendens att stå upp och slugga med farliga strikers som exempelvis Duane Ludwig. Men jag tror inte att McGee är bättre än honom stående. Han har därtill farliga submissions från rygg men har även visat sig för bekväm i den positionen och är man på rygg för länge är det svårt att vinna ronder. Men med odds över 3 ser jag värde i en blygsam insats.

Robertson mot Jardine ser ut att vara en match där förloraren kastas ur UFC. Båda har fått möta tuffa motståndare (Robertson har mött Pierce och Simpson, Jardine har mött Story) och förlorat alla matcher. Robertson imponerade smått i förlusten mot Simpson där han kom in som sen ersättare. Till 2.45 ser jag värde i en blygsam insats.

Edit: PS. Kul med den här tråden. Jag tror att spelet på Johnson kan gå in men jag hänger inte på, hur Schaub angriper matchen är för ovisst för mig. Kommer han med en brottningsfokus har han en chans pga Johnsons högst tvivelaktiga submissionförsvar, men stående bör det inte vara något snack om vad som kommer hända. Koscheck v. Lawler tror jag inte går tiden ut. Går det till backen tror jag inte det håller länge innan Kos kan få ett avslut. Och träffar Lawler stående kan ljusen släckas för Kos. Det ska bli spännande att se. Ingen som har tankar på Stout vs. Fodor? Sedan invägningarna har jag fått nyfunnen tilltro till Stout, som verkade ha det mentala övertaget. Tyckte Fodor såg ganska nervös ut. Men Stout kämpar ju mot en nedåtgående trend i sin karriär.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Akabodil (+2)

Senast redigerad av DAZ den 2013-02-24 klockan 00:34.
DAZ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat