V86 System och funderingar
1) 1 6 10 11
2) 5 6 8 11
3) 1 2 3 4 6 7 10 12
4) 5
5) 7 9 10
6) 4 6
7) 3 7 8 10 11
8) 11
Jag spikar två formstarka hästar som flög fram i deras senaste framträdanden 5 Boeing Boko flög fram efter galopp och det är bara galopp emot på onsdag! Den sista spiken är omgångens drag och mest rolig! 11 Blue Star Miracle möter stenhårt motstånd och det krävs nog lite flyt och att Witasp kör lite snålt på väntan men om den är med till upploppet blåser det bara till! Kolla i arkivet senaste vinsten så förstår ni! Vi snackar flygmaskin med toppform men det är som sagt hårt emot... Orderly kan ju också flytta på sig...
I första var jag länge inne på att spika 10 Ranch I Do I Do för nu är det överkomligt motstånd och hästen står verkligen på tur! Valde dock att ta med några andra formkort och Inhibited får en absolut sista chans då den liksom Örjans möter mycket lättare gäng och Stall Melanders form verkar vara på uppstuds igen!
Andra loppet vinner förmodligen Björn igen men jackpot och allas spik vill jag gärna försöka fälla! 5 Priceless Pellini kan mer än visat och Örjan kanske smyger med i rygg på Björn och skräller till? 8 Fashion Diva är en flygmaskin som blir alldeles för lite streckad! Den här kan svepa från sistahäst då toppformen är i antågande efter vila! Oj vad bra den är... 11 Prowess Kronos vet jag mindre om men verkar vara av rätt sort!
Tredje ett öppet treåringslopp som jag målar på i! Höjer ett varningens finger för en kommande kanon! 7 Hottinytimothy är ännu väldigt osäker men oj vilken fart den besitter! När poletten trillar ner då blir det åka av! Kom ihåg det! Kolla lopparkivet och föreställ er utveckling och mognad i den lilla individen!
Femte står mellan 7 Staro Fantastic och 9 Independence som är gäster på Valla med lite mera lyster i pälsen än packet som normalt möter varandra vecka ut och vecka in! Två V75-hästar som kommer ta för sig i vår! Lägger även till 10 Pop Life som flög lågt sist!
Sjätte låser jag på 4 och 6. Visste jag vem av dom som spetsade skulle jag spika! Jag tror på Takter i spets efter 500 men helt säker är jag inte. 6 Orange Kronos är hästen i gänget men den har vilat ett tag så jag tar med Kontio/Nurmos kapabla som har några lopp i kroppen.
I sjunde spikar nog många Tarzans 11 Digital Ink och visst har den fin chans om Tarzan bara drar i högertömmen i tid men första utmanare är 7 Future Love som inte är mycket sämre! Vinkas till spets tidigt? Dynghet! 10 Pioneer F.H. har härdats på V75 och blir hyperfarlig på lång väntan och lite klaff! Tar med två andra långskott med form!
Lycka till!