Säger det igen - om rekarna sitter eller inte MÅSTE ju bara vara med som måttstock, även om jag vet att även de som inte sitter, många gånger kan ha varit ett bra spel/rek ändå... Men man måste ju premieras för träffprocenten också - annars blir det väldigt skevt om en som missat nästan alla rekar men fått skyhöga "betyg" innan spelstopp, skulle peta ner någon med högre träffprocent men med sämre "betyg" på sina rekar...
Att det sedan skall vara öppet att se vem som röstat, är ju självklart - detta för att hindra att mygelsnack uppstår samt att alla kan vara med och hålla vakande ögon på varandra och konstigt givna "betyg"! Jag vill även se och ifrågasätta om jag får en etta i "betyg" på min rek, likaväl som de som köper reken kan ifrågasätta mig - på så sätt lär vi oss alla under resans gång... Tycker även att en köpt rek ALLTID skall bedömas, då en icke registrerad röst även detta kan vara sämre för mig eller någon annan.
Jag misstänker redan att det sker/skett konstiga röstningar och då menar jag inte nödvändigtvis mina egna...
Sedan, som det låter och jag uppfattar det, så skall det premieras hur många rekar du även lägger ut - vet inte om detta är så smart. Minst tio är väl okey, men inte att man skall slaska ut bara för att... Ni ser ju redan att det inte är många som lagt ut fler än kanske 5, 6 stycken som mest och då är det ändå redan den 7 mars...
En medelpoäng som man tar fram via sammanlagt odds delat med antal vunna spel borde väl vara bland det bästa, eller något liknande? Och någon poängsats för "betygen". Sedan sammanställer man dessa... Jaja, ni har bättre koll på detta än mig, men att reglerna borde presenteras nu, borde jag ju inte ens behöva skriva...
Hur som helst måste systemet av poänguträkning bli bra jämlikt och rättvist annars kommer tävlingen och reksystemet dö ut innan den ens fått chansen...
|