Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-02-26, 03:26   #166
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Edit!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...

Senast redigerad av Pilkast den 2013-02-26 klockan 23:53.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 17:44   #167
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Kan man redan idag lägga ut en rek som jag vill ha med i rektävlingen, för Mars månad? Det gäller trav och startar inte förrän på V75, på lördag men jag är rädd för att oddset sjunker om jag väntar för länge...
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 18:53   #168
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Kan man redan idag lägga ut en rek som jag vill ha med i rektävlingen, för Mars månad? Det gäller trav och startar inte förrän på V75, på lördag men jag är rädd för att oddset sjunker om jag väntar för länge...
Svar Ja, spel som avgörs mellan 1mars >31mars är de som kommer vara med i tävlingen första månaden.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 19:17   #169
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Svar Ja, spel som avgörs mellan 1mars >31mars är de som kommer vara med i tävlingen första månaden.

Ok, tack för svaret...!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 21:09   #170
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Hur man lägger unitsintervallet eller hur många units man lägger, räknas det, eller? Eller blir det oddset som är det "viktigaste", om man ser enbart till det "siffermässiga" av reken...? Är det, dvs. vinstutfallet som är viktigt, eller?

Skall man även starta ett enskilt sheet för denna tävling? Och vad skall man kalla detta i sådant fall?
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...

Senast redigerad av Pilkast den 2013-02-28 klockan 21:11.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 22:32   #171
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Glömde lite info i min senaste rek - är det kört då?
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-03, 17:26   #172
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av admin Visa inlägg

Topplistan:

Belöningar:
Då vi förväntar oss en stor exponering och läsning av rekarna hoppas vi kunna låta systemet vara självförsörjande genom ökade intäkter från spelbolagen. Dessa pengar kommer sedan att delas upp till månadens flitigaste rekare. För att få ta del av dessa pengar krävs det att man har skrivit minst tio stycken rekar och innehar ett medelbetyg på minst 3.0 den månaden. Februari månad kommer vara utan belöningar då vi korrigerar systemet inför mars, den första officiella tävlingsmånaden. Mer information om belöningstrappa och regler kommer postas innan dess, men prispotten för mars månad är fastställd till 3 000 kr.
Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Vi hoppas ni har överseende med det och dem förändringar som kommer ske under februari månad!

Funktioner som kommer inom kort:
  • Topplistan
  • "Mina Rekar"
  • Se aktuella och arkiverade rekar av en specifik användare
  • Sorterafunktioner efter: spelstopp, medelbetyg, sport
  • Statistikboxar för användare (aktiva rekar, totalt antal rekar, medelbetyg etc)


Kul med lite utveckling på sidan, kan säkert bli bra för många detta. Finns väl kanske en risk att det kan innebära lite sämre aktivitet i det vanliga forumet dock och jag vet inte om det redan har visat sig!?

Antagligen har väl inte mina åsikter något värde men kan ändå vara en vanlig själ och komma med ett par tips som kanske skulle kunna göra det hela bättre.

Det va någon diskussion angående att ni skulle hålla koll så att folk inte downratear rekar för att på så sätt kunna vinna tävlingen genom småfusk. Jag förstår inte varför inte alla betygen kan vara offentliga?

Dels så skulle det underlätta enormt för er admins som redan gör ett så stort jobb helt ideellt eftersom då behöver ni inte hålla koll på allt det utan det kan ju var person hålla koll på själv och är det någon konstig aktivitet så anmäler man det. Det skulle ju också förhindra ett stort antal potentiella downrateare eftersom ifall alla kan se vilka betyg man gett så är det väldigt pinsamt att gå in på sina motståndares rekar i tävlingen och ge dem lägsta betyg trots att det är en bra rek, bara för att kunna vinna tävlingen.

Såg att Grnvit sade något bra angående att man gärna skulle vilja veta vad man kunde gjort bättre i reken om man nu inte får toppbetyg. Detta är ju bra dels för att man själv ska utveckla sitt rekande och samtidigt för att höja kvaliteten på alla rekar i det långa loppet.

Ett förslag skulle kunna vara att om man ska ge reken ett betyg lägre än medel, dvs 2.5 så måste man skriva en anledning till varför man gjort det. Dels för att hjälpa rekaren bli bättre och dels för att undvika att man slänger in ett dåligt betyg fast det inte är värt det.

Det är ju även intressant för rekskaparen att kunna se vilka som "köpt" reken och samtidigt se vad den personen satt för betyg. Kan faktiskt inte förstå vad det finns för anledning att hålla någon sådan här information "dolt" för någon. Ju mer tydligt det är för alla desto bättre är det väl? Eller ja, enda anledningen jag kan komma på är är väl kort och gott att admins vill att bara de ska ha tillgång till sådan här information och kunna besluta kring den och då är det väl så även om jag anser att det vore dumt...

Förstår självklart att det är mycket att ordna innan man får något sånt här att fungera till 100%. Nu är det 3:e Mars och jag antar därmed att den första tävlingsmånaden är i full gång men det är väl fortsatt många frågetecken som inte klargjorts eller har jag missat något?

Belöningstrappa?
Fler regler?
Se "Mina rekar"?
Se aktuella och arkiverade rekar av en specifik användare?
Sorterafunktioner efter: spelstopp, medelbetyg, sport?
Statistikboxar för användare (aktiva rekar, totalt antal rekar, medelbetyg etc)?
Hur "poängen" räknas ut?
Topplista?


Om allt detta nu drog ut på tiden, vilket inte är konstigt, så kan det väl kanske vara bra att meddela det så att folk som tänkt delta i dessa tävlingar vet vad som gäller?

Bara några förslag, kör hårt
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5), Zzz (+10), NiLu (+10), RobinD (+1), Grnvit (+5), Greven13 (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-04, 17:43   #173
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Intressanta synpunkter Lazlo. Vi tar till oss det du säger och ska analysera det vidare.

Anledningen till att det dröjer (utöver de vanliga förseningarna) är att det råder lite sjukstuga i staff som gör att produktiviteten är under det normala. Vi hoppas kunna presentera lite nyheter relativt snart.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+1)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-05, 16:42   #174
 
Reg.datum: jan 2013
Ort: Krillehöla,Värmland
Inlägg: 24
Sharp$: 994
Standard

håller med lazlo till stor del..jag tycker iof att någon typ av poäng gånger rekat odds skulle kunna ge poäng,dvs att det skulle löna sig att reken verkligen satt...
typ rekens medel betyg + (rekat odds/10)

men jag är ju blott en skugga som vakar över er proffs här på sharps...
asfalt75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-07, 19:17   #175
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Säger det igen - om rekarna sitter eller inte MÅSTE ju bara vara med som måttstock, även om jag vet att även de som inte sitter, många gånger kan ha varit ett bra spel/rek ändå... Men man måste ju premieras för träffprocenten också - annars blir det väldigt skevt om en som missat nästan alla rekar men fått skyhöga "betyg" innan spelstopp, skulle peta ner någon med högre träffprocent men med sämre "betyg" på sina rekar...

Att det sedan skall vara öppet att se vem som röstat, är ju självklart - detta för att hindra att mygelsnack uppstår samt att alla kan vara med och hålla vakande ögon på varandra och konstigt givna "betyg"! Jag vill även se och ifrågasätta om jag får en etta i "betyg" på min rek, likaväl som de som köper reken kan ifrågasätta mig - på så sätt lär vi oss alla under resans gång... Tycker även att en köpt rek ALLTID skall bedömas, då en icke registrerad röst även detta kan vara sämre för mig eller någon annan.

Jag misstänker redan att det sker/skett konstiga röstningar och då menar jag inte nödvändigtvis mina egna...

Sedan, som det låter och jag uppfattar det, så skall det premieras hur många rekar du även lägger ut - vet inte om detta är så smart. Minst tio är väl okey, men inte att man skall slaska ut bara för att... Ni ser ju redan att det inte är många som lagt ut fler än kanske 5, 6 stycken som mest och då är det ändå redan den 7 mars...

En medelpoäng som man tar fram via sammanlagt odds delat med antal vunna spel borde väl vara bland det bästa, eller något liknande? Och någon poängsats för "betygen". Sedan sammanställer man dessa... Jaja, ni har bättre koll på detta än mig, men att reglerna borde presenteras nu, borde jag ju inte ens behöva skriva...

Hur som helst måste systemet av poänguträkning bli bra jämlikt och rättvist annars kommer tävlingen och reksystemet dö ut innan den ens fått chansen...
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+5)
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-09, 16:53   #176
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Hur tyst kan det vara kring en tävling egentligen? Många frågetecken som inte rätas ut...

-Hur många rekar räknas?

-Hur räknas poängsumman ut (vet att ni vill pröva er fram, men ändå)? Bättre att lägga ut en ställning på de rekar/rekare som lagt(s) och hur ni kommit fram till denna än att bara presentera en slutställning - på så vis kan vi alla komma med synpunkter på förändringar/förbättringar - om detta skulle behövas...

-När kommer en aktuell ställning? Bättre med en tidig lista som man kan se sin placering än att det kommer som en överraskning sista dagarna...

-Vilka prisgrupper finnes?

Osv. osv.

Utan att veta detta så är det svårt att veta om det är värt att lägga ned tiden som det tar för att ta fram värderekar!

Nej, skärpning, tack...! Initiativet är ju jättebra, men uppföljningen katastrofal! Med denna tystnad så kommer ju det hela självdö innan det ens getts chansen att bli bra...

Hoppas på svar!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...

Senast redigerad av Pilkast den 2013-03-09 klockan 16:56.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-09, 23:00   #177
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Sharps - var god dröj...
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-09, 23:15   #178
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Går det inte att sätta krav på minst ett x antal ord? Behövs inte många, bara man slipper sån här skit: https://www.sharps.se/forums/rekar-sp...a-league-88165
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-11, 15:46   #179
 
Greven13s avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 13
Sharp$: 606


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Intressant! Kul att det händer grejer!
Greven13 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-11, 16:30   #180
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Som jag misstänkte har intresset för att reka redan fallit.
Informationen kring detta är ju rent oseriös. Finns det ens någon som driver sidan?

Mkt tunt upplägg och Kriga får rätt som vanligt.

Är prispottsfinansieringen på 3k ens löst
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+25)
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td