Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-17, 13:26   #14
Analys

Analyss avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1905
Standard

Det här med MAC-adress är ju väldigt klurigt alltså, kan spelbolagen verkligen se den och i så fall hur/vilken (datorns/routerns)?

Om inte jag har fått allt helt om bakfoten så skulle det vara via Flash eller Java som de lyckas få ut den, ex. ett Java-script som frågar nätverkskortet. I så fall borde det väl vara datorns MAC-adress de får?

Var precis som många andra rädd för detta från början men börjar nu tvivla på om detta är en myt eller inte. Vet inte någon som åkt dit på MAC-adressen, utan allt tyder ju på att så länge man byter IP och rensar kakorna så är man säker?

Jag själv har ju turen att ha tillgång till ett flertal datorer (10-tal) och kör via teamviewer. Försöker hålla mig till en och samma IP för samma konto för att inte väcka misstänksamhet.

Värt att tänka på är ju att en del bolag delar information, vissa har ju till och med samma personal så är man oförsiktig kan de ju koppla ihop en på de viset också...

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat