Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-03-16, 00:30   #1
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Mobil Ip vid nytt konto


Hej. Har dessvärre blivit limmad på Ladbrokes. Har redan fixat en granne som tillåter mig att regga ett konto i hans namn. Men jag har inte humör/tålamod för att behöva logga in på hans nätverk varenda gång som jag ska använda sidan samtidigt som jag har förstått att det är flera personer som kan ha samma mobil ip (använder internet från min Iphone till min dator).

Stämmer det att flera personer har samma IP/delar IP adresser när det kommer till mobil IP? Bor i Blekinge men när jag kollar upp min IP adress (har Telenor om det betyder något) så står det att jag befinner mig i Stockholm.

Så det jag undrar är om jag kan fortsätta använda min mobils Internet eller är jag tvungen att logga in på hans nätverk varenda gång jag ska använda Ladbrokes?

Detta är information som kommer upp vid IP sökning på ipnr.nu

IP-nummer 94.234.170.84 (vilket som sagt ligger i Stockholm enligt ipnr. nu och andra liknande sidor som jag har använt för att kolla upp adressen)

Hoppas att ni förstår vad jag menar, får försöka förklara mig bättre annars.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-16, 00:36   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Du ska också veta att sajterna inte bara har koll på IP adress utan dessutom din dators nummer samt info om systemet. Så det är fler saker än enbart IP som dom ser...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+1)
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-16, 00:39   #3
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Du ska också veta att sajterna inte bara har koll på IP adress utan dessutom din dators nummer samt info om systemet. Så det är fler saker än enbart IP som dom ser...
Aha ok. Är det mac adressen till min dator som du syftar på då? Ifall det skulle bli för omständigt så får jag helt enkelt skippa Ladbrokes. Tråkigt men jag överlever.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-16, 19:12   #4
 
pojkrummets avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 39
Sharp$: 635


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Du kan spoofa mac-adressen.
pojkrummet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-16, 19:40   #5
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Du ska också veta att sajterna inte bara har koll på IP adress utan dessutom din dators nummer samt info om systemet. Så det är fler saker än enbart IP som dom ser...
Konstigt eftersom jag har bonushorat från samma dator i 7 namn utöver mitt eget. Med mobilt internet från olika iPhones, ett för varje identitet.

Blev limmad direkt på Marathon i konton skapade i mitt namn och min pappas namn (inte flyttat ännu) - skapade sedan ett konto i min flickväns namn som jag till och med kör på samma IP, orkar inte byta internet när jag loggar in, det är fortfarande olimmat efter 2-3 månader.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2013-03-16 klockan 19:42.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-16, 19:40   #6
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

anonine.se så ansluter du via anonymitetsserver så är problemet löst. kostar 49 kr för en månad. jag har kört igenom i princip alla bonusar på mitt namn utan anonine och sen visa sambons namn med anonine utan några som helst problem någonstans.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-16, 19:45   #7
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
anonine.se så ansluter du via anonymitetsserver så är problemet löst. kostar 49 kr för en månad. jag har kört igenom i princip alla bonusar på mitt namn utan anonine och sen visa sambons namn med anonine utan några som helst problem någonstans.
Använder det idag och har varit inloggad på betting sidor när jag har använt Anonine så det kan funka, har aldrig haft problem med att ta ut pengar trots många inloggningar från anonines ip. Har du använt samma dator? (Tänker på det med mac adresser som vissa andra i tråden pratar om)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-16, 19:47   #8
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Använder det idag och har varit inloggad på betting sidor när jag har använt Anonine så det kan funka, har aldrig haft problem med att ta ut pengar trots många inloggningar från anonines ip. Har du använt samma dator? (Tänker på det med mac adresser som vissa andra i tråden pratar om)
Jepp samma dator hela tiden. Är int superteknisk men vetefan hur dem skulle kunna kolla vilken exakt dator jag har om jag ansluter via anonine.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-16, 19:48   #9
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Men då kan det vara värt ett försök, spelar max för 100 spänn och oftast lägre (mest målskyttespel) och på deras utstick (var väl det som fick mig limmad av de giriga svinen). Men då blir det nog att jag fixar ett konto endå.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-16, 19:50   #10
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Jepp samma dator hela tiden. Är int superteknisk men vetefan hur dem skulle kunna kolla vilken exakt dator jag har om jag ansluter via anonine.
Varje dator har såvitt jag förståt det en unik mac-adress (typ motsvarande chassinummer på en bil tror jag) som gör att bolagen kan se att jag använt enhet 1 och 2 för att logga in på Ladbrokes. Sista frågan, har ni haft samma adress? (Funderar på om det går att utnyttja mina föräldrar istället för min granne då jag fortfarande bor hemma)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-16, 19:53   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Jag vet att bolagen, kanske inte alla men iallafall de jag har varit i kontakt med ser spelarens, IP, MAC, operativ system etc.
Alla bolag kanske inte tar action direkt och vissa kanske låter dig spela ändå för att som sagt - de flesta förlorar i längden..
IP adress kan man som sagt dölja på många sätt idag men det är lite värre med MAC adress etc, det går dock.

Viktigast är att för att vara på den säkra sidan att INTE åtminstone öppna kontona from samma burk. Att man sedan loggar in från samma dator, IP kan dom ju inte oftast göra så mycket åt - man får väl använda varandras datorer?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+2), kusagwa (+2)
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-16, 19:56   #12
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Låter förnuftift SuprMario. Regga från annan dator och sen betta hursomhelst.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-16, 20:03   #13
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Jag vet att bolagen, kanske inte alla men iallafall de jag har varit i kontakt med ser spelarens, IP, MAC, operativ system etc.
Alla bolag kanske inte tar action direkt och vissa kanske låter dig spela ändå för att som sagt - de flesta förlorar i längden..
IP adress kan man som sagt dölja på många sätt idag men det är lite värre med MAC adress etc, det går dock.

Viktigast är att för att vara på den säkra sidan att INTE åtminstone öppna kontona from samma burk. Att man sedan loggar in från samma dator, IP kan dom ju inte oftast göra så mycket åt - man får väl använda varandras datorer?
Hade varit väldigt lustigt annars med tanke på mail som man får om gratis brunch freespins och liknande skit mitt i veckan. Förutsätter i princip att man delar dator/IP för att kunna ta del av skiten.

Men reggar mig då på mina föräldrars stensålders Vista dator och använder min mors Iphone som internetkälla så borde det inte vara några problem.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-17, 12:26   #14
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Det här med MAC-adress är ju väldigt klurigt alltså, kan spelbolagen verkligen se den och i så fall hur/vilken (datorns/routerns)?

Om inte jag har fått allt helt om bakfoten så skulle det vara via Flash eller Java som de lyckas få ut den, ex. ett Java-script som frågar nätverkskortet. I så fall borde det väl vara datorns MAC-adress de får?

Var precis som många andra rädd för detta från början men börjar nu tvivla på om detta är en myt eller inte. Vet inte någon som åkt dit på MAC-adressen, utan allt tyder ju på att så länge man byter IP och rensar kakorna så är man säker?

Jag själv har ju turen att ha tillgång till ett flertal datorer (10-tal) och kör via teamviewer. Försöker hålla mig till en och samma IP för samma konto för att inte väcka misstänksamhet.

Värt att tänka på är ju att en del bolag delar information, vissa har ju till och med samma personal så är man oförsiktig kan de ju koppla ihop en på de viset också...
__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td