Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-20, 15:33   #14
Pilkast
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jensw Visa inlägg
Jag vet inte om det var du som diskuterade detta i en annan tråd också men det är fel om du rankar rekarna efter resultatet.

En bra rek har inget alls med slutresultatet att göra, DU kan får fram grym info innan som sedan går rakt åt helvete live. Bollen är rund och jag anser att resultatet inte är någon del i ekvationen när du ska bedömma en rek.
(Det är inte en betaltjänst där du förväntar dig en viss ROI utan du blir tilldelad info som du sedan får värdera själv)

Lägger en rekare ner ordentligt med tid och sedan skriver en bra rek så skall den absolut inte bedömas efter resultatet utan VAD för info du fått fram och HUR du motiverar ditt spel.
Annars kommer det sluta med att alla struntar i att reka högoddsare pga de måste få ner variationen för att komma in på "topplistan"...och det är fel.

Ja, självklart är det så, men, detta nuvarande "uträkningssystem" gynnar enbart de med stor svans av följare då deras snittbetyg blir mindre känsliga för enstaka, sämre betyg! De med färre följare och i sporter med mindre anhängare blir ju även klart mer känsliga för ev. röstfusk ex. Det gäller, i viss mån även åt andra hållet...

Vidare så undrar jag även hur många gånger en bettare skall få ha otur - skriver du, till synes, riktigt bra rekar men dessa sitter mer sällan - är detta då bra? Är det inte bättre att ha med en spelare som skriver bra rekar och som dels sätter ett flertal av dessa, likt Skubb14 - det måste ju premieras att man sätter sina rekar, inte att man premieras lika mycket när man missar... Det är helt otroligt för mig!

Positivt resultat+en bra rek, framför en bra rek och minusresultat, alla dagar i veckan! Förstår inte att ni är så emot att premiera ett positivt resultat - är detta inte vad gamblers lever och verkar för? Inte att premiera oturskorpar!

Nu skall jag hjälpa syrran flytta möbler, tjoho! Så får svara ikväll om någon svarar mig och vill ha genmäle...

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat