Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-20, 17:20   #16
Jensw
 
Jensws avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Östersund
Inlägg: 623
Sharp$: 4689
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Ja, självklart är det så, men, detta nuvarande "uträkningssystem" gynnar enbart de med stor svans av följare då deras snittbetyg blir mindre känsliga för enstaka, sämre betyg! De med färre följare och i sporter med mindre anhängare blir ju även klart mer känsliga för ev. röstfusk ex. Det gäller, i viss mån även åt andra hållet...

Vidare så undrar jag även hur många gånger en bettare skall få ha otur - skriver du, till synes, riktigt bra rekar men dessa sitter mer sällan - är detta då bra? Är det inte bättre att ha med en spelare som skriver bra rekar och som dels sätter ett flertal av dessa, likt Skubb14 - det måste ju premieras att man sätter sina rekar, inte att man premieras lika mycket när man missar... Det är helt otroligt för mig!

Positivt resultat+en bra rek, framför en bra rek och minusresultat, alla dagar i veckan! Förstår inte att ni är så emot att premiera ett positivt resultat - är detta inte vad gamblers lever och verkar för? Inte att premiera oturskorpar!

Nu skall jag hjälpa syrran flytta möbler, tjoho! Så får svara ikväll om någon svarar mig och vill ha genmäle...

Så du menar alltså att systemet borde ge rekare med få antal följare chansen att kunna konkurrera med de populära rekarna?
Ett gott rykte och stor "svans" som du säger tar lång tid att bygga upp, och borde man inte ha en fördel gentemot alla andra för att leverera rekar och ha gjort det under lång tid?

Precis som jag skrev tidigare så är inte rekarna resultatsbaserade och borde aldrig vara det.

Är du dum nog och spelar på all dessa "insideinfo" som cirkulerar får du skylla dig själv... Det mesta inom som skrivs går att kolla upp och bör således göra det. Det skulle aldrig falla mig i smaken att spela blint utan att dubbelkolla infon.

Otur kommer alla att ha, variationen går inte att komma ifrån. Men du behöver uppåt 1k spel för att kunna säkerställa att du är en vinnande spelare i längden.. och inte bara haft tur. Hur många av de som rekar VET du så mycket om?
Alltså är det riktigt korkat att rygga utan att kolla upp infon själv.

Det du verkar ha svårt att ta in är att det är värdeodds vi är ute efter, varesig det är ett högt eller lågt odds.
Jensw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat