Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-03-20, 17:20   #16
 
Jensws avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Östersund
Inlägg: 623
Sharp$: 4689
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Ja, självklart är det så, men, detta nuvarande "uträkningssystem" gynnar enbart de med stor svans av följare då deras snittbetyg blir mindre känsliga för enstaka, sämre betyg! De med färre följare och i sporter med mindre anhängare blir ju även klart mer känsliga för ev. röstfusk ex. Det gäller, i viss mån även åt andra hållet...

Vidare så undrar jag även hur många gånger en bettare skall få ha otur - skriver du, till synes, riktigt bra rekar men dessa sitter mer sällan - är detta då bra? Är det inte bättre att ha med en spelare som skriver bra rekar och som dels sätter ett flertal av dessa, likt Skubb14 - det måste ju premieras att man sätter sina rekar, inte att man premieras lika mycket när man missar... Det är helt otroligt för mig!

Positivt resultat+en bra rek, framför en bra rek och minusresultat, alla dagar i veckan! Förstår inte att ni är så emot att premiera ett positivt resultat - är detta inte vad gamblers lever och verkar för? Inte att premiera oturskorpar!

Nu skall jag hjälpa syrran flytta möbler, tjoho! Så får svara ikväll om någon svarar mig och vill ha genmäle...

Så du menar alltså att systemet borde ge rekare med få antal följare chansen att kunna konkurrera med de populära rekarna?
Ett gott rykte och stor "svans" som du säger tar lång tid att bygga upp, och borde man inte ha en fördel gentemot alla andra för att leverera rekar och ha gjort det under lång tid?

Precis som jag skrev tidigare så är inte rekarna resultatsbaserade och borde aldrig vara det.

Är du dum nog och spelar på all dessa "insideinfo" som cirkulerar får du skylla dig själv... Det mesta inom som skrivs går att kolla upp och bör således göra det. Det skulle aldrig falla mig i smaken att spela blint utan att dubbelkolla infon.

Otur kommer alla att ha, variationen går inte att komma ifrån. Men du behöver uppåt 1k spel för att kunna säkerställa att du är en vinnande spelare i längden.. och inte bara haft tur. Hur många av de som rekar VET du så mycket om?
Alltså är det riktigt korkat att rygga utan att kolla upp infon själv.

Det du verkar ha svårt att ta in är att det är värdeodds vi är ute efter, varesig det är ett högt eller lågt odds.
Jensw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-20, 19:04   #17
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Den som inte förstår det jensw förklarat på ett ypperligt sätt är välkommen att ta en titt i spelskolan, mars har redan besvarat frågan hurvida resultaten kommer att påverka rankingen eller inte. Inlägg utan relevans till topic eller som för övrigt inte bidrar till tråden raderas. Diskussioner, synpunkter, tips och ideer är välkomna. Tramsiga inlägg är det inte. /mod
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-20, 19:24   #18
 
Reg.datum: jan 2013
Ort: Krillehöla,Värmland
Inlägg: 24
Sharp$: 994
Standard

Jag instämmer helt och fullt med Pilkast i det här!!

Positivt resultat+en bra rek, framför en bra rek och minusresultat, alla dagar i veckan! Förstår inte att ni är så emot att premiera ett positivt resultat - är detta inte vad gamblers lever och verkar för? Inte att premiera oturskorpar!

och jag förstår även jensw i dennes åsikter men jag tror ju att den ambitiösa rekaren inte utesluter högoddsarna för givetvis är det dem man ger mest kred för som "ryggare"och även betygsätter bäst..eller?

och i ett eventuellt rekpoängsystem kan det ju inte vara omöjligt eller ens svårt att bygga en formel med rekens odds samt resultat som parametrar eller?

tänkvärt är det i allafall...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
asfalt75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-20, 19:52   #19
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Jag förstår inte hur svårt att det ska vara för folk att förstå att en rek inte är bra för att den sitter och inte dålig för att den inte sitter.

Förstår ni innebörden av varians? Förstår ni att en vinnande spelare har positiva och negativa streaker?

https://www.sharps.se/spreadsheet/robintotals

Bara på de 500 senaste spelen där hade jag 9 stycken streaker med 6 eller fler spel i rad som antingen satt eller förlorade, faktum är att 7/9 streaker var negativa och ändå är totalen på plus, vilket är det ENDA som räknas. Vinster/förluster i enstaka spel har noll, absolut noll informationsvärde för oss som eventuellt ska rygga.

Det enda värde du kan finna är det i den skrivna informationen, hurvida rekaren skriver en bra rek eller inte.

Resultaten får man antingen backtracka eller avvakta och följa under tid för att avgöra, men tanken på reksystemet är ju att stimulera kvantitet och kvalitet av information. Eftersom det tydligt har dalat, jag ligger fortfarande på första plats över flest skrivna rekar, och senast jag skrev en rek minns jag inte. 1 år sedan kanske?

Sedan är det ju irrelevant om systemet i dagsläget premierar folk med redan stor följeskara, det innebär ju bara att den personen historiskt sett bidragit och gjort sig förtjänt av sina betyg då han/hon levererat under lång tid.

Baserat på de rekar som ligger uppe så är de ju dessutom få som skulle vinna någon fördel av det då det än så länge inte lockat tillbaka någon med överdriven följerskara. Möjligen att Pacman tillhör den kategorin.

Sedan är det ju detta systemet ändå bristfälligt, eftersom det är människor med varierande kunskap som sätter betygen. Ta bara t ex reken i Belgiska Division 2 som ligger uppe med medelbetyget 3.27 och det enda spelet baserar sig på är statistik genom att ha läst en serietabell.

Denna informationen är knappast något som undgått bolagen när de satte sina odds, vilket i mina ögon gör reken medioker. Nu leder Sint Truiden med 3-0 efter 20 minuter och spelet kan mycket väl sitta. Det säger dock inget om förväntat EV pregame.

Så summan av det hela blir att folk måste slappna av lite, detta är en popularitetstävling i mångt och mycke. Framförallt riktat till den stora massan av hobbyspelare, jag tror inte att ni behöver oroa er för vad "riktiga gamblers" tycker om att enskilda av dessa spel vinner/förlorar, jag tror inte detta är den första delen av internet där de söker sin information om ändå.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zorba (+5), Jensw (+5), surrelito (+10), Juret (+5), boored (+10)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-20, 22:57   #20
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Jag förstår inte hur svårt att det ska vara för folk att förstå att en rek inte är bra för att den sitter och inte dålig för att den inte sitter.

Förstår ni innebörden av varians? Förstår ni att en vinnande spelare har positiva och negativa streaker?

https://www.sharps.se/spreadsheet/robintotals

Bara på de 500 senaste spelen där hade jag 9 stycken streaker med 6 eller fler spel i rad som antingen satt eller förlorade, faktum är att 7/9 streaker var negativa och ändå är totalen på plus, vilket är det ENDA som räknas. Vinster/förluster i enstaka spel har noll, absolut noll informationsvärde för oss som eventuellt ska rygga.

Det enda värde du kan finna är det i den skrivna informationen, hurvida rekaren skriver en bra rek eller inte.

Resultaten får man antingen backtracka eller avvakta och följa under tid för att avgöra, men tanken på reksystemet är ju att stimulera kvantitet och kvalitet av information. Eftersom det tydligt har dalat, jag ligger fortfarande på första plats över flest skrivna rekar, och senast jag skrev en rek minns jag inte. 1 år sedan kanske?

Sedan är det ju irrelevant om systemet i dagsläget premierar folk med redan stor följeskara, det innebär ju bara att den personen historiskt sett bidragit och gjort sig förtjänt av sina betyg då han/hon levererat under lång tid.

Baserat på de rekar som ligger uppe så är de ju dessutom få som skulle vinna någon fördel av det då det än så länge inte lockat tillbaka någon med överdriven följerskara. Möjligen att Pacman tillhör den kategorin.

Sedan är det ju detta systemet ändå bristfälligt, eftersom det är människor med varierande kunskap som sätter betygen. Ta bara t ex reken i Belgiska Division 2 som ligger uppe med medelbetyget 3.27 och det enda spelet baserar sig på är statistik genom att ha läst en serietabell.

Denna informationen är knappast något som undgått bolagen när de satte sina odds, vilket i mina ögon gör reken medioker. Nu leder Sint Truiden med 3-0 efter 20 minuter och spelet kan mycket väl sitta. Det säger dock inget om förväntat EV pregame.

Så summan av det hela blir att folk måste slappna av lite, detta är en popularitetstävling i mångt och mycke. Framförallt riktat till den stora massan av hobbyspelare, jag tror inte att ni behöver oroa er för vad "riktiga gamblers" tycker om att enskilda av dessa spel vinner/förlorar, jag tror inte detta är den första delen av internet där de söker sin information om ändå.

Det ena utesluter väl icke det andra, eller?!

Jag har då heller aldrig sagt att en rek behöver vara dålig för att den inte sitter, tvärtom brukar jag påpeka det motsatta.

Intressant att du tycker att tävlingen skall premiera de som lagt bra rekar INNAN tävlingen...! Tala om att man då skall kunna leva mycket även på GAMLA resultat/meriter (och då är helt plötsligt resultaten viktiga) och inte dagsfärska, eller i alla fall nyligen visad form. Bettaren kan ju även den totalt tappa fokus och/eller känslan för liret...

Då är ju verkligen en månadstävling en dålig idé! Bättre då att mäta resultaten efter ett år och då även ge ut priserna! För då jämnar ju swingsen ut sig och påverkar slutresultatet i mindre grad. Större prissummor att sukta om också...

Och slutklämmen är ju episk!
Citat:
Så summan av det hela blir att folk måste slappna av lite, detta är en popularitetstävling i mångt och mycke.



Ja, grattis då, någon med stor svans och "beundrare" - dit hör inte jag, kommer aldrig att göra och inget jag heller strävar efter...

Herregud!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...

Senast redigerad av Pilkast den 2013-03-20 klockan 23:13.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-21, 00:40   #21
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Ja, grattis då, någon med stor svans och "beundrare" - dit hör inte jag, kommer aldrig att göra och inget jag heller strävar efter...

Herregud!
Vadårå? Beundrare kan du få om du fortsätter leverera bra rekar. Jag beundrar dina kunskaper inom travet, även om jag inte har följt dig vidare mycket, bara läst igenom några rekar. Man behöver inte hålla på att ryggdunka och smöra för folk för att få en stor svans.
Klart man strävar efter att få många följare, varför skulle man reka annars? Ju fler som får upp ögonen för ens spel, desto roligare blir det!
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+5), surrelito (+10)
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-22, 10:43   #22
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Så kallade säsongsbet ingår också, eller? Även objekt som inte avslutas inom ramen för mars månad? Vill bara ha detta klart för mig då resultatet inte har någon som helst betydelse i denna "tävling"...

Alla rekar som läggs inom mars månad ingår, om jag förstått det rätt? Kan bli rätt roliga rekar lagda framgent...

Edit: Sedan anser jag att säsongsbetten borde flyttas ned i reklistan - jag vill då inte dras med dessa en hel säsong, dvs. att dessa ligger högst upp till ingen "nytta"... Men detta kanske redan görs, vad vet jag...
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...

Senast redigerad av Pilkast den 2013-03-22 klockan 10:52.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-22, 14:20   #23
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Så kallade säsongsbet ingår också, eller? Även objekt som inte avslutas inom ramen för mars månad? Vill bara ha detta klart för mig då resultatet inte har någon som helst betydelse i denna "tävling"...

Alla rekar som läggs inom mars månad ingår, om jag förstått det rätt? Kan bli rätt roliga rekar lagda framgent...

Edit: Sedan anser jag att säsongsbetten borde flyttas ned i reklistan - jag vill då inte dras med dessa en hel säsong, dvs. att dessa ligger högst upp till ingen "nytta"... Men detta kanske redan görs, vad vet jag...
Det är angivet rekdatum som avgör vilken månadstävling reken deltar i. Om du tittar på performances säsongsrek så har den datum 2013-03-23. Det blir att rekomendera den typen av datumsättning för fortsatta säsongsrekar också.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-26, 18:43   #24
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Det jag saknar är att kunna förhandsgranska en rek precis som man gör men att vanligt inlägg, borde väl gå att fixa? Man kan ju heller inte editera efter att man postat så blir nåt fel så får man posta en massa förklarande kommentarer istället.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-26, 19:16   #25
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Det jag saknar är att kunna förhandsgranska en rek precis som man gör men att vanligt inlägg, borde väl gå att fixa? Man kan ju heller inte editera efter att man postat så blir nåt fel så får man posta en massa förklarande kommentarer istället.
Editering är på gång, förhandsgranskning är mindre troligt.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-26, 19:26   #26
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Well, well man kan inte få allt Nå editeringsmöjligheter låter bra, nu funkar det ju börja skriva ett inlägg och sedan inte posta det så den vägen funkar ju förhandsgranskningen.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-26, 19:56   #27
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Pacman, eller så gör du bara så att du skriver reken som ett vanligt snabbsvar först, gå till avancerad och förhandsgranska osv så allt är korrekt. Sedan klistrar du bara in det i rekfönstret och skickar.

Där har du din förhandsgranskning deluxe.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-26, 20:46   #28
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Jupp, var precis det jag menade att jag gjorde ovan Perfa
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+2)
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-26, 21:24   #29
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Editera? WTF? Endera går man fullt ut med svengelskan och skriver previewa och editera eller så skriver man på svenska, det vill säga: redigera och förhandsgranska. Skärpning!

Senast redigerad av Persa den 2013-03-26 klockan 21:28.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-26, 21:50   #30
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Persa Visa inlägg
Editera? WTF? Endera går man fullt ut med svengelskan och skriver previewa och editera eller så skriver man på svenska, det vill säga: redigera och förhandsgranska. Skärpning!
Nu vet jag inte vad som tog åt dig Persa denna sena tisdag

Men kolla sidan 170 i Svenska Akademiens ordlista (trettonde upplagan, fjärde tryckningen).

"Editera v. de * redigera text el. program i en editor."

Nog med OT nu, det blir bra med dom förbättringar som är på gång till Reksystemet 1.1
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5), boored (+3), Persa (+10)
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td