I natt gillar jag personligen inget. Men en metod jag brukar använda mig av ibland är att kolla hur folk på R&K-spelar, om de lastar all in fläskfilé på något spel så kanske jag fadear.
Men den 29:e så har jag lagt två spel som släppts hos Bwin och Marathon, nämligen;
Toronto Maple Leafs - Carolina Hurricanes ML @ 2.36
Spelar som sagt en hel del spel bara utifrån "statistisk analys" då jag inte håller tillräcklig koll på alla lag, men Carolina såg jag spela igår då jag satt på Jets FT. Matchen hade mycket väl kunnat sluta 4-3 eller dylikt till Carolina istället. Man hade ett bra tryck offensivt med 39 skott, och det var många lägen som var snuskigt nära mål - Pavelec såg bra ut i natt. De insläppta kom inte direkt efter att ha blivit megadominerade av Jets i egen zon utan som vanligt på Jets snabba kontringar, det fjärde målet var ett olyckligt självmål.
Jag har inte sett Leafs på länge så vet inte hur de spelade ex. igår mot Florida, men att vinna med 2-1 mot ett Florida som har cirka 9-12 skador och dessutom tillåta 41 skott på hemmaplan anser jag inte så jätteimponerande.
Hurricanes are 4-0 in the last 4 meetings.
Hurricanes är 7-3 senaste 10 i inbördes möten.
Hurricanes borta: 8-5-2
Leafs hemma: 9-6-2
Carolina 1 Day Rest After loss: 5-3
Toronto 1 Day Rest After Win: 6-4
Carolina som dogs: 8-8
Toronto som favoriter: 7-7
Tror att det kan gå till OT så provar ML. Tror Pinny kommer släppa Canes ML på 2.15 - 2.25 cirka.
St. Louis Blues - Los Angeles Kings FT @ 3.20
Tycker det känns lite högt här. Mest ett statistikspel och jag tror oddset lär droppa till i alla fall 3.00.
Kings are 7-0 in the last 7 meetings.
Kings are 4-1 in the last 5 meetings in St. Louis.
Kings är 9-1 senast 10 mötena och man har vunnit 7 av matcherna med minst två mål. Endast en har avgjorts i OT, provar därför ett FT-spel.
Statistiken på hur de spelat på antalet dagar de båda vilat nu är jämn. Kings bortastatistik något dålig men jag hoppas att de kan putsa till den. Kings har varit jävligt bra offensivt senaste tiden, får man mer support av Quick så är man en klar top 3 för Stanley Cup igen. Blues har också varit lite ojämnt men tycker högstanivån känns högre hos Kings. Blues blev nollade av Edmonton i natt på hemmaplan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: NiLu (+5)
Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2013-03-27 klockan 11:30.
|