Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-03-27, 10:03   #1
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Tigerhajen kämpar i NHL


Hej, jag är en nyligen nyfyllda 22-årig kille som fortfarande bor hemma hos föräldrarna i en lägenhet på Kungsholmen (pinsamt). Är arbetslös och segar bara runt på Komvux (ännu mer pinsamt) för komplett betyg för att kunna söka juristprogrammet via HP - därmed har jag mycket dötid som spenderas på NHL. Ser oftast 1-2 matcher per natt.

Vet inte om jag kommer skriva ett inlägg i den här dagboken och sedan tröttna på den, eller skriva tusen - det får tiden utvisa. Kommer i alla fall att se om det är "roligt".

Har grovt negativa resultat i allmän betting, -200-250U (jävla fotboll, jävla "Stan McWell"!). Dock gick jag +67U förra året på NHL och hoppas jag kan sluta säsongen på plus det här året också.

Poängen med tråden är att jag vill ha ris och ros för spelen, saker jag missat eller om ni "ser" samma sak som jag. Har haft ett par bra plusnätter nu så hoppas en dagbok åtminstone något kan minska antalet impulsspel vilket är = slänga pengar.
Jag använder mig mycket av att placera spel 2 dagar i förväg hos Marathonbet som alltid går ut med överodds. Min styrka hittills har varit FT-spel på bortalag så ska försöka hitta värde i det.
Rekommenderar inte folk att rygga då jag inte visat mig vinnande i NHL i längden ännu, en stor del av mitt plus den här säsongen kommer ex. ifrån stora tiltbet.

Går ofta för mycket på statistik då jag bara ser 1 match per natt så missar jag de flesta matcher och har dålig koll på hur många lag spelat, trots resultaten.

Det ultimata målet är +100U för säsongen, min stoppgräns är om jag skulle hamna på +0U.

Jaja, nu ska jag inte vara så negativ. Bara att köra och göra så gott det går.

För er som undrar varför tråden heter "Tigerhajen" så är en Galeocerdo Cuvier (latin) en sådan här;
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+5), Shell Peppe (+5), NiLu (+5)

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2013-03-28 klockan 03:13.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 10:28   #2
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

I natt gillar jag personligen inget. Men en metod jag brukar använda mig av ibland är att kolla hur folk på R&K-spelar, om de lastar all in fläskfilé på något spel så kanske jag fadear.

Men den 29:e så har jag lagt två spel som släppts hos Bwin och Marathon, nämligen;

Toronto Maple Leafs - Carolina Hurricanes ML @ 2.36
Spelar som sagt en hel del spel bara utifrån "statistisk analys" då jag inte håller tillräcklig koll på alla lag, men Carolina såg jag spela igår då jag satt på Jets FT. Matchen hade mycket väl kunnat sluta 4-3 eller dylikt till Carolina istället. Man hade ett bra tryck offensivt med 39 skott, och det var många lägen som var snuskigt nära mål - Pavelec såg bra ut i natt. De insläppta kom inte direkt efter att ha blivit megadominerade av Jets i egen zon utan som vanligt på Jets snabba kontringar, det fjärde målet var ett olyckligt självmål.

Jag har inte sett Leafs på länge så vet inte hur de spelade ex. igår mot Florida, men att vinna med 2-1 mot ett Florida som har cirka 9-12 skador och dessutom tillåta 41 skott på hemmaplan anser jag inte så jätteimponerande.

Hurricanes are 4-0 in the last 4 meetings.
Hurricanes är 7-3 senaste 10 i inbördes möten.

Hurricanes borta: 8-5-2
Leafs hemma: 9-6-2

Carolina 1 Day Rest After loss: 5-3
Toronto 1 Day Rest After Win: 6-4

Carolina som dogs: 8-8
Toronto som favoriter: 7-7

Tror att det kan gå till OT så provar ML. Tror Pinny kommer släppa Canes ML på 2.15 - 2.25 cirka.

St. Louis Blues - Los Angeles Kings FT @ 3.20

Tycker det känns lite högt här. Mest ett statistikspel och jag tror oddset lär droppa till i alla fall 3.00.

Kings are 7-0 in the last 7 meetings.
Kings are 4-1 in the last 5 meetings in St. Louis.
Kings är 9-1 senast 10 mötena och man har vunnit 7 av matcherna med minst två mål. Endast en har avgjorts i OT, provar därför ett FT-spel.

Statistiken på hur de spelat på antalet dagar de båda vilat nu är jämn. Kings bortastatistik något dålig men jag hoppas att de kan putsa till den. Kings har varit jävligt bra offensivt senaste tiden, får man mer support av Quick så är man en klar top 3 för Stanley Cup igen. Blues har också varit lite ojämnt men tycker högstanivån känns högre hos Kings. Blues blev nollade av Edmonton i natt på hemmaplan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NiLu (+5)

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2013-03-27 klockan 10:30.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 10:36   #3
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Ett tips är att läsa recaps från typ sbnation, jag brukar också bara se en eller två matcher per omgång, så brukar jag läsa ikapp lite där. Brukar alltid finnas något som är värt att läsa.
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 10:38   #4
 
akemans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 109
Sharp$: 384

NHL 1415
Stats: 40 - 33 - 2
ROI: 116.05%
Vinstprocent: 54.79%

Standard

Spännande! Lycka till, jag hoppas att det blir snarare 1000 än 1 inlägg här. Jag kommer i alla fall att följa med stort intresse
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Galeocerdo cuvier (+1)
akeman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 14:46   #5
 
crimxons avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 82
Sharp$: 231

NHL 2013
Stats: 115 - 154 - 2
ROI: 104.07%
Vinstprocent: 42.75%

Standard

Kings ser mycket intressant ut. Följer.

Tyckte de spelade bra senast mot Chicago samtidigt som Blues blev nollade av Edmonton på hemmaplan.

Statistiken på inbördes talar ju också sitt tydliga språk och med ett odds på 3.2 är det nästan kriminellt att inte testa en slant
crimxon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 23:19   #6
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
Ett tips är att läsa recaps från typ sbnation, jag brukar också bara se en eller två matcher per omgång, så brukar jag läsa ikapp lite där. Brukar alltid finnas något som är värt att läsa.
Ska kolla in den sidan senare.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 23:24   #7
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Spelar Montreal Canadiens +1 @ 1.847.

Montreal spelar tätt bakåt och det är sällan man förlorar med fler än ett mål, Price är relativt bra och defensiven likaså. Man har förlorat med två mål eller fler endast en gång som underdog, och man är totalt 9-1 på att täcka 1.5-linan som underdogs. Bruins är 11-16 som favoriter att täcka -1.5linan, helt ok stats men inga mega som får mig att avstå.

De senaste tio mötena har 9/10 matcher avgjorts med ett mål, den enda tvåmålsmarginalen var en match som Montreal vann. Totalen för antalet mål i matchen ligger på Ö/U 5 vilket tyder på att det bör bli målsnålt. Såg att folk tipsade om att "lassa in på Bruins" på R&K så är lite fade också, hoppas de inte får rätt i natt.

Boston har haft problem med produktionen hos offensiven och Claude Julien har börjat flytta om i kedjeformationerna, idag åker Marchand till 3:e-kedjan bland annat. Hoppas inte det lönar av sig i natt.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2013-03-27 klockan 23:32.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 23:33   #8
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Spelar Montreal Canadiens +1 @ 1.847.

De senaste tio mötena har 9/10 matcher avgjorts med ett mål, den enda tvåmålsmarginalen var en match som Montreal vann. Totalen för antalet mål i matchen ligger på Ö/U 5 vilket tyder på att det bör bli målsnålt. Såg att folk tipsade om att "lassa in på Bruins" på R&K så är lite fade också, hoppas de inte får rätt i natt.
Och glöm inte att experterna på Sportspelet också är inne på Boston. Både i en dubbel och i en trippel. Så ditt spel blev precis lite bättre
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-28, 01:12   #9
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Har nog inte sett ett lag kollapsa den senaste tiden som Montreal precis kollapsade. Man leder med 2-0 och tappar allt till 4-2 på ett par minuter.
Therrien gör ingenting, ingen time out, inget målvaktsbyte - ingenting. Vad fan håller de på med i Montreal. Märktes vilket ENORMT momentum Bruins fick efter sitt första mål, ännu mer efter det andra och här var det dags för timeout. Trots det gör man ingenting. Patetiskt.

Defensiven spelar patetiskt, klarar inte av att markera/rensa undan en enda returpuck från Price.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2013-03-28 klockan 01:14.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-28, 02:39   #10
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 78
Sharp$: 17


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Har nog inte sett ett lag kollapsa den senaste tiden som Montreal precis kollapsade. Man leder med 2-0 och tappar allt till 4-2 på ett par minuter.
Therrien gör ingenting, ingen time out, inget målvaktsbyte - ingenting. Vad fan håller de på med i Montreal. Märktes vilket ENORMT momentum Bruins fick efter sitt första mål, ännu mer efter det andra och här var det dags för timeout. Trots det gör man ingenting. Patetiskt.

Defensiven spelar patetiskt, klarar inte av att markera/rensa undan en enda returpuck från Price.
Förvånande nog vände de spelet igen och tog slutligen hem det med 6-5. Såg dock endast sista perioden - vilken de trots allt skötte sig ok i. Bruins hade dock överlägset bäst lägen sista minuterna.
LuckyNrSeven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-28, 02:39   #11
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Från R&K. Vet själv hur det svider med sådana förluster men ändå kul skrivet.

Hampe - 2013-03-28 03:35:06

4-2 inför 3rd perioden tappar blir 5-5 med 8 sek kvar av matchen och torskar sedan på straffar......e.ew.fge.wg.rwe.gr.er.rhe.fhe.her .fhe.rth,rtjzs ,fjårth HOR BOSTON SUG *** OCH DÖ JÄVLA LUDER *****
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-28, 02:41   #12
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LuckyNrSeven Visa inlägg
Förvånande nog vände de spelet igen och tog slutligen hem det med 6-5. Såg dock endast sista perioden - vilken de trots allt skötte sig ok i. Bruins hade dock överlägset bäst lägen sista minuterna.
Ja offensiven var fruktansvärt effektiv för Montreal och gjorde 5 mål på 28 skott. Besviken på defensiven, Price och coachingen (GÖR NÅGOT NÄR BOSTON HAR 5000 momentum).
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-28, 03:00   #13
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Det ryktas på forum att Iginlas öde är bestämt nu. Han skall enligt ryktena redan vara på väg till Boston. Personligen vet jag inte vad Boston ska med Iginla till, överbetald, overrated och gammal. Boston har redan Carl Söderberg från Linköping på väg dessutom för att hjälpa offensiven (som var bra idag ändå).

"Iginla is coming to the B's for Bartowski, Khokhlavchev and a 1st round pick for Iginla. not confirmed but just about complete"

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2013-03-28 klockan 03:02.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-28, 03:19   #14
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 78
Sharp$: 17


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Det ryktas på forum att Iginlas öde är bestämt nu. Han skall enligt ryktena redan vara på väg till Boston. Personligen vet jag inte vad Boston ska med Iginla till, överbetald, overrated och gammal. Boston har redan Carl Söderberg från Linköping på väg dessutom för att hjälpa offensiven (som var bra idag ändå).

"Iginla is coming to the B's for Bartowski, Khokhlavchev and a 1st round pick for Iginla. not confirmed but just about complete"
Var kan jag läsa om Söderberg och hans flytt till NHL? Riktigt intressant. Kommer nog kunna bidra en hel del så fort han vant sig med spelet. Kommer i vilket fall att bli väldigt intressant med ytterliggare ett svenskt tillskott i NHL.
LuckyNrSeven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-28, 03:26   #15
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LuckyNrSeven Visa inlägg
Var kan jag läsa om Söderberg och hans flytt till NHL? Riktigt intressant. Kommer nog kunna bidra en hel del så fort han vant sig med spelet. Kommer i vilket fall att bli väldigt intressant med ytterliggare ett svenskt tillskott i NHL.
Tråd 1: http://hfboards.hockeysfuture.com/sh....php?t=1370225
Tråd 2 (Fortsättning): http://hfboards.hockeysfuture.com/sh....php?t=1375995
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td