Orkar inte göra en rek utan skriver istället i min tråd.
Men fan vad kul det ska bli att Allsvenskan är på väg in. Är obeskrivligt taggad. Premiären brukar vara svår att spela på, är typ sugen på att spela på kryss i samtliga matcher.
Det har varit en målrik försäsong och det gör att man blir sugen på det även nu i början av serien. Av gamla läxor som jag lärt mig är det dock lämpligt att inte gå på den niten, iallafall inte på naturgräsmatcherna. Den kalla vintern har gjort planerna dåliga och det brukar inte främja mycket mål.
Lade dock in ett spel i mitt sheet redan nu.
| 2013-04-01 15:00 | Allsvenskan | Malmo vs Halmstads |
+1.25 |
FT |
6 |
1.810 |
Några rader bara, men spelet känns absolut som att det är värde i.
Swedbank Stadions matta är usel. HBK har ett ganska tungt (och i försvaret långsamt) lag som jag tror gynnas av att planen är dålig. Det är trots allt Malmö som måste framåt, storfavorit som man är. Framåt besitter HBK de två tunga Boman och Baldvinson som jagar på allt. Tror att HBK kan göra nåt mål på fast situation / ströchans.
MFF har lite frågetecken i truppen, och är svåranalyserat så här långt. Materialet är bra, men försäsongsresultaten ger inte de andra lagen skrämselhicka.
HBK har varit mkt målrikt på försäsongen, men då har matcherna spelats på jämn plast. Nu är det andra bullar, och jag tror att matchen kan bli rätt dålig. Vilka lag eller avbräck lagen än har ser jag det som osannolikt att MFF ska vinna denna med 2, och jag investerar i +1.25-handikappet.