Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-26, 09:03   #1
 
axelrooss avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: gbg
Inlägg: 118
Sharp$: 148

Svensk boll 2013
Stats: 29 - 38 - 5
ROI: 86.19%
Vinstprocent: 43.28%

Standard

Svensk boll 2013


Gör ett nytt försök med en speldagbok på den svenska fotbollen. Förra året slutade visserligen på vinst, men iår siktar vi på ett ännu bättre år.

Tillåtna bolag: samtliga asiater, tipico, bwin, unibet, bet-at-home, redbet.

Insatserna är mellan 1-10 där 5 är medelinsats.


Vi drar igång direkt med en riktig bomb i de svenska träningsmatcherna.

HBK tar emot Varberg "hemma" i Skedala i dag. HBK har tappat en hel del rutin i backlinjen iår, Kalle Johnsson, Ryan Miller och Johnny Lundberg, och tilll dagens match saknas samtliga nyförvärv (dvs Selakovic, Fagercrantz och Liverstam) utom Stojan Lukic som jag räknar med kommer vakta kassen. HBK har tränat hårt på slutet och det här blir en tuff premiär.


BOIS kommer till spel med följande trupp:
Arif Azemi, Fredrik Björk, Filip Svenberg, Pierre Tillman, kujtim Bala, Erkan Saglik, Patrik Larsson, Armin Tankovic, Joakim Sjöhage, Thommie Persson, Anders Carlsson, Ardian Rexhepi, Jakob Antonsson, Karl Söderström, Ahmet Özdemirok, Dan Sadé, Jonas Fäldt.
Tre spelare är inte med och det är Peter Dahlberg, Gabriel Altemark Vanneryr samt Alexander Mellqvist.

Lite tråkiga avbräck, men truppen är helt okej ändå. Att man ska spela ganska jämnt med HBK (efter förutsättningarna som råder) är jag rätt säker på att man gör.

Därför blir spelen följande:

Varberg +1 @ 1.84 - 8 units (sbo)
Varberg pk @ 4.20 - 1 unit (unibet)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+3)

Senast redigerad av axelroos den 2013-01-26 klockan 14:04.
axelroos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-26, 12:08   #2
 
axelrooss avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: gbg
Inlägg: 118
Sharp$: 148

Svensk boll 2013
Stats: 29 - 38 - 5
ROI: 86.19%
Vinstprocent: 43.28%

Standard

Det här måste ju vara en riktig superbomb.

HBKs lag: Ryden - Ljung, Micke Svensson (givetvis i kortbrallor), Nyström, Järdler - Blomberg, Oliver Silverholt, Rojas, Steindorsson - Maholli, Antonsson.

Bara att ta Varberg live också.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abber (+4), larzzon (+10), Chrille123 (+50)
axelroos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-26, 13:57   #3
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 415
Sharp$: 2081
Standard

Trevlig start
abber är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 12:34   #4
 
axelrooss avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: gbg
Inlägg: 118
Sharp$: 148

Svensk boll 2013
Stats: 29 - 38 - 5
ROI: 86.19%
Vinstprocent: 43.28%

Standard

Orkar inte göra en rek utan skriver istället i min tråd.

Men fan vad kul det ska bli att Allsvenskan är på väg in. Är obeskrivligt taggad. Premiären brukar vara svår att spela på, är typ sugen på att spela på kryss i samtliga matcher.

Det har varit en målrik försäsong och det gör att man blir sugen på det även nu i början av serien. Av gamla läxor som jag lärt mig är det dock lämpligt att inte gå på den niten, iallafall inte på naturgräsmatcherna. Den kalla vintern har gjort planerna dåliga och det brukar inte främja mycket mål.

Lade dock in ett spel i mitt sheet redan nu.

2013-04-01 15:00AllsvenskanMalmo vs Halmstads +1.25 FT 6 1.810


Några rader bara, men spelet känns absolut som att det är värde i.
Swedbank Stadions matta är usel. HBK har ett ganska tungt (och i försvaret långsamt) lag som jag tror gynnas av att planen är dålig. Det är trots allt Malmö som måste framåt, storfavorit som man är. Framåt besitter HBK de två tunga Boman och Baldvinson som jagar på allt. Tror att HBK kan göra nåt mål på fast situation / ströchans.

MFF har lite frågetecken i truppen, och är svåranalyserat så här långt. Materialet är bra, men försäsongsresultaten ger inte de andra lagen skrämselhicka.

HBK har varit mkt målrikt på försäsongen, men då har matcherna spelats på jämn plast. Nu är det andra bullar, och jag tror att matchen kan bli rätt dålig. Vilka lag eller avbräck lagen än har ser jag det som osannolikt att MFF ska vinna denna med 2, och jag investerar i +1.25-handikappet.
axelroos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 19:57   #5
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 1
Sharp$: 11
Standard

Jag tror du är väldigt rätt ute!

Malmö FF förväntas spela en attraktiv anfallsfotboll, något som är betydligt svårare på en dålig gräsmatta. Magnus Eriksson är bra på topp, inget snack om saken. Han behöver dock en lekkamrat då Tokelo Rantie har gått skadad och ingen annan riktigt klarar av att fylla luckan efter honom.

Halmstads BK är tunga att möta och kan mycket väl bli en positiv överraskning i Allsvenskan denna säsong.

X2 finns till fina 2.80 på Bet365 just nu.
D4niel_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-30, 21:19   #6
 
axelrooss avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: gbg
Inlägg: 118
Sharp$: 148

Svensk boll 2013
Stats: 29 - 38 - 5
ROI: 86.19%
Vinstprocent: 43.28%

Standard

Efter att ha sett hur planen på Ullevi ser ut måste jag också hugga övern i Häcken-Blåvitt. Det känns väl som en suckerside, men 1.9 på ö2.25 känns ändå som ett rimligt spel med Häcken inblandat, premiär till trots 1-2 säger vi att det blir.

I övrigt ska jag försöka hålla mig borta från premiären, även om jag är ruggigt sugen på MAIF mot Norrköping också. Den som lever får se...
axelroos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 15:40   #7
 
axelrooss avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: gbg
Inlägg: 118
Sharp$: 148

Svensk boll 2013
Stats: 29 - 38 - 5
ROI: 86.19%
Vinstprocent: 43.28%

Standard

Plockar mini på KFF också. Touma på bänken. Han har enligt mig varit den enskilt viktigaste spelaren för sitt lag de senaste åren i Syrianska. KFF pk 1.97 - 3 units.
axelroos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 22:24   #8
 
axelrooss avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: gbg
Inlägg: 118
Sharp$: 148

Svensk boll 2013
Stats: 29 - 38 - 5
ROI: 86.19%
Vinstprocent: 43.28%

Standard

Bra dag idag.

Har nu stött och blött Mjällby - Norrköping inför imorgon och kommit fram till följande.

- Norrköping har släppt in otroligt lite mål på försäsongen
- Planen borde vara kass, har varit kallt och ruggigt väder nere i Blekinge
- Mjällby - solitt men svagt framåt. Bara två forwards i truppen
- Båda lagen tror jag är nöjt med ett premiär-kryss.

Hugger:
2013-04-01 15:00AllsvenskanMjallby vs Norrkoping X X FT 3 3.340

2013-04-01 15:00AllsvenskanMjallby vs Norrkoping UNDER U 2.5 FT 6 1.700


Jobba 0-0 FT.

(OCH JOBBA HBK FÖR FÖR FAAAAN!)
axelroos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-12, 13:06   #9
 
axelrooss avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: gbg
Inlägg: 118
Sharp$: 148

Svensk boll 2013
Stats: 29 - 38 - 5
ROI: 86.19%
Vinstprocent: 43.28%

Standard

Ett riktigt saftigt odds inför helgen:

2013-04-14 17:30AllsvenskanGefle vs Halmstads ÖVER Ö 2 FT 9 1.830

Otroligt värde enligt mig. HBK har gjort mål i samtliga matcher under året, och så gjorde man även ifjol. Man har nu haft två matcher mot riktigt tufft motstånd där det har gällt att stå rätt, och det har man gjort bra. Trots det har man gjort mål i matcherna, effektiviteten är det inget fel på. Nu blir det dock en helt annan matchbild, där inget lag egentligen vill vara spelförande, och jag tror att det borgar för mål. HBK kommer med ordinarie lag.

Gefle gjorde en bra match i Norrköping, och det röda kortet blev förödande. Kan spela en fin fotboll i sina bästa stunder, och har även de en del poängspelare i laget. Här är Orlov borta, lite synd, men det förändrar inte min över-teori något speciellt.

2.42 på ö2.5 är man ju också sugen på, men det är få matcher i Allsvenskan som bör ha en Ö/U 2-lina till 1.80+. Den här matchen är inget undantag och enligt mig är nästan övern favorit till och med.

Jobba 1-2!
axelroos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td