Visa ett inlägg
Gammal 2013-04-14, 00:54   #36
Pilkast

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slindoffer Visa inlägg
Med risk för att vara helt fel ute så tror jag du tänker såhär:

Eftersom det handlar om systemspel så bör väl värdet i att de sätts till odds 1.00 istället för att tas bort ligga i att man får "behålla" X antal system.

Spelar man t ex alla möjliga kombinationer ner till femlingar på ett system med 7 matcher så får man 1 st sjuling, 7 st sexlingar och 21 st femlingar. Skulle dessa två inställda matcher tas bort från kupongen skulle du stå där med 1 st femling.

Får man istället 1,00 i odds för dessa två matcher så har man effektivt räknat 4 st femlingar, 15 st fyrlingar och 10 st tripplar.

Med effektivt räknat menar jag ju hur många matcher med odds 3,2 som ingår, det är ju fortfarande samma system med sjuling, sexlingar och femlingar som gäller.

Är det så du menar?

Isf är det väl inte så att det är ett faktiskt värde i odds 1,00, utan att värdet är relativt mot att matcherna tas bort från kupongen. Mig veterligen så är det inget spelbolag som tar bort matcherna från systemet och då kan ju det faktiska värdet diskuteras.

Man kan ju sätta i system att inkludera matcher där det är stor sannolikhet att de ställs in (jag tycker själv att man kan förutse detta i League One och Two i England) men för att det ska finnas värde i att inkludera en match som ställs in och ger odds 1,00 ska sannolikheten vara 1, alltså 100% och det är den aldrig.

Sedan kanske man kan fundera över om detta fenomen på något sätt kan tas med i beräkningen om man har en match där det finns värde i att spela X som du gör där det även är stor sannolikhet att den ställs in och att detta isf ökar värdet, men det är way beyond vad jag klarar av att ställa upp vid den här tiden en lördagkväll.

Vissa har hjärna, det märkaer jag...! Snyggt!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng