Visa ett inlägg
Gammal 2013-04-15, 15:27   #51
slindoffer

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Systemspelare Visa inlägg
Hej. Jag faar tyverr inte citerat.
Nej du skrev nagat helt annat: " faar man istellet 1.00 i odds foer desaa 2 matcher saa
har man effektivt reknat 4 st. femlingar osv. Vart faar du det ifraan?

Som du ser saa faar man 21 stk. femlingar, det blir vel nagot helt annat, eller hur.?
Vi menar samma sak, men jag kanske är otydlig. Match 1-5 spelas och har (för enkelhets skull) alla 3.2 i odds. Match 6-7 har också detta odds, men ställs in och får då därför odds 1.0.

Med effektivt odds, menar jag att du kommer ha 4 st femlingar där alla matcher har 3.2 i odds.

Citat:
Med effektivt räknat menar jag ju hur många matcher med odds 3,2 som ingår, det är ju fortfarande samma system med sjuling, sexlingar och femlingar som gäller.
Man kan säga att jag räknar ner alla system innehållande match 6 eller 7 ett snäpp. Ett sexling med matcherna 1-2-3-4-5-6 räknar jag effektivt som en femling eftersom match 6 (odds: 1,00) inte har någon oddsmässig påverkan.

Anyways, då förstår jag varför du inte gav mig rätt, även om jag i mitt huvud tänker likadant.

Citat:
Faktisk eller relativt verde? I verkligheten saa fick jag i dette ex. 5.086.- kr. mer enn
om dessa 2 inte reknades med. Ergo er det ingen gaata eller noet, men realitet.

Jag har endast erfaring med Betssom och Unibet, men vill vel tro att alla har samma
praksis med detta, men det gaar ju fint att ta reda paa. Det viktigaste foer mig er
att ni vet om detta, i fall ni raakar ut foer det samme som mig.
Saa kann man ju "spela" lite paa dette i fall snoevaeder .el.

Mvh Nils
Men om det är praxis hos alla bookies att göra så så är det helt orelevant att jämföra med "..om dessa 2 inte reknades med." Det betyder att sannolikheten för att du ska få 1,00 i odds för en inställd match är 100%.

Då är det inget värde i det alls.

Citat:
Dom spelade endast paa matcher som dom menade det
var "felsatt" odds paa. Efter vilka kriterier fraagade jag. Det visade sig att alla hade olik
uppfatning om detta, mao det var synsing , ingen statistik e.d. Men det skulle vara odds
paa 2.00-2.40 paa lag som inte var favoritter. Det betydde att dom saa verde enbart i
om en underdog fikk denna odds och daa spelade dom paa denna...
De s.k. experterna är ganska tydligt inga experter.
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng