Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-04-15, 10:52   #46
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 94
Sharp$: 29
Standard

Hej cochise !

du har fattad det helt raett., och da maastye det ju vare verde i 1.00...

Mvh Nils
Systemspelare är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-04-15, 10:58   #47
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 2 553
Sharp$: 5259
Standard

på sätt och vis ...ja

men förstår ändå inte vitsen med att jaga matcher som ska ställas in
e väl bättre att lägga insatsen på matcher som man tror ska gå in och framförallt spelas....
cochise är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-04-15, 11:16   #48
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 94
Sharp$: 29
Standard

Hej kingofding !
traakigt att du laater dig stoera av detta, " det var inte menat saa"..
Naer jag nevner den son vann 750.000 paa oddsen saa kann inte det jevnfoeras med att
vinna i Lotto e.d. Daer behoever man inte taenka, alt gaar paa autopilot men sjaelklart
saa aer jag helt korkad, du har saekert helt raett i det...
Jag har inte sagt att jag vinner enbart pga systemet, det viktigaste er att jag hittar de
raetta matcherna tack vara 5 aars statistikk/ research. Men mina kombisystemer goer att
jag kann vinna fina belopp foer liten insats, och det aer det viktigaste. Jag tynar ut allt
foer att redusera insatsen, det er verkligen skoj... och det krever mycket tid, naagot jag
som pensionaer har nu.
EVerde har noll betydningi ett system med 8 matcher. Naer statistikken berettar att maanga
lag spelar X iblant helt ner paa 2.60 vilket er stor verdi i et kombisystem med.t.ex.
1-1 eller 2-2 resultat. osv. som ofta intreffer.
Det med verde diskuterade jag lenge med de s.k. eksperterna som jeg tidligare nemnde
som idiotfoerklarade mig. Efter naagra mnd. endrade de syn og flera sade att systemspel
med X bare maaste vi prova. Den som inte provar vet inte vad h*n pratar om.
Att resultatet ser baettre ut enn vad det er ? Det fattar jag bara inte, saa jag er nog
dum....
Men kom ihaag, du behoever ju faktisk inte tenka paa detta om du tvivlar paa allt
jag skriver.
Ha en fin dag vidare! Mvh Nils
Systemspelare är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-04-15, 11:28   #49
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 94
Sharp$: 29
Standard

cochise... det verkar som ditt sista inlegg foersvann, det samma med mitt svar
til kingofding.... kann henda jag har gjort fel igen, jag sliter med att citera och
det viktigaste, mitt syn er sterkt reduserat efter en olycka derfor maanga fel...


men nej cochise, du har misuppfattad, jag jagar aldri matcher som kann bli instellda,
nej nej. Men i fall det sker saa er det bra att veta hur systemet funkar, det var min
mening med dessa upplysningar. Sjaelvklart spelar jag paa matcher som jag hoppas
blir spelade, men det er ju inte lett att treffa med t.ex. 7-8, och i dessa tilfellen menar
jag det er ganska bra att faa saa god uttelling paa instellda matcher Det var poenget.

Mvh
Systemspelare är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-04-15, 11:49   #50
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 94
Sharp$: 29
Standard

Ett litet tillegg: Naer jag diskuterade med "eksperterna" saa reknade dom verde paa ett
helt annat sett enn det ni goer . Dom spelade endast paa matcher som dom menade det
var "felsatt" odds paa. Efter vilka kriterier fraagade jag. Det visade sig att alla hade olik
uppfatning om detta, mao det var synsing , ingen statistik e.d. Men det skulle vara odds
paa 2.00-2.40 paa lag som inte var favoritter. Det betydde att dom saa verde enbart i
om en underdog fikk denna odds och daa spelade dom paa denna... Hur ofta gick dessa
tips inn? Mycket saellan erkjende dom allihopa.
Men mina X med fraan 2.60 och upp til 4.10 var det bara att gloemma...helt till dom
endrade mening og satte upp sitt eget ex.
Deras 2.0 x 2.0 x 2.0 x 2.0 = 16.00 i odds.
mina 3.00 x3.00 x 3.00 x 3.00 = 81 " med andra ord 5 x mer.
Med 8 matcher saa blir skillnaden verkligen stor, 256 mot 6561....vilket tyder paa att
det ligger mer spenning och pengar i bara X-matcher...
Jaja svenska odds-kameraterroligt att faa hoera om 2-3 aar om naagon har provat,
saa sett igaang med att foera statistikk, og gaa utenfoer Europa om ni vill vinna.
Systemspelare är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-04-15, 14:27   #51
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 403
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Systemspelare Visa inlägg
Hej. Jag faar tyverr inte citerat.
Nej du skrev nagat helt annat: " faar man istellet 1.00 i odds foer desaa 2 matcher saa
har man effektivt reknat 4 st. femlingar osv. Vart faar du det ifraan?

Som du ser saa faar man 21 stk. femlingar, det blir vel nagot helt annat, eller hur.?
Vi menar samma sak, men jag kanske är otydlig. Match 1-5 spelas och har (för enkelhets skull) alla 3.2 i odds. Match 6-7 har också detta odds, men ställs in och får då därför odds 1.0.

Med effektivt odds, menar jag att du kommer ha 4 st femlingar där alla matcher har 3.2 i odds.

Citat:
Med effektivt räknat menar jag ju hur många matcher med odds 3,2 som ingår, det är ju fortfarande samma system med sjuling, sexlingar och femlingar som gäller.
Man kan säga att jag räknar ner alla system innehållande match 6 eller 7 ett snäpp. Ett sexling med matcherna 1-2-3-4-5-6 räknar jag effektivt som en femling eftersom match 6 (odds: 1,00) inte har någon oddsmässig påverkan.

Anyways, då förstår jag varför du inte gav mig rätt, även om jag i mitt huvud tänker likadant.

Citat:
Faktisk eller relativt verde? I verkligheten saa fick jag i dette ex. 5.086.- kr. mer enn
om dessa 2 inte reknades med. Ergo er det ingen gaata eller noet, men realitet.

Jag har endast erfaring med Betssom och Unibet, men vill vel tro att alla har samma
praksis med detta, men det gaar ju fint att ta reda paa. Det viktigaste foer mig er
att ni vet om detta, i fall ni raakar ut foer det samme som mig.
Saa kann man ju "spela" lite paa dette i fall snoevaeder .el.

Mvh Nils
Men om det är praxis hos alla bookies att göra så så är det helt orelevant att jämföra med "..om dessa 2 inte reknades med." Det betyder att sannolikheten för att du ska få 1,00 i odds för en inställd match är 100%.

Då är det inget värde i det alls.

Citat:
Dom spelade endast paa matcher som dom menade det
var "felsatt" odds paa. Efter vilka kriterier fraagade jag. Det visade sig att alla hade olik
uppfatning om detta, mao det var synsing , ingen statistik e.d. Men det skulle vara odds
paa 2.00-2.40 paa lag som inte var favoritter. Det betydde att dom saa verde enbart i
om en underdog fikk denna odds och daa spelade dom paa denna...
De s.k. experterna är ganska tydligt inga experter.
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-04-15, 16:26   #52
 
lonerangers avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 217
Sharp$: 2567

2014
Stats: 846 - 1375 - 25
ROI: 105.85%
Vinstprocent: 38.09%

Standard

Men blir det inte bara i det stora hela att du spelar fler rader och därmed för högre insats med hjälp av dom inställda matcherna.

Tre matcher system på singlar dubblar och trippel. 1 krona satsad per spel. Oddsen per spel är 1 (inställd) 2 och 3ggr. Förutsätter att alla spel går in.

1,2,3 =6:-
1,2 =2:-
1,3 =3:-
2,3 = 6:-
1=1:-
2=2:-
3=3:-
7satsade=23vunna = 3,285 i snitt per spel

2,3 =6
2 = 2
3=3
3satsade=11vunna = 3,66 i snitt per spel.

Har jag fel??
loneranger är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-04-16, 03:30   #53
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 94
Sharp$: 29
Standard

Slindoffer hej!

jag forstaar nu vad du menar med "effektivt odds" , och det er riktig , men naer 1.00 genererar saa mange fler gevinster, maaste vel ocksa det reknas som "effektivt" odds ?

Ok, ingen stor sak detta, men viktig att vara klar oever, naar det kann ge saa fina
gevinster jr. om matcherna inte reknades med i systemet. Jag har endast hatt 3 slika
tilfellen, mest foer att jag saellan spelar paa matcher i Europa .

Ha en fin dag!

Mvh Nils
Systemspelare är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-04-16, 03:56   #54
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 94
Sharp$: 29
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av loneranger Visa inlägg
Men blir det inte bara i det stora hela att du spelar fler rader och därmed för högre insats med hjälp av dom inställda matcherna.

Tre matcher system på singlar dubblar och trippel. 1 krona satsad per spel. Oddsen per spel är 1 (inställd) 2 och 3ggr. Förutsätter att alla spel går in.

1,2,3 =6:-
1,2 =2:-
1,3 =3:-
2,3 = 6:-
1=1:-
2=2:-
3=3:-
7satsade=23vunna = 3,285 i snitt per spel

2,3 =6
2 = 2
3=3
3satsade=11vunna = 3,66 i snitt per spel.

Har jag fel??
Hej, nu funcade citer...

Ledsen, men jag fattar faktisk inte vad du menar...
smaa siffror etc. men endaa... jag er nok bara dum..
Det foersta:" ..spelar fler rader etc. med hjelp av instellda matcher.." ??
Hur? Spelar jag 100 rader i et system saa endras inte det om en eller
flera matcher blir instaelda . Det er omoejligt att endra ett spel i efterhand,
och jag hoppas ju alltid att alla matcher blir spelade. Daa er det ju bare
fantastisk bra att instaelda matcher ger 1.00 i odds, reknas med i systemet
och genererar saa maanga gevinster x-tra jfr. om dom ble nollade..

Din uppstaellning forstaar jag tyvaerr inte helt.
"oddsen per spel er 1 (innstaelld) 2 och 3 ggr. "

Mycket mer oversiktligt om du tar t.ex.
innsats kr.5.- per Singel, dobbel og trippel. Totalt kr. 35.-
och gevinst i kr. totalt med 2 spelade o. 1 innstaeld match.

Om du goer saa blir alt bra!

En fin dag till dig ocksaa.
Systemspelare är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-04-16, 07:43   #55
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Åter igen så förstår jag inte vart du vill komma med diskussionen då du enbart propagerar för ditt system och oavsett vad folk skriver så är det alla andra som är dumma och du har helt rätt.

Jag har väl aldrig sagt att det är fel att spela X i en match? Jag sa att spelar du odds med värde så vinner du så enkelt är det. Sedan om det är på 1:a X 2:a ö5.5 u0.5 vem bryr sig?

Det jag menar med att resultatet ser bättre ut än vad det är var såklart att ifall jag lämnar in en 8 matcher på lördag och kör mega combo system på detta och råkar sätta alla 8 så kommer jag ha gjort en sjukt stor vinst som egentligen hade galet liten sannolikhet att gå in och nästkommande år kommer jag garanterat ligga + även om jag bommar varenda match. Dvs ungefär exakt samma som att vinna på lotto.

En tanke för dig som du kan fundera lite på: Varför tror du spelbolagen gör stora reklam sidor i tidningarna med spelare som du precis nämnde som vann 750k på en 7ling eller va de va? Och inte en annons med mr.grinder som har grindat hem några miljoner på singlar?

Hittar du inte rätt svar på den frågan så ger jag upp hoppet för dig
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-04-16, 08:02   #56
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Om en match är inställd, då plockas den direkt från utbudet. Om du lyckas spela två sådana matcher innan dom plockas bort och lägger dom i system mad sex matcher till, då förstår jag dig lite grann. Men om två matcher blir inställda efter att du har redan spelat systemet och bolaget accepterat vadet, då ingen kan plocka bort dom två inställda matcher och alla kombination gäller. Filosofera om värde på 1.00 odds ......
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-04-16, 08:06   #57
 
lonerangers avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 217
Sharp$: 2567

2014
Stats: 846 - 1375 - 25
ROI: 105.85%
Vinstprocent: 38.09%

Standard

Daa er det ju bare
fantastisk bra att instaelda matcher ger 1.00 i odds, reknas med i systemet
och genererar saa maanga gevinster x-tra jfr. om dom ble nollade..


Vilka bolag annullerar ett spel där en match blivit inställd? Har bara varit med om att man alltid får 1.00 i odds på inställd match även om du lirar en singel.

och jag hoppas ju alltid att alla matcher blir spelade
hur kan du då tycka att ett odds på 1,00 är bättre än ett odds på över 1,0 vilket jag gissar att matchen du lirade och trodde på. Att matchen blir inställd är ju bara en säkerhet för att du inte kan förlora på just den matchen. Vilket resulterar i att din trippel blir en dubbel. Du har alltså spelat dubbeln två gånger. Var det jag försökte förklara i mitt exempel här ovan. Du har egentligen bara dubblat insatsen på samma spel.

Ska jag vara ärlig så förstår jag inte varför den här tråden finns då du menar att du hittar värde i inställda matcher men samtidigt så hoppas du inte att matcherna blir inställda.

"Hä löns int’ förklar’ för dem som int’ begrip." -Ingemar Stenmark
loneranger är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-04-16, 09:42   #58
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 94
Sharp$: 29
Standard

Jag har kollat med etpar av "eksperterne" som har konti hos 12-15 olika bookmakers,
och dom saeger att vissa bolag inte har instaelda matcher med i systemen, saa daer
foerlorar man lfr. dom som ger 1.00 og lar matchen staa som spelad, slik at den genererar
flera gevinster. Smart att kolla innan man satsar paa ett nytt spelbolag.
Jovisst, du faar 1.00 aeven paa instaellda singlar, och det betyder pengarne tillbaka,
inget mer som i systemspel, stor skillnad.

Alla hoppas att alla matcher skall spelas, och jag har aldri sagt att 1.00 er baettre enn over 1.00. Att matchen blir instaeld er en saekerhet osv. har intet med verkligheten att
goera. Min trippel blir en dubbel..? Nej! det blir fortfarande en trippel + 3 dublar, pga at
instaeld match ingaar i systemet. Dublat insatsen paa samma spel er nonsens, spelar man system saa bestems insatsen innan man setter spelet.
Samma hur du vrir det hela saa er det stort verde i 1.00 i dessa tilfaellen, det bevisar
ju mitt eks. med de 7 matcherna, och jag har ytterligare 2 slika spel.
En annan sak, om alla matcherna blev spelade och jag missade paa de 2, jaha daa skulle
jag faa en gevinst paa kr. 2.044.- men de 2 instaelda genererade kr. 5.086.- ytterligare
saa att jag fick kr.7.130.-

Detta begriper jag mycket vel eftersom jag tydligen har mer praktisk erfarenhet med
detta enn dom flesta andra. Saa om du naagon gaang er saa klok att du spelar system
och missar paa etpar matcher vill du kanhende taenka slik: Skit, varfoer ble inte dom
matcherna instaelda, daa hade jag ju vunnet mycket mer......
Lycka till med systemspel med X paa Oddsen, roligt och loensamt...
Mvh
Systemspelare är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-04-16, 09:56   #59
 
lonerangers avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 217
Sharp$: 2567

2014
Stats: 846 - 1375 - 25
ROI: 105.85%
Vinstprocent: 38.09%

Standard

Skit, varfoer ble inte dom
matcherna instaelda, daa hade jag ju vunnet mycket mer......


Då kanske jag inte skulle ha med dom från början?

Min trippel blir en dubbel..? Nej! det blir fortfarande en trippel + 3 dublar, pga at
instaeld match ingaar i systemet.


Ja..men du måste ju fortfarande betala insatsen för trippeln och dina tre dubblar som vid en inställd bara egentligen är två dubblar och två singlar?
loneranger är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-04-16, 10:03   #60
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Hela den här tråden är meningslös. TS tror att han har knäckt koden och alla som försöker förklara verkligheten bankar sig blodiga mot väggen. Inget nytt under solen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+1), Pacman (+5)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td