Visa ett inlägg
Gammal 2013-04-18, 08:57   #78
Semicolon
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Systemspelare Visa inlägg
Hej hej!

Tidigare fraagade jag om naagon ville foerklara vad som egentligen menas med
parlay. Jag fick intryck av at det hade 2 olika betydningar. Ingen av dom jag
har diskuterat med tidigara har anvaendt parlay , saa en klar difinition ville vara bra.

Du menar mao att system inte funkar ? Daa skriver du enkeltrader paa stryktipset ocksaa?
Slik tolkar jag ditt "raad" om att inte spela system...?
Det aer ju faktisk flera haer paa Sharps som anvaender system paa oddsen, jfr. tidigare
inlaegg. Eller aer det bara foerdi jag spelar mede X som alltid har baettre odds att du
menar jag aer " helt borta".
Fint om du foerklarer foer en dumskalle det med parlays, saa skall jag "plocka isaer"
mina system och ge dig resultatet. Tackar foer att du hjaelper mig att foerstaa.

Ha en fin dag !
Du har fått det alldeles utmärkt förklarat för dig i Booreds senaste inlägg. Din läsförståelse är verkligen extremt undermålig. Så för att förtydliga så att även du fattar. INGEN säger att du inte har gjort eller kan göra några vinster med att spela dina system. ALLA andra här inne inser att ramen för hur du grupperar dina spel inte kan förvandla ett spel med negativt väntevärde till ett positivt.

Att du vinner beror INTE på att du spelar dina spel i system, utan beror endast på att du spelar spel med värde. Hade det inte funnits något värde hade du inte heller vunnit något och det kan ju även ett litet barn förstå. Om ett spel har ett negativt värde så förstår du väl själv att resultatet aldrig kan bli positivt bara för att du väljer att klumpa ihop 2,4,16 eller 150 spel med negativt värde? En parlay med 4 matcher och 10.0 i odds fungerar precis på samma sätt som en singel med 2.0 i odds. Om det finns värde i det odds du spelar till så kommer du vinna pengar över tid, gör det det inte kommer du över tid förlora, capisce!?

Om du vägrar acceptera detta faktum som är en universellt accepterad sanning delad av ALLA seriösa matematiker och statistiker så finns det ingen mening för någon av oss att föra en vidare diskussion med dig.

Du pratar ständigt om att "pröva något nytt", lyd då ditt eget råd och pröva att använda skallen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+10), Juret (+10), boored (+10), NiLu (+10), RobinD (+10)
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng