Visa ett inlägg
Gammal 2013-04-22, 00:00   #60
ChrisWaddle

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Du pratar återkommande om att man bryter mot lagen, vilken lag hänvisar du till? I vilket land osv?

Jag har svårt att se det i någon lagbok skall stå att man inte får utnyttja detta för egen vinning. Det är däremot ett solklart avtalsbrott, men det är stor skillnad på avtalsbrott och lagbrott.

Nu är jag inte alls insatt, men avtalsbrott regleras väl civilrättsligt och inte i domstol som t ex misshandel. Polisen kan inte ens inleda en förundersökning för saker som är civilrättliga, utan det sker genom stämning.

Ungefär så iaf.
Personligen tycker jag det ar bedrageri. Syftet med affiliateavtal ar inte att affiliateparten ska spela sjalv och fa tillbaka 25% av forlorade spel.

For er som inte forstar varfor spelbolaget forlorar:

Om t ex Ladbrokes erbjuder 2,00 pa ett lag som har 48% sannolikhet att vinna men maste betala tillbaka 25% om laget forlorar sa gar ju Ladbrokes minus i langden pa avtalet, det ar val inte sa svart att forsta. Affiliateparten lar knappast vara sa dum att han spelar till 2,00 om Betfair star i 2,40.

Solklart lagbrott men huruvida ett bolag verkligen skulle polisanmala ar forstas en annan femma.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat