Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-03-29, 14:42   #46
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HL333982 Visa inlägg
Har själv blivit utkastad som affiliate från Ladbrokes en gång i tiden pga ett upplägg som detta. Då passade de också på att ta all kommission. Tog ett tag men de har bättre koll än man tror.
Well, det kanske händer. Tills dess kör jag på. Ett bolag hade inte varit någon extrem förlust, eftersom det finns åtminstone 15 med tillräckligt bra odds.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 14:46   #47
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abber Visa inlägg
Kan du förklara ,Hur slänger man upp hemsida för oss mindre kunniga
Bara att använda någon vanlig bloggportal ex. "xxxx.blogg.se".

Annars kan man bara ta ett gratis wordpresstema, köpa domän + webhotell (totalkostnaden blir typ 300 SEK) och lägga upp sidan själv. Jag har en .se-domän på min egen affiliatesida, i wordpress-tema.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 15:35   #48
 
plingplongs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 56
Sharp$: 908
Standard

Kan du länka till alla affe-siter för spelbolagen? https://secure.affiliatelounge.com/signup.php?lang=0 är för betsson och betsafe om jag läst rätt..

Känns lite genomskinligt att regga sig på affe-siten i sitt eget namn och sen regga konto i farsans namn på betsson/betsafe och torska direkt, känns som dom skulle syna bluffen direkt?
plingplong är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 15:47   #49
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av plingplong Visa inlägg
Kan du länka till alla affe-siter för spelbolagen? https://secure.affiliatelounge.com/signup.php?lang=0 är för betsson och betsafe om jag läst rätt..

Känns lite genomskinligt att regga sig på affe-siten i sitt eget namn och sen regga konto i farsans namn på betsson/betsafe och torska direkt, känns som dom skulle syna bluffen direkt?
Det är bara att gå till alla spelbolag och sedan klicka sig vidare själv. Alla har en "affiliate"-knapp någonstans på deras vanliga bettingsidor.

Fast jag har ju ex. 150 registreringar på ett bolag, och 20-30 på många andra så det märks inte. + jag kör i min flickväns namn, och hon har lååååångt ifrån liknande efternamn + bor flera timmar bort.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2013-03-29 klockan 15:49.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 15:51   #50
 
plingplongs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 56
Sharp$: 908
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Det är bara att gå till alla spelbolag och sedan klicka sig vidare själv. Alla har en "affiliate"-knapp någonstans på vanliga bettingsidorna.

Fast jag har ju ex. 150 registreringar på ett bolag, och 20-30 på många andra så det märks inte. + jag kör i min flickväns namn, och hon har lååååångt ifrån liknande efternamn + bor flera timmar bort.
men jag tänkte i mitt fall, jag skulle ju bara ha min far som registrerad typ, vi har samma efternamn och allt så det känns inte idealiskt direkt..

jag kan ju alltid regga mig som affe och bara slänga ut det på min nystartade blogg och hoppas att några tomtar reggar sig iaf, som en början.. sen när jag fått lite cohones kanske jag reggar mig genom farsan
plingplong är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 15:52   #51
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av plingplong Visa inlägg
men jag tänkte i mitt fall, jag skulle ju bara ha min far som registrerad typ, vi har samma efternamn och allt så det känns inte idealiskt direkt..

jag kan ju alltid regga mig som affe och bara slänga ut det på min nystartade blogg och hoppas att några tomtar reggar sig iaf, som en början.. sen när jag fått lite cohones kanske jag reggar mig genom farsan
Du får köra i en polares namn, eller en nära släkting med annorlunda efternamn eller vem som helst som inte bor på samma adress bara.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 15:56   #52
 
plingplongs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 56
Sharp$: 908
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Du får köra i en polares namn, eller en nära släkting med annorlunda efternamn eller vem som helst som inte bor på samma adress bara.
Då blir det genast svårare, för man måste ju ha tillgång till personnummer, id kort och allt sånt som kan tänkas behövas skickas in till spelbolagen, och ibland ringer ju spelbolagen upp för att verifiera
plingplong är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 16:02   #53
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av plingplong Visa inlägg
Då blir det genast svårare, för man måste ju ha tillgång till personnummer, id kort och allt sånt som kan tänkas behövas skickas in till spelbolagen, och ibland ringer ju spelbolagen upp för att verifiera
Ja jag har kört i två polares namn, två flickvänners, två familjemedlemmar och en släktings namn (dvs bonushorande). Har du ingen du kan övertala? De har ringt min nuvarande flickvän + min mamma och de har varit helt "???" men ändå klarat det. Tror bolagen förstår att någon annan spelar i deras namn, de vill bara kolla så att deras identiteter inte är olovligt kapade.

Man behöver bara skicka in bild på pass/ID-kort/Körkort. Inte så svårt imo.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 16:06   #54
 
plingplongs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 56
Sharp$: 908
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Ja jag har kört i två polares namn, två flickvänners, två familjemedlemmar och en släktings namn (dvs bonushorande). Har du ingen du kan övertala? De har ringt min nuvarande flickvän + min mamma och de har varit helt "???" men ändå klarat det. Tror bolagen förstår att någon annan spelar i deras namn, de vill bara kolla så att deras identiteter inte är olovligt kapade.

Man behöver bara skicka in bild på pass/ID-kort/Körkort. Inte så svårt imo.
kanske skulle kunna köra i svågerns namn om han nu inte har reggat sig på så många bolag än vill säga.. funderade på att bara bonushora i morsans eller farsans namn men det går fetbort när vi bor under samma tak väl?
plingplong är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 16:11   #55
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av plingplong Visa inlägg
kanske skulle kunna köra i svågerns namn om han nu inte har reggat sig på så många bolag än vill säga.. funderade på att bara bonushora i morsans eller farsans namn men det går fetbort när vi bor under samma tak väl?
Jag har bonushorat i min styvfars och min mors namn trots skrivna på samma adress.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 16:17   #56
 
plingplongs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 56
Sharp$: 908
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Jag har bonushorat i min styvfars och min mors namn trots skrivna på samma adress.
Jaså och det gick smärtfritt? Skapade du nya skrillkonton i deras namn och surfade genom iphonen när du loggade in på deras konton, är de det enda man behöver tänka på?
plingplong är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 16:20   #57
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av plingplong Visa inlägg
Jaså och det gick smärtfritt? Skapade du nya skrillkonton i deras namn och surfade genom iphonen när du loggade in på deras konton, är de det enda man behöver tänka på?
Egna Skrillkonton men körde samma dator och IP och allt - vi är ju ändå skriva på samma adress så är ju redan obvious.

Dock kommer jag ihåg att kontot i min mors namn låstes hos Betsson, hade typ 8.000 där inne. Pengarna låstes först upp efter att hon ringt dit och pratat med dom, så var beredd på att dina föräldrar kan få slå ett samtal - men med lite info innan så klarar en schimpans det.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-14, 22:07   #58
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 415
Sharp$: 2081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av plingplong Visa inlägg
Kan du länka till alla affe-siter för spelbolagen? https://secure.affiliatelounge.com/signup.php?lang=0 är för betsson och betsafe om jag läst rätt..

Känns lite genomskinligt att regga sig på affe-siten i sitt eget namn och sen regga konto i farsans namn på betsson/betsafe och torska direkt, känns som dom skulle syna bluffen direkt?
E det någon som vet var på sidan man hittar sina affe länkar när man har skapat konto?
abber är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-19, 06:32   #59
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abber Visa inlägg
E det någon som vet var på sidan man hittar sina affe länkar när man har skapat konto?
Brukar stå under marketing tools.

Update för min egen del i detta projekt; enligt herr miniräknare har jag tjänat ihop +6772 SEK den här månaden. Dock har jag som sagt många spelare värvade på ett par sidor och den totala förtjänsten för månaden skulle kunna droppa med någon tusenlapp, men den kan även öka såklart. (Om dessa spelare vinner/förlorar pengar d.v.s.)

Hur som helst min sammanfattning hittills är att det finns många möjliga matchningar till 100 % eller över att spela på. Problemet är att det inte går att skicka tillräckligt med pengar över Moneybookers - 100k över 90 dagars period är långt ifrån tillräckligt, och det är det stora problemet. Har inte kunnat flytta pengar på en vecka och hade med ett par ytterligare spel på bolag jag inte spelat på för månaden kommit upp i 10.000 SEK. Men det vill inte Moneybookers.

Well, jag är +6200 på NHL efter 3 månaders rekande och tittande där jag lagt hundratals timmar, samtidigt minus -2000 på fotbollsryggar. Så +4200.

Samtidigt tjänat runt +10000 cirka den förra och den här månaden på det här efter ett par timmars nedlagd tid. Ja, bettingen kommer jag bara se som en hobby, att tjäna något på den lämnar jag åt de skickligare själarna.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-21, 23:00   #60
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Du pratar återkommande om att man bryter mot lagen, vilken lag hänvisar du till? I vilket land osv?

Jag har svårt att se det i någon lagbok skall stå att man inte får utnyttja detta för egen vinning. Det är däremot ett solklart avtalsbrott, men det är stor skillnad på avtalsbrott och lagbrott.

Nu är jag inte alls insatt, men avtalsbrott regleras väl civilrättsligt och inte i domstol som t ex misshandel. Polisen kan inte ens inleda en förundersökning för saker som är civilrättliga, utan det sker genom stämning.

Ungefär så iaf.
Personligen tycker jag det ar bedrageri. Syftet med affiliateavtal ar inte att affiliateparten ska spela sjalv och fa tillbaka 25% av forlorade spel.

For er som inte forstar varfor spelbolaget forlorar:

Om t ex Ladbrokes erbjuder 2,00 pa ett lag som har 48% sannolikhet att vinna men maste betala tillbaka 25% om laget forlorar sa gar ju Ladbrokes minus i langden pa avtalet, det ar val inte sa svart att forsta. Affiliateparten lar knappast vara sa dum att han spelar till 2,00 om Betfair star i 2,40.

Solklart lagbrott men huruvida ett bolag verkligen skulle polisanmala ar forstas en annan femma.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td